ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Μοτοσικλέτα

Ένα ταξίδι στην Αμερική είναι πάντα μια πρόκληση ειδικά όμως όταν συνδυάζεται με μια δημοσιογραφικη παρουσίαση νέου μοντέλου, τότε το challenge μεγαλώνει όπως και η ανυπομονησία!
 
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΡΟΥ
 
Η πρόσκληση ήταν σαφής, international press launch για την νέα INDIAN FTR 1200 στην Santa Monica στο LOS ANGELES. Την δεύτερη πολυπληθέστερη πόλη των ΗΠΑ μετά τη Νέα Υόρκη.
 
Το LOS ANGELES βρίσκεται σε μια τεράστια κοιλάδα ανάμεσα σε ψηλά βουνά και στον Ειρηνικό και αποτελείται από πολλές μικρές πόλεις που ενοποιήθηκαν με το πέρασμα του χρόνου, μια από αυτές είναι και η Santa Monica λοιπόν.
 
Κάτοικοι και επισκέπτες απολαμβάνουν ήλιο, θάλασσα και γενικότερα όλα τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει το ποικιλόμορφο φυσικό τοπίο της συγκεκριμένης περιοχής.
Φθάνοντας στο ξενοδοχείο MARIOT η ομάδα της Indian μας περίμενε να μας καλωσορίσει και να μας δώσει και τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με την παρουσίαση της νέας FTR 1200.
 
Η παρουσίαση ξεκίνησε με τους ανθρώπους της INDIAN να μας μιλάνε για το πως γεννήθηκε η ιδέα της νέας FTR 1200, τους στόχους αλλά και το όραμα της αμερικανικής εταιρείας μιας και είναι πολύ μικρό το χρονικό διάστημα που η Indian κάνει την επανεμφάνιση της τα τελευταία χρόνια.
 
Η δημιουργία της FTR τολμηρή σαν εγχείρημα αφού είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα επιδόσεων της εταιρείας με βασικό στόχο να προσελκύσουν νέους αναβάτες!
 
 
Η επόμενη μέρα ξεκινάει με οδήγηση, τα FTR έτοιμα παρατεταγμένα να οδηγηθούν σε μια διαδρομή κατά μήκος της ακτής του Ειρηνικού αλλά και σε ορεινούς δρόμους πάνω από το Μαλιμπού!
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα καταλαβαίνω ότι θα έχω μια πολύ ωραία συμβίωση μαζί της όση ώρα και αν κρατήσει, όχι δεν είμαι ενθουσιασμένος από το ταξίδι, πραγματικά κούμπωσα κατευθείαν πάνω της, σαν να με περίμενε ένα πράγμα.
Ανοίγω γκάζι, αλλάζω χαρτογραφήσεις και προσπαθώ να καταλάβω τι μου θυμίζει αυτός ο κινητήρας;
1200 κυβικά, 120 άλογα και 11,7 κιλά ροπής, εύστροφος, ροπατος και απολαυστικός με οποία ταχύτητα και αν είχα μέσα στο κιβώτιο ακόμα και με λίγες στροφές, το άνοιγμα του γκαζιού δεν έφερνε κανένα μα κανένα απολύτως σκορτσαρισμα.
 
Ο κινητήρας θυμίζει ευρωπαϊκό και συγκεκριμένα Ιταλικό, ανεβάζει πολύ γρήγορα στροφές, δεν είναι απότομος και προσφέρει μια εκρηκτική επιτάχυνση ειδικά όταν έβαζα την επιλογή Sport.
Ο μπροστινός μου δε, μπορεί να το επιβεβαιώσει μιας και του έδωσε και κατάλαβε αφού πρέπει να μέτρησα πάνω από 50 σούζες χωρίς υπερβολή καθ όλη την διάρκεια της ημέρας.
 
Βγαίνουμε από τον παραλιακό και αρχίζουμε και κατευθυνόμαστε προς μια ορεινή διαδρομή στα γύρω βουνά από το Μαλιμπού.
 
Παρά το μακρύ μεταξόνιο και την συντηρητική γεωμετρία της, η FTR στρίβει, σε αυτό βέβαια συμβάλει ότι το 13 λίτρων ρεζερβουάρ βρίσκεται προς τα πίσω, κάτω από την σέλα άρα έχει χαμηλώσει ολόκληρο το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας κάνοντας την πιο ευκίνητη και πιο εύκολη στις αλλαγές κατεύθυνσης.
 
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό,το υποπλαίσιο είναι αλουμινίου ενώ η ομάδα σχεδιασμού της Indian έχει κάνει πολύ καλή δουλειά όσον αφορά την τακτοποίηση των καλωδίων.
Το μεγάλο τιμόνι τύπου Flattrack δημιουργεί έναν πολύ καλό μοχλό και αν τοποθετήσεις το σώμα σου σωστά το FTR μπορεί να σου χαρίσει απλόχερα μια πλούσια οδηγική ευχαρίστηση ειδικά αν θες να κινηθείς σε σφιχτά στροφιλίκια.
 
Γενναία απόφαση της Indian να χρησιμοποιήσει ως πρώτη τοποθέτηση τα ελαστικά της DUNLOP DT3-R τα οποία είναι ειδικά κατασκευασμένα για αυτό το μοντέλο ώστε να μοιάζουν με ελαστικά flat track και τα οποία παρά την χάραξη τους δούλεψαν άψογα κάτω από πίεση στην ομολογουμένως πολύ καλή άσφαλτο της Santa Monica.
 
Η θέση οδήγησης προσφέρει έναν πολύ καλό έλεγχο της μοτοσυκλέτας, τοποθετεί το σώμα σχετικά σε όρθια επιθετική στάση, άνετη η σέλα για αναβάτη ενώ όσον αφορά τον συνεπιβάτη, ο χώρος φιλοξενίας είναι αρκετά μικρός και αρκεί για μια κοντινή διαδρομή.
 
Άψογα σε αίσθηση τα φρένα του FTR αποτελούμενα από δυο μπροστινους δίσκους 320mm με ακτινικές τετραπίστονες monoblock δαγκάνες της Brembo άκρως αποτελεσματικές καθώς συνοδευόμενο με σύστημα ABS το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί.
 
Η Indian και η Sachs δημιούργησαν ένα επίσης πολύ καλό σετ αναρτήσεων αποτελούμενο από ένα 43 χιλιοστών αντεστραμμένο μπροστινό πιρούνι διαδρομής 150 χιλιοστά και από ένα παράκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ επίσης 150 χιλιοστών διαδρομής για πίσω το οποίο μόνο στην έκδοση S είναι πλήρως ρυθμιζόμενο.
 
Η έκδοση S όπως και η Race Replica έχει μια οθόνη αφής LCD 4,3 ιντσών με δυνατότητα αλλαγής γραφικών πολύ εύκολη σε χειρισμό και τη δυνατότητα σύνδεσης του κινητού με Bluetooth, ενώ η βασική έκδοση έχει ένα αναλογικό στροφόμετρο με ενσωματωμένη οθόνη LCD για ταχύμετρο.
 
Τα 221 κιλά που ζυγίζει δεν τα λες και λίγα βέβαια, είναι πιο βαρύ από ένα BMW R9T, από ένα Ducati Monster η ακόμα και από ένα Triumph Speed twin, λόγω της άψογης γεωμετρίας του και ότι όπως είπαμε το ρεζερβουάρ είναι χαμηλά τοποθετημένο κάτω από την σέλα, δεν θα προβληματίσουν ακόμα και όταν χρειαστεί να το μετακινήσετε από στάση.
 
Αν κάτι μπορώ να πω ότι δεν μου άρεσε ιδιαίτερα πάνω στο FTR αυτό είναι το φινίρισμα του το οποίο θα το ήθελα περισσότερο προσεγμένο εφόσον είναι μια μοτοσυκλέτα η οποία κατασκευάζεται στην Αμερική και όχι σε κάποιο εργοστάσιο της Κίνας ή της Ινδίας, είναι ένα premium μοντέλο το οποίο βέβαια μοιάζει πολύ στο αγωνιστικό λιτό 750 αδερφάκι του, όποτε μπορεί αυτός να είναι και ο λόγος που υστερεί κάπως στην ποιότητα των πλαστικών.
Καθώς επίσης και ότι πρέπει να κρατηθεί χαμηλά το κόστος απόκτησης του.
 
Κάποια σχόλια που ακούστηκαν περί δυσκολίας στο να βρει κάποιος το πλαϊνό σταντ για να στηριχθεί η μοτοσυκλέτα τα θεωρώ υπερβολές καθώς εμένα δεν με δυσκόλεψε καμία στιγμή.
 
Ο κινητήρας αυτός μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να οδηγηθεί με δίπλωμα A2 στην Ευρώπη, δεν είναι όμως τόσο εύκολο ειδικά στην χώρα μας λόγω γραφειοκρατίας υπουργείου.
 
Σε γενικές γραμμές η νέα FTR 1200 έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα και να βάλει την INDIAN στην πρώτη γραμμή.
 
Είναι ένα στοίχημα της εταιρείας για το που μπορεί να φθάσει, είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να οδηγηθεί και γρήγορα και αργά.
 
Και από νέους αναβάτες αλλά και από έμπειρους αναβάτες, είναι όλα αυτά μαζί, είναι μια νέα πλατφόρμα που με πολύ ενδιαφέρον περιμένουμε να δούμε τι θα την ακολουθήσει.
Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ