ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προτεραιότητα για τις εταιρείες η προστασία του περιβάλλοντος

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΗ

Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές, ΜΚΟ, κυβερνήσεις, αλλά και επενδυτές, στρέφονται στς πράσινες επιχειρήσεις και αυτή πλέον είναι μια πραγματικότητα που οι πολυεθνικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να αγνοήσουν, τονίζει η αντιπρόεδρος της P&G, B. Eλιάς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε μια περίοδο όπου κινήματα όπως τα «Κίτρινα Γιλέκα» ή το Extinction Rebellion ζητούν αλλαγές κοινωνικού και οικονομικού χαρακτήρα, ορισμένοι παράγοντες του παγκόσμιου επιχειρηματικού κόσμου φαίνεται να μη μένουν αμέτοχοι μπροστά στην ηχώ τέτοιων αιτημάτων. Οι τελευταίοι, μάλιστα, συζητούν για την ανάγκη δημιουργίας ενός brand activism, μιας προσπάθειας δηλαδή των εταιρειών να αλλάξουν τον τρόπο που κατασκευάζουν τα προϊόντα τους με όχημα την προστασία του περιβάλλοντος και την ενίσχυση της οικονομίας.

Αλλωστε, αυτό ήταν και το μήνυμα του Sustainable Brands Paris 2019, που διοργανώθηκε πρόσφατα στο Carrousel du Louvre, το τεράστιο εμπορικό κέντρο κάτω από το εμβληματικό Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Εκεί βρέθηκαν εταιρείες όπως η Procter & Gamble, η Danone, η L’Oréal, αλλά και μικρές startups, με σκοπό να παρουσιάσουν πρωτοβουλίες που θα αλλάξουν τις συνήθειες των καταναλωτών και θα καταστήσουν τα προϊόντα τους πιο φιλικά στο περιβάλλον. Μιλώντας στην «Κ», η Βιρζινί Ελιάς, αντιπρόεδρος, αρμόδια για θέματα παγκόσμιας βιωσιμότητας στην Procter & Gamble, ανέφερε ότι σήμερα όλοι –από τους καταναλωτές, τις κυβερνήσεις, τις ΜΚΟ μέχρι και τους ίδιους τους επενδυτές– περιμένουν από εταιρείες όπως η P&G «όχι μόνο στρατηγικές που σέβονται το περιβάλλον αλλά και ενεργό συμμετοχή στην αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο πλανήτης».

Στο σημείο αυτό, η κ. Ελιάς αναφέρθηκε στο περιεχόμενο της επιστολής του Λάρι Φινκ, CEO του επενδυτικού ομίλου BlackRock, προς τους διευθύνοντες συμβούλους των μεγαλύτερων εταιρειών παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων και η P&G, το 2018. O κ. Φινκ είχε πει ότι «η εταιρεία σας θα πρέπει να χαράξει τον δρόμο για να επιτύχει τις οικονομικές της επιδόσεις. Για να διατηρήσει αυτές τις επιδόσεις, θα πρέπει να κατανοήσετε τον αντίκτυπο που έχει η εταιρεία σας στην κοινωνία, καθώς και τους τρόπους που μεγάλες και διαχρονικές τάσεις –από την αργή αύξηση των μισθών, την όλο και μεγαλύτερη αυτοματοποίηση και την κλιματική αλλαγή– μπορούν να επηρεάσουν τη δυνητική ανάπτυξή της. Ετσι, όπως επισημαίνει η κ. Ελιάς, «αυτή η ανάγκη έγινε ξεκάθαρη σε εμάς καθώς σχεδιάζαμε το πλαίσιο για τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης, Ambition 2030».

Στο πλαίσιο αυτών των στόχων, η κ. Ελιάς ανέφερε πως η εταιρεία σχεδιάζει τις δικές της συσκευασίες, ώστε αυτές να είναι, έως το 2030, 100% ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες. Επεσήμανε δε πως η πλατφόρμα Loop της TerraCycle, στην οποία έχει προσχωρήσει η P&G, δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επαναχρησιμοποιούν συσκευασίες της εταιρείας.  Η κ. Ελιάς στάθηκε και στην τεχνολογία που έχει αναπτύξει η εταιρεία για την ανακύκλωση βρεφικής πάνας, από τα υλικά της οποίας μπορούν να δημιουργηθούν νέα προϊόντα. Η πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε στην Ιταλία και η P&G σκοπεύει έως το 2030 να την επεκτείνει και σε άλλες 10 χώρες. Μάλιστα, κατά την ίδια, ένα τέτοιο project θα μπορούσε δυνητικά να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα, προτρέποντας τις ελληνικές αρχές να καλέσουν στο τραπέζι των συζητήσεων όλες τις εταιρείες που προωθούν αντίστοιχες πρωτοβουλίες. Ως προς τη χρήση του πλαστικού, ή καλύτερα την «ύπαρξή» του, η κ. Ελιάς υποστήριξε ότι «δεν είναι αδύνατο να το καταργήσουμε, απλώς δεν είναι επιθυμητό. Αυτό το λέω γιατί το πλαστικό είναι ένα εξαιρετικό υλικό. Εάν το πλαστικό δεν υπήρχε, θα ζητούσαν από τους επιστήμονες να το εφεύρουν, διότι είναι πολύ ελαφρύ και βιώσιμο υλικό». Το μείζον πρόβλημα, ωστόσο, τονίζει η κ. Ελιάς, είναι όταν αυτό καταλήγει στο περιβάλλον, «γι’ αυτό εμείς συνεργαζόμαστε με άλλες εταιρείες για να αγωνιστούμε ενάντια στη σπατάλη και στη μόλυνση που αυτό προκαλεί στο περιβάλλον».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ