ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχυμένος τζίρος, αυξημένες ζημίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2018

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Mικρή αύξηση εσόδων και διεύρυνση ζημιών σημειώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη χρήση του 2018. Παράλληλα, η εταιρεία αναφέρει αύξηση του προσωπικού και έσοδα ύψους 50 εκατ. ευρώ από την παροχή υπηρεσιών γενικού οικονομικού συμφέροντος (ΥΓΟΣ). Πρόκειται για την ετήσια κρατική επιδότηση της επιχείρησης για τη διεξαγωγή δρομολογίων στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές.

Ειδικότερα, η θυγατρική της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) στην Ελλάδα παρουσίασε για το 2018 έσοδα ύψους 113,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 3,4% σε σχέση με το 2017. Τα λειτουργικά αποτελέσματα προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 8,1 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 2,5 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2017. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 7,0 εκατ. ευρώ έναντι 2,2 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

Η μικρή βελτίωση στα έσοδα είναι αποτέλεσμα της αύξησης της επιβατικής κίνησης, τα οποία διευρύνθηκαν κατά 8,2%. Τα έσοδα της εμπορευματικής κίνησης παρέμειναν πρακτικά τα ίδια φτάνοντας τα 13,4 εκατ. ευρώ. Τέλος, σταθερό στα 50 εκατ. ευρώ παρέμεινε το έσοδο της παροχής ΥΓΟΣ.

Η μείωση της λειτουργικής και της καθαρής κερδοφορίας της επιχείρησης αποδίδεται στο γεγονός ότι φέτος η εταιρεία δεν είχε τα έκτακτα έσοδα που είχε στην προηγούμενη χρήση. Οπως αναφέρει η ίδια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις οικονομικές καταστάσεις, το 2017 περιέλαβε (έκτακτο) έσοδο από μετακύλιση κόστους ιδιοπαραγωγής, ύψους 5,7 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, σημειώθηκε μικρή αύξηση των εξόδων, κυρίως λόγω αύξησης της μισθοδοσίας (+10,5%), της αύξησης των τελών χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου (+8,6%) και της αύξησης στη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας για την έλξη συρμών (+13,1%). Ειδικά για το προσωπικό, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι στο τέλος του 2018 απασχολούσε 659 εργαζομένους, έναντι 637 που ήταν ένα χρόνο πριν. Πέρυσι η μισθοδοσία ξεπέρασε τα 28 εκατ. ευρώ, έναντι 25 εκατ. ευρώ το 2017. Πέρα από την αύξηση του προσωπικού, σημαντικό ρόλο στην αύξηση της μισθοδοσίας διαδραμάτισε η επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο προσωπικό, μετά την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας τον Σεπτέμβριο του 2017.

Για το 2019 η προσπάθεια της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εστιάζεται στην άνοδο των εσόδων και στην αύξηση του μεριδίου αγοράς στις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Επιδίωξη ακόμη είναι η αποδοτικότερη χρήση των μεγάλων έργων υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη (ηλεκτροκίνηση, κατασκευή διπλών γραμμών εντός συγκεκριμένων τμημάτων του δικτύου) καθώς και οι πολιτικές συνδυασμένων μεταφορών, κυρίως μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι Iκονίου, αναφορικά με τις εμπορευματικές μεταφορές. Ωστόσο όπως αναφέρει η διοίκηση της επιχείρησης, «η αποστολή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προσφέρει στην ελληνική αγορά υψηλής ποιότητας υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις δυνατότητες των άλλων εταιρειών που ανήκουν στον ελληνικό σιδηροδρομικό τομέα».

Στο μεταξύ, θετικά είναι τα αποτελέσματα της θυγατρικής της εταιρείας «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού» (ΕΕΣΣΤΥ) για το 2018. Η τελευταία παρουσίασε έσοδα ύψους 35,4 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 9,4% σε σχέση με το 2017. Τα λειτουργικά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημία ύψους 0,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 1,8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τέλος, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 0,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 0,1 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.  Η ΕΕΣΣΤΥ έχει σχεδόν το 99% των εσόδων της από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η τελευταία απέκτησε οριστικά την ΕΕΣΣΤΥ στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου, όταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού έδωσε το πράσινο φως στην εξαγορά του 100% των μετοχών ΕΕΣΣΤΥ κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ