ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων το 2018 έπειτα από χρόνια κατέγραψε η Mars Hellas

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε θετικό πρόσημο επανήλθε το 2018, έπειτα από πολλά χρόνια μείωσης πωλήσεων, η Mars Hellas, ενώ από τις αρχές του 2019 η εταιρεία καταγράφει ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 5%. Καθοριστικοί παράγοντες στην εξέλιξη αυτή ήταν η ανάκαμψη της ζήτησης, αλλά και οι τοποθετήσεις νέων προϊόντων, ειδικά στην κατηγορία των τροφίμων, όπου η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως με το ρύζι και τις σάλτσες Uncle Ben’s.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα νέα προϊόντα ρυζιού - έτοιμα γεύματα (απαιτούνται 2 λεπτά για την ετοιμασία τους), τα οποία τοποθετήθηκαν στην αγορά πέρυσι. Σύμφωνα με στελέχη της Mars Hellas στο περιθώριο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι, το 20% της ανάπτυξης της αγοράς ρυζιού που καταγράφηκε το 2018 προήλθε ακριβώς από τα νέα αυτά προϊόντα υπό το σήμα Uncle Ben’s.

Η αγορά ρυζιού στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι ενισχύθηκε κατά 2% το 2018 σε σύγκριση με το 2017, με σημαντικό μέρος της ανάπτυξης να προέρχεται από κατηγορίες πέραν των παραδοσιακών, όπως είναι το καστανό ρύζι, το ρύζι μπασμάτι κ.ά. Η Mars Hellas κατέχει στην κατηγορία αυτή την 3η θέση, μετά το ρύζι ιδιωτικής ετικέτας, από πλευράς μεριδίων. Σημειώνεται πάντως ότι το 40% της αγοράς ρυζιού στην Ελλάδα καταλαμβάνει το λεγόμενο λευκό ρύζι, κατηγορία στην οποία δεν έχει παρουσία η Mars Hellas.

Στρατηγικός στόχος της εταιρείας για το 2019 είναι η συνέχιση της ανάκαμψης σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείται.

Ειδικά στην κατηγορία των σοκολατοειδών η Mars Hellas θα επιδιώξει την ενίσχυση των πωλήσεών της μέσω της αύξησης των σημείων όπου διατίθενται τα προϊόντα της, με έμφαση στο δίκτυο της μικρής λιανικής (περίπτερα, μίνι μάρκετ), ενώ ανάλογη έμφαση θα δοθεί και στην κατηγορία της τσίχλας, στην οποία η εταιρεία έχει παρουσία με το σήμα Orbit. Αμφότερες οι κατηγορίες αυτές και ειδικά οι τσίχλες έχουν πληγεί τα τελευταία χρόνια, καθώς αποτελούν είδη των λεγόμενων «αυθόρμητων αγορών», είδη τα οποία οι Ελληνες καταναλωτές περιόρισαν σημαντικά στα χρόνια της κρίσης.

Τα σοκολατοειδή αποτελούν το 39% της δραστηριότητας της Mars Hellas στην Ελλάδα, το 33% καταλαμβάνουν οι τροφές και τα προϊόντα για ζώα συντροφιάς (με πιο γνωστά τα σήματα Pedigree και Whiskas), το 15% τη δραστηριότητά της στις τσίχλες και το 13% τη δραστηριότητά της σε τρόφιμα (ρύζι, σάλτσες).

Το 2017, τελευταία χρονιά για την οποία υπάρχουν δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία, ο κύκλος εργασιών της Mars Hellas διαμορφώθηκε σε 40,8 εκατ. ευρώ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ