ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οριακή αύξηση πωλήσεων για τον όμιλο Φουρλή το α΄ τρίμηνο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με οριακή αύξηση πωλήσεων, μικρή ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας, αλλά επιδείνωση σε επίπεδο καθαρού αποτελέσματος, έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2019 για τον όμιλο Φουρλή. Καθοριστικό ρόλο για την εμφάνιση αναιμικής αύξησης του κύκλου εργασιών κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο του έτους διαδραμάτισε το γεγονός ότι η σύγκριση γίνεται με το περυσινό Πάσχα, το οποίο εορτάστηκε πολύ νωρίτερα και είχε επηρεάσει θετικά τις πωλήσεις του Μαρτίου 2018.

Αν και τον Απρίλιο οι πωλήσεις, σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας, «έτρεξαν» με ρυθμό 8%-9% λόγω Πάσχα, η γενική εικόνα είναι ότι το λιανεμπόριο χαρακτηρίζεται από στασιμότητα και η αγοραστική κίνηση δεν φαίνεται για την ώρα να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες για ανάκαμψη που είχαν καλλιεργηθεί το προηγούμενο διάστημα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, οι πωλήσεις του αυξήθηκαν σε 96,6 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019 έναντι 96,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2018, αυξημένες κατά 0,5%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 8,1 εκατ. ευρώ, μετά την εφαρμογή του προτύπου IFRS 16. Το συγκρίσιμο EBITDA ανήλθε σε 3,1 εκατ. ευρώ έναντι 3,6 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2018. Οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε 4,1 εκατ. ευρώ, ενώ σε συγκρίσιμη βάση οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε  3,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2018. Οι ζημίες μετά από φόρους αυξήθηκαν σε 3,3 εκατ. ευρώ από 2,3 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2018.

Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά κέρδη, αλλά και το αποτέλεσμα μετά από φόρους, πρόκειται για μεγέθη που επηρεάζονται και από την εφαρμογή του νέου λογιστικού προτύπου IFRS 16.

Η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ) παρουσίασε πωλήσεις 62,3 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2019 αυξημένες κατά 0,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Οι ξένες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος συγκράτησαν περαιτέρω απώλειες, καθώς οι πωλήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 2,4%, αλλά στις υπόλοιπες χώρες αυξήθηκαν κατά 6%. Στη λιανική αθλητικών ειδών (Intersport και The Athlete’s Foot), οι πωλήσεις ανήλθαν στα 34,4 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 0,2%. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 4,1%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες καταγράφηκε μεσοσταθμική αύξηση 5,2%.

Εως το τέλος Ιουνίου 2019 θα τεθούν σε λειτουργία δύο κέντρα παραγγελιοληψίας της αλυσίδας ΙΚΕΑ (ένα στη Λεμεσό Κύπρου και ένα στην Καλαμάτα), ενώ εντός του 2019 θα λειτουργεί σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος το ηλεκτρονικό κατάστημα Intersport.  Σήμερα λειτουργούν συνολικά 7 καταστήματα ΙΚΕΑ, 8 σημεία παραγγελιοληψίας προϊόντων ΙΚΕΑ και 133 καταστήματα αθλητικών ειδών. 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ