ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τάξη στο χάος των newsletters βάζει η startup Moosend

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΗ

Περίπου 1.000 εταιρείες από 50 χώρες του κόσμου έχουν επιλέξει τη Moosend. Ενδεικτικά, στο χαρτοφυλάκιό της φιγουράρουν εταιρείες όπως οι Gucci, Vogue Ασίας, Sony Ασίας, Dominos, Sephora, Εθνική Τράπεζα, Wind, αλλά και μεγάλες διαφημιστικές.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δεν είναι λίγες οι φορές που, μέσα στην ημέρα, θα ανατρέξουμε τακτικά στα mails μας για να διευθετήσουμε ή να δρομολογήσουμε καθημερινές υποχρεώσεις. Οι εταιρείες από την άλλη, έχουν δημιουργήσει τη δική τους ηλεκτρονική ταυτότητα με στόχο να αποστέλλουν newsletters και να ενημερώνουν τους παραλήπτες για τις νέες «δημιουργίες» τους. Πολλές φορές όμως η μαζική αποστολή των newsletters αποτελεί για αυτές μία πρόκληση, καθώς δεν γνωρίζουν ούτε εάν θα φθάσουν όλα στον προορισμό τους, ούτε πότε θα φθάσουν και κυρίως... εάν θα διαβαστούν. Αυτήν την «τάξη» στον χαοτικό κόσμο της αποστολής και παράδοσης newsletters επιχειρεί να βάλει η νεοφυής εταιρεία Moosend, η οποία αναδύθηκε στην αγορά το 2012, γνωρίζοντας ραγδαία ανάπτυξη από το 2014.

«Ξεκινήσαμε το 2012 δημιουργώντας μία πολύ εύχρηστη και προηγμένη τεχνολογικά email marketing πλατφόρμα, η οποία απευθύνεται σε όλες εκείνες τις εταιρείες που στέλνουν newsletters», αναφέρει στην «Κ» ο Γιάννης Ψαρράς, ένας εκ των ιδρυτών της Moosend. «Ο χρήστης της πλατφόρμας μπορεί να σχεδιάσει από την αρχή το newsletter, να διαχειριστεί τους παραλήπτες, να προγραμματίσει την καμπάνια και στη συνέχεια να δει στατιστικά στοιχεία, όπως εάν διαβάστηκε το email, ποια θέματα διαβάστηκαν, από πόσους και ποιους παραλήπτες, ποιες ώρες κ.λπ.». Ο κ. Ψαρράς επισημαίνει ότι πολύ σύντομα η εταιρεία ανέπτυξε και τη λειτουργία τoυ «marketing automation», εργαλείο που «συσφίγγει» τις σχέσεις των brands με τους πελάτες τους. Με αυτό, οι εταιρείες μπορούν να προβλέπουν και να καταγράφουν τη συμπεριφορά και τις κινήσεις όσων επισκέπτονται την ιστοσελίδα της στέλνοντας μετέπειτα προσωποποιημένα μηνύματα.

Εν τω μεταξύ, η Moosend έχει ακολουθήσει μία πορεία η οποία παρεκκλίνει σημαντικά από αντίστοιχη άλλων ελληνικών startups. Εχει καταφέρει δηλαδή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να ανταγωνιστεί επάξια –ακόμη και να εκτοπίσει– μεγάλους παίκτες της αγοράς email marketing και marketing automation, το μέγεθος της οποίας αγγίζει περί τα 6 δισ. δολ. και προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει τα 15 δισ. δολ. μέχρι το 2022. Η εταιρεία πλέον καταγράφει έσοδα τα οποία, σύμφωνα με τον κ. Ψαρρά, «υπερβαίνουν κατά πάρα πολύ το 1 εκατ. ευρώ», ενώ το 2019 βραβεύτηκε ως το δεύτερο καλύτερο εργαλείο για μικρομεσαίες επιχειρήσεις ξεπερνώντας –στον κλάδο που δραστηριοποιείται– πολλούς από τους ανταγωνιστές της, όπως ο κολοσσός MailChimp οιαλλά και η Amazon(!). Αυτές οι επιδόσεις άλλωστε οφείλονται και στους περίπου 1.000 πελάτες που έχουν επιλέξει τη Moosend, από 50 χώρες του κόσμου. Ενδεικτικά, στο χαρτοφυλάκιό της φιγουράρουν εταιρείες όπως η Gucci, η Vogue Ασίας, η Sony Ασίας, η Dominos, η Sephora, η Εθνική Τράπεζα, η Wind, αλλά και μεγάλες διαφημιστικές ή digital agencies όπως η Reprise, η Ogilvy, Sleed κ.ά.

Μολονότι η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στo Λονδίνο, η Moosend απασχολεί στην Ελλάδα τουλάχιστον 26 άτομα από τους συνολικά 32 που τη στελεχώνουν. Η δε εταιρική της μορφή άρχισε να διαμορφώνεται το 2014, όταν ο κ. Ψαρράς και ο Παναγιώτης Μελισσαρόπουλος αποφάσισαν να συνεργαστούν και να διεισδύσουν για πρώτη φορά στον –άγνωστο για αυτούς– κόσμο του marketing. «Δεν έχουμε κάποια άμεση σχέση με τον συγκεκριμένο χώρο. Ο Παναγιώτης είχε πολυετή εμπειρία στον κατασκευαστικό κλάδο, ενώ εγώ σπούδασα στη Σκωτία, στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, και δούλεψα σε επενδυτικές τράπεζες, όπως η Goldman Sachs και η JP Morgan στον τομέα του software engineering». Ενα άλλο στοιχείο που συνιστά επίτευγμα της εταιρείας, είναι η χρηματοδότησή της από ίδια κεφάλαια. «Δεν υπήρξε ποτέ ανάγκη για εξωτερική χρηματοδότηση, διότι είμαστε μία επιχείρηση που αναπτύσσεται ραγδαία και έχει στηριχθεί 100% σε ίδια κεφάλαια», αναφέρει ο κ. Ψαρράς.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ