ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Το μαγικό λυχνάρι της Ντίσνεϊ

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

Ο Μένα Μασούντ (Αλαντίν) και ο Γουίλ Σμιθ (Τζίνι) πρωταγωνιστούν σε ένα πολύχρωμο, γεμάτο τραγούδι και χορό, φιλμ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αλαντίν **½
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ (2019)
Σκηνοθεσία: Γκάι Ρίτσι
Ερμηνείες: Μένα Μασούντ, Ναόμι Σκοτ, Γουίλ Σμιθ, Μαρουάν Κενζάρι

Μετά τα εμπορικά επιτυχημένα «Η Πεντάμορφη και το Τέρας» και «Ντάμπο», η Ντίσνεϊ συνεχίζει την αναβίωση των εμβληματικών ταινιών κινουμένων σχεδίων της, με τον εξωτικό «Αλαντίν». Αναθέτει δε τη «δουλειά» στον καταξιωμένο Γκάι Ρίτσι, ο οποίος δοκιμάζεται για πρώτη φορά σε φιλμ που απευθύνεται (κυρίως) στις μικρότερες ηλικίες, με ανάμεικτα αποτελέσματα.

Ο Αλαντίν (Μένα Μασούντ), ένας νεαρός αλητάκος που τριγυρίζει στους δρόμους της Ακραμπαντ, γνωρίζει και αμέσως ερωτεύεται τη Γιασμίν (Ναόμι Σκοτ), την πανέμορφη κόρη του Σουλτάνου. Οι δύο νέοι ανήκουν προφανώς σε διαφορετικούς κόσμους και η αγάπη τους είναι ανέφικτη, ωστόσο τα πάντα στη ζωή του Αλαντίν θα αλλάξουν όταν θα καταλήξει στη σπηλιά του μαγικού λυχναριού. Το τζίνι βρίσκεται πλέον στις υπηρεσίες του και μοναδικό εμπόδιο προς την ευτυχία μοιάζει να είναι ο σατανικός βεζίρης που εποφθαλμιά την εξουσία.

Ποπ βίντεο κλιπ

Ο Γκάι Ρίτσι δημιουργεί ένα πολύχρωμο, γεμάτο τραγούδι και χορό φιλμ, το οποίο φέρνει περισσότερο σε ποπ βίντεο κλιπ του 21ου αιώνα παρά στις κλασικές «Χίλιες και Μία Νύχτες». Με προφανή πρόθεση να αναμείξει σύγχρονα και στοιχεία εποχής, το σενάριο ακολουθεί χαλαρά τη γνωστή ιστορία, προσθέτοντας γλώσσα, εκφράσεις και κινήσεις που θα προτιμούσαν οι σημερινοί έφηβοι.

Και βέβαια ποιος καλύτερος να τα εκφράσει όλα αυτά από έναν σταρ του επιπέδου του Γουίλ Σμιθ. Ο Αμερικανός ηθοποιός κρατά τον ρόλο του τζίνι, παραδίδοντας τη συνηθισμένη του μισό-κωμική περφόρμανς και ζωντανεύοντας έτσι ένα μάλλον χωρίς μεγάλη φαντασία σύνολο. Ο ίδιος το θέτει ως εξής: «Αυτή ήταν η πρώτη ταινία μετά τον “Πρίγκιπα του Μπελ-Ερ” όπου έκανα τόσα πολλά πράγματα που μου αρέσουν μαζί. Εδώ τραγουδάω, χορεύω, ραπάρω και παίζω, κάνω κωμωδία και δράμα, οπότε ήταν μία σπουδαία ευκαιρία να χρησιμοποιήσω τον εαυτό μου σαν καλλιτέχνη».

Φυσικά η σκηνοθεσία του Ρίτσι είναι ορατή: καλοστημένες, α λα «Σέρλοκ Χολμς» καταδιώξεις, ρυθμός, ταχύτητα και πλούσια ειδικά εφέ είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των σεκάνς που παρεμβάλλονται ανάμεσα σε περισσότερο ή λιγότερο επιτυχημένα μουσικά μέρη. Τα τελευταία αποτελούνται από νέες ηχογραφήσεις των αυθεντικών τραγουδιών του πρώτου «Αλαντίν» (1992), σαν το βραβευμένο με Οσκαρ «A Whole New World» αλλά και κάποια νέα. Ολόκληρη τη μουσική ατμόσφαιρα της ταινίας επιμελείται ο βραβευμένος με 8 Οσκαρ Αλαν Μένκεν.

HOME CINEMA

Η τρομακτική ιστορία ενός «γοητευτικού» σίριαλ κίλερ

Extremely Wicked,
Shockingly Evil and Vile ***
ΘΡΙΛΕΡ (2019)
Σκηνοθεσία: Τζο Μπερλίνγκερ
Ερμηνείες: Ζακ Εφρον, Λίλι Κόλινς, Τζον Μάλκοβιτς

Πριν από λίγο καιρό παρακολουθήσαμε την ιστορία του σε σχετικό ντοκιμαντέρ («Διάλογοι με έναν δολοφόνο»)· τώρα το Netflix παρουσιάζει ένα φιλμ μυθοπλασίας αφιερωμένο στον Τεντ Μπάντι, έναν από τους πιο διαβόητους σίριαλ κίλερ στην ιστορία της Αμερικής. Βρισκόμαστε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 και ο γοητευτικός Τεντ (Ζακ Εφρον), φοιτητής της Νομικής, συναντά τη Λιζ Κένταλ (Λίλι Κόλινς). Οι δυο νέοι ερωτεύονται και σύντομα βρίσκονται αρραβωνιασμένοι. Εκείνος ωστόσο θα συλληφθεί ξαφνικά, κατηγορούμενος για την απαγωγή και την κακοποίηση μιας νεαρής κοπέλας. Ο ίδιος αρνείται τα πάντα στο δικαστήριο, όμως λίγο καιρό μετά ανακύπτουν καινούργιες κατηγορίες, αυτή τη φορά δολοφονίας, στο Κολοράντο. Ο Τεντ θα βρεθεί τελικά αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη στη Φλόριντα και ενώ πάντα υπερασπίζεται με πάθος την αθωότητά του.

Το ενδιαφέρον με το φιλμ του Τζο Μπερλίνγκερ, το οποίο βασίζεται στο χρονικό της Ελίζαμπεθ Κένταλ για όσα πέρασε στο πλευρό του Μπάντι, είναι πως δεν εξιστορεί τους ίδιους τους φόνους, αλλά επικεντρώνεται στο κομμάτι της δίκης και γενικότερα στη σχέση του δολοφόνου με εκείνους που «νοιαζόταν», όχι τα θύματά του. Με τον τρόπο αυτό δεν τον ηρωοποιεί φυσικά, όμως επιχειρεί να σκιαγραφήσει το προφίλ ενός ανθρώπου τρομερά γοητευτικού και ταυτόχρονα βαθιά διαταραγμένου. Ο τρόπος με τον οποίο ο Μπάντι χειρίζεται τους γύρω του –και ειδικά τις γυναίκες– έχει κάτι το τρομακτικό, ειδικά όταν ο θεατής γνωρίζει την έκταση των εγκλημάτων του.

Οι δεύτεροι ρόλοι

Ο Ζακ Εφρον, ανέλπιστα καλός στον κεντρικό ρόλο, καταφέρνει να ζωντανέψει αυτόν τον απεχθή ήρωα, παρόλο που ο χρόνος που διαθέτει για την ανάπτυξη του χαρακτήρα (θα ταίριαζε περισσότερο σε μίνι σειρά) είναι προφανώς περιορισμένος και όλα μοιάζουν κάπως βιαστικά. Από την άλλη και οι δεύτεροι ρόλοι είναι εξίσου επιτυχημένοι, με κορυφαίο τον κουλ δικαστή του Τζον Μάλκοβιτς, ο οποίος ισοσταθμίζει ειρωνικά την πληθωρική προσωπικότητα που έχει απέναντί του.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ