Απογειώθηκαν κερδοφορία και τζίρος του Αερολιμένα Αθηνών το 2018

Απογειώθηκαν κερδοφορία και τζίρος του Αερολιμένα Αθηνών το 2018

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

To ένα μετά το άλλο κατέρριψε πέρυσι τα ιστορικά ρεκόρ που είχε σημειώσει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελ. Βενιζέλος». Υποβοηθούμενος  κυρίως από την εισερχόμενη/εξερχόμενη κίνηση από/προς το εξωτερικό της χώρας, ο αερολιμένας Αθηνών πέτυχε πέρυσι, εκτός από ρεκόρ διακίνησης επιβατών (24,14 εκατομμύρια) και πτήσεων (217 χιλ.), ιστορικό υψηλό εσόδων και κερδών. Επίσης, στη διάρκεια της χρονιάς πέτυχε ρεκόρ διακίνησης επιβατών μέσα σε μία ημέρα (99.500 επιβάτες) και τη δεύτερη καλύτερη επίδοση σε κινήσεις αεροσκαφών (890 πτησεις), μετά εκείνη που σημειώθηκε στον τελικό του Champions League του 2007 (923 πτήσεις).

Αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, ο ΔΑΑ παρουσίασε αύξηση κατά 10,4% φτάνοντας τα 478,7 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό δεν περιλαμβάνει τις επιδοτήσεις του τέλους εκσυγχρονισμού & ανάπτυξης του αεροδρομίου (ΤΕΑΑ), γνωστό και ως «Σπατόσημο». Πέρυσι το «Σπατόσημο» που αναλογούσε στη χρήση ήταν χαμηλότερο από εκείνο του 2017, αφού τον Απρίλιο του συγκεκριμένου έτους έγινε μείωση του τέλους για τους επιβάτες των χωρών εκτός της Συνθήκης Σένγκεν (από 22 σε 12 ευρώ).  Από την άλλη πλευρά, τα κέρδη ΕΒΙTDA του ΔΑΑ για την περασμένη χρήση ανήλθαν σε 325,5 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας έτσι σε περιθώριο κέρδους EBITDA 68%.

Tα κέρδη ΕΒΙΤDA ήταν αυξημένα κατά 14,4% σε σχέση με το 2017, ενώ αύξηση κατά 22,1% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, τα οποία ανήλθαν σε 171 εκατ. ευρώ. Tα κέρδη, εκτός από τα έσοδα, ενισχύθηκαν και από τα χαμηλότερα χρηματοοικονομικά κόστη.

Τόσο ο κύκλος εργασιών όσο και τα κέρδη αποτελούν ιστορικό ρεκόρ για την επιχείρηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι ο αερολιμένας παρουσίασε αύξηση εσόδων σε κάθε κατηγορία δραστηριοτήτων του και όχι μόνον στα έσοδα από αεροπορικές δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, αύξηση σημείωσαν τα έσοδα από τις εμπορικές δραστηριότητες (εκθέσεις, Sofitel κ.λπ.), τις υπηρεσίες στάθμευσης οχημάτων και ακόμη από τις παρεχόμενες υπηρεσίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών σε επιβάτες και πελάτες. Παρά τη θεαματική όμως αύξηση κερδών και των συσσωρευμένων κερδών, ο ΔΑΑ δεν διανέμει μέρισμα. Η εκταμίευση του τιμήματος ύψους 1,13 δισ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), που σημειώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, σχετικά με την 20ετή επέκταση του δικαιώματος εκμετάλλευσης του αερολιμένα, θέτει σε πίεση τη ρευστότητα της επιχείρησης. Η διοίκηση του ΔΑΑ εκτιμάται ότι προς την κατεύθυνση αυτή αξιοποίησε σχεδόν το σύνολο της ρευστότητάς της, ενώ, επιπλέον, προχώρησε σε δανεισμό ύψους 642 εκατ. ευρώ για μία 15ετία.

Επίσης, όπως αναφέρει η διοίκηση της επιχείρησης, για το 2019 θα ενταθεί το επενδυτικό πρόγραμμα. Η εταιρεία αναφέρει ότι η χωρητικότητα των εγκαταστάσεων του αεροσταθμού επιβατών παραμένει στα 26 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και το σχετικό κατώφλι του 90% της χωρητικότητας (σε 12 κυλιόμενους μήνες) έχει ήδη επιτευχθεί (Σεπτ. 2018). Κατά συνέπεια, θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις που θα αυξήσουν τη χωρητικότητα του αερολιμένα. Προς την κατεύθυνση αυτή, η εταιρεία ήδη έχει γνωστοποιήσει την επέκταση των εγκαταστάσεών της. Ειδικότερα, το περασμένο φθινόπωρο, ολοκληρώθηκαν οι μελέτες για την επέκταση της νότιας πτέρυγας του κύριου αεροσταθμού και η διαγωνιστική διαδικασία μέσα στο γ’ τρίμηνο του 2018, και οι κατασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν μέσα στο αμέσως επόμενο τρίμηνο. Οι εργασίες για τους χώρους λειτουργικής εξυπηρέτησης των επιβατών αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί στο β’ τρίμηνο του 2019, ενώ οι εμπορικοί χώροι θα παραδοθούν προς χρήση το πρώτο τρίμηνο του 2020. Σύμφωνα δε με την εταιρεία, θα πρέπει να συναφθεί νέα δανειακή σύμβαση που θα χρηματοδοτήσει την περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών του αερολιμένα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή