Νέες ταινίες: Από τον Ελτον Τζον στον… Χέντριξ

Νέες ταινίες: Από τον Ελτον Τζον στον… Χέντριξ

5' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Rocketman ★★★

ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ (2019)

Σκηνοθεσία: Ντέξτερ Φλέτσερ

Ερμηνείες: Τάρον Ετζερτον, Τζέιμι Μπελ, Ρίτσαρντ Μάντεν

Μετά την περυσινή μεγάλη επιτυχία του «Bohemian Rapsody», ήταν περίπου δεδομένο πως θα ακολουθούσαν και άλλες κινηματογραφικές βιογραφίες μουσικών σταρ. Ο ίδιος ο Ντέξτερ Φλέτσερ, ο οποίος ολοκλήρωσε και τη βιογραφία του Φρέντι Μέρκιουρι, αναλαμβάνει εδώ να προσεγγίσει την πολύπλευρη περσόνα του Ελτον Τζον. Το κάνει δε δίνοντας έμφαση στα πρώτα χρόνια της διασημότητας του Βρετανού καλλιτέχνη αλλά και στην τραυματική παιδική ηλικία του.

Ο μικρός Ρέτζι Ντουάιτ είναι ένα ντροπαλό αγόρι που μεγαλώνει σε κάποιο προάστιο με τη δυσλειτουργική οικογένειά του. Το πηγαίο ταλέντο του στο πιάνο θα τον οδηγήσει κατευθείαν στον χώρο της μουσικής, όπου παρά κάποιες αρχικές δυσκολίες, σύντομα θα διαπρέψει. Η φρενίτιδα ωστόσο της διασημότητας, μαζί με κάποιες πληγές της νιότης, θα τον οδηγήσει, εκτός από τα ναρκωτικά, και σε τρομερά ψυχολογικά αδιέξοδα. Μπροστά μας εμφανίζεται για πρώτη φορά με στολή δαίμονα, σε κάποια συνάντηση των Ανωνύμων Αλκοολικών.

Αναμειγνύοντας την παραδοσιακή αφήγηση με το μιούζικαλ, το φιλμ παρακολουθεί τη σταδιακή εξέλιξη του ανασφαλούς νεαρού Ρέτζι στον λαμπερό Ελτον και στη συνέχεια στον ηφαιστειώδη «Rocketman». Η πορεία του είναι διάσπαρτη με καταχρήσεις, πολύ σεξ και φυσικά την υπέροχη μουσική που δημιουργεί κερδίζοντας τη λατρεία του κοινού. Εδώ ο «βρώμικος» ρεαλισμός που λείπει από το «Βohemian Rapsody» είναι πανταχού παρών, ωστόσο δεν φτάνει για να απογειώσει από μόνος του την ταινία. Ο Τάρον Ετζερτον τα καταφέρνει αρκετά καλά στον απαιτητικό πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ στο πλευρό του έχει τους επίσης θετικούς Τζέιμι Μπελ («Μπίλι Ελιοτ») και Ρίτσαρντ Μάντεν («Game of Thrones»). Παρ’ όλα αυτά εκείνο που λείπει πραγματικά εδώ είναι η μαγεία· εκείνες οι συγκινητικές μουσικές στιγμές που κάνουν τον κόσμο στην αίθουσα να δακρύζει.

Αναζητώντας τον Χέντριξ  ★★★

ΚΩΜΩΔΙΑ (2018)

Σκηνοθεσία: Μάριος Πιπερίδης

Ερμηνείες: Αδάμ Μπουσδούκος, Βίκυ Παπαδοπούλου, Φατίχ Αλ

Βραβευμένο με τη διάκριση για το καλύτερο σενάριο στα Βραβεία Ιρις, το φιλμ του Μάριου Πιπερίδη προσεγγίζει με έναν εναλλακτικό, ανάλαφρο τρόπο το μεγάλο ζήτημα του Κυπριακού. Πρωταγωνιστής του είναι ο Γιάννης (Αδάμ Μπουσδούκος), ένας μποέμ μουσικός, ο οποίος, με την ζωή του ναυαγισμένη και καταχρεωμένος, ετοιμάζεται να δραπετεύσει στο εξωτερικό. Την τελευταία στιγμή ωστόσο ο σκύλος του, ο Τζίμι, εξαφανίζεται και εκείνος θα ακολουθήσει τα ίχνη του, που τον οδηγούν στην άλλη πλευρά της Πράσινης Γραμμής στη Λευκωσία.

Το φιλμ του Πιπερίδη επιλέγει τον κωμικό δρόμο έτσι ώστε να αναδείξει τη σύγχρονη τραγικότητα μιας χώρας και μιας πόλης χωρισμένης στα δύο, εκεί όπου ένας δρόμος κόβεται ξαφνικά στη μέση από τον συνοριοφύλακα.

Οι περιπέτειες του Γιάννη στα Κατεχόμενα αναδεικνύουν βέβαια τα όσα έχουν περάσει οι Ελληνοκύπριοι όλα αυτά τα χρόνια, δείχνουν όμως και την άλλη πλευρά, ακόμα και εκείνη των Τούρκων εποίκων που σπάνια αναφέρονται σε οποιοδήποτε κινηματογραφικό έργο. Ο Μπουσδούκος, όπως και στο «Soul Kitchen» του Φατίχ Ακίν, υποδύεται περίπου τον εαυτό του και καταφέρνει να αποδώσει ζωντανά τόσο τη σοβαρή διάσταση όσο και τον σουρεαλισμό του πράγματος.

Ονειρα σε ψηλοτάκουνες γόβες ★★½

Σκηνοθεσία: Αν Φλέτσερ

Ερμηνείες: Τζένιφερ Ανιστον, Ντανιέλ ΜακΝτόναλντ, Οντέγια Ρας

Εφηβικό φιλμ με λόγο

Βασισμένο σε ένα μυθιστόρημα της Τζούλι Μέρφι, το φιλμ της Αν Φλέτσερ («Καυτή καταδίωξη») αφηγείται την ιστορία της Γουίλ, μιας εύσωμης έφηβης που ζει στο Τέξας των ΗΠΑ μαζί με τη μητέρα της (Τζένιφερ Ανιστον), πρώην κατά σειρά νικήτρια των τοπικών καλλιστείων. Οργισμένη από τον κοινωνικό ρατσισμό αλλά και την επικριτική στάση της μητέρας της, η κοπέλα θα επαναστατήσει με τον δικό της τρόπο, θέτοντας συμμετοχή στον επόμενο διαγωνισμό ομορφιάς. Το παράδειγμά της θα ακολουθήσουν και άλλες συμμαθήτριές, δίνοντας ξεχωριστή διάσταση στον παραδοσιακό θεσμό. Η γλυκιά κομεντί περνά ανάλαφρα τα κοινωνικά της μηνύματα, σχολιάζοντας μια Αμερική της κυρίαρχης εικόνας και των συντηρητικών προτύπων ομορφιάς. Δεν ξεφεύγει σχεδόν ποτέ από τις συμβάσεις του εφηβικού είδους, διαθέτει όμως λόγο και τον αρθρώνει καθαρά.

Γκοτζίλα ΙΙ: O βασιλιάς των τεράτων ★

Σκηνοθεσία: Μάικλ Ντάκερτι

Ερμηνείες: Βέρα Φαρμίγκα, Μπίλι Μπόμπι Μπράουν, Κάιλ Τσάντλερ

Παρέλαση ιαπωνικών τεράτων

Ο μύθος του διάσημου ιαπωνικού τέρατος επιστρέφει με ένα ακόμη σίκουελ, συνεχίζοντας τον σχετικό κύκλο που έχει ξεκινήσει η Warner από το 2014. Εδώ η Μόναρκ, μια μυστική ομάδα που ασχολείται με τα μεγαλειώδη τέρατα, μπλέκει στον πόλεμο του Γκοτζίλα με άλλα γνωστά κτήνη της ιαπωνικής ποπ κουλτούρας, όπως ο Μόθρα, ο Ρόνταν και ο τρικέφαλος Κιντόρα. Στη μέση όλων αυτών βρίσκεται μια επιστήμονας (Βέρα Φαρμίγκα) με την ιδιοφυή έφηβη κόρη της (Μίλι Μπόμπι Μπράουν), οι οποίες επικοινωνούν (φυσικά) με τα τέρατα. Η περιπέτεια καταστροφής πνίγεται μέσα σε ένα ορυμαγδό ειδικών εφέ –και όχι από τα καλύτερα που έχουμε δει– και ατελείωτων κλισέ, που μας συνοδεύουν βασανιστικά μέχρι το φινάλε. Οι διάλογοι εδώ είναι υποτυπώδεις και η όποια προσπάθεια των ηθοποιών γίνεται τροφή για τα πελώρια ψηφιακά τέρατα που κατακλύζουν την οθόνη.

Αποκαλύψεις ★★½

Σκηνοθεσία: Νάτσο Ρουιπέρεζ

Ερμηνείες: Λεονάρντο Σμπαράλια, Χαν Κορνέτ, Μίτσελ Νόερ

Στα ίχνη ενός φόνου

Τα ισπανικά θρίλερ, που μας έρχονται περίπου τέτοια εποχή τα τελευταία χρόνια, επιστρέφουν με μια αρκετά περίπλοκη ιστορία. Ο Ζόρντι γυρνά στο χωριό που μεγάλωσε ύστερα από χρόνια, για να ανακαλύψει πως ο πατέρας του δεν είναι, όπως πίστευε, θαμμένος στο τοπικό νεκροταφείο. Επειτα από μια κατατοπιστική κουβέντα με τον εξάδελφό του, καταλήγει να αναζητεί τόσο τον τάφο του νεκρού όσο και την αληθινή αιτία του θανάτου του 20 χρόνια πριν. Κάπως έτσι, θα έρθει στο φως μια αλυσίδα άγριων φόνων του παρελθόντος, συνδεδεμένη με το σκοτεινό παρελθόν της περιοχής και τους ντόπιους μαφιόζους. Το φιλμ μοιράζει την αφήγησή του ανάμεσα στο παρόν και στο παρελθόν, προκαλώντας όμως αρκετή σύγχυση στον θεατή και αποσπώντας την προσοχή από την (όντως) καλή του ατμόσφαιρα.

Εμείς…

Το καλοκαίρι βρίσκεται πια προ των πυλών και για τους φίλους του σινεμά στην πόλη αυτό είναι συνυφασμένο, τα τελευταία χρόνια, με το Athens Open Air Film Festiival. Η διοργάνωση που μας προσκαλεί σε διάφορους χώρους της πρωτεύουσας, στήνοντας οθόνες προβολής, μεταξύ άλλων, σε αρχαιολογικούς τόπους και πλατείες, ξεκινά την προσεχή Τετάρτη (5/6) υποσχόμενη και φέτος πλούσιο πρόγραμμα ταινιών. Η πρώτη από αυτές θα είναι το αριστουργηματικό «Αμαρκόρντ» του Φεντερίκο Φελίνι, το οποίο θα προβληθεί στη Ρωμαϊκή Αγορά (Επαμεινώνδα 6 και Διόσκουρων). Μετά το τέλος της ταινίας, ακολουθεί ποτό στο six d.o.g.s. Η είσοδος του κοινού θα γίνει από την Πύλη της Αθηνάς Αρχηγέτιδος, επί της οδού Διόσκουρων. Προσέλευση στις 8.45 μ.μ.

…και οι άλλοι

Νέα μπλεξίματα φαίνονται στον ορίζοντα για τον βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα Γάλλο κινηματογραφιστή, Αμπντελατίφ Κεσίς. Με την τελευταία του ταινία να προβάλλεται στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών, ο σκηνοθέτης αντιμετωπίζει μια ανώνυμη καταγγελία σχετικά με τα γυρίσματα. Το «Mektoub: Intermezzo» αποτελεί το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας, η οποία αφορά μια ομάδα νεαρών που γλεντούν την καλοκαιρινή ζωή σε κάποιο θέρετρο. Η έντονη σεξουαλικότητα του έργου φαίνεται να κορυφώθηκε σε μαραθώνια γυρίσματα, όπου οι ηθοποιοί ενθαρρύνθηκαν να καταναλώσουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, με τελικό σκοπό να φέρουν εις πέρας με φυσικότητα τις ερωτικές σκηνές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή