Από την «Ακτωρ» η συντήρηση του μετρό και του τραμ της Ντόχα

Από την «Ακτωρ» η συντήρηση του μετρό και του τραμ της Ντόχα

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σύμβαση αξίας 517 εκατ. ευρώ και διάρκειας 20 ετών ανέλαβε πρόσφατα η Aktor Qatar WLL, βραχίονας της «Ακτωρ» στο Κατάρ, με αντικείμενο τη συντήρηση του δικτύου του μετρό (Doha Metro) και του τραμ (Lusail Tram) της Ντόχα στο ομώνυμο Εμιράτο. Η εν λόγω εταιρεία αποτελεί κοινοπρακτικό σχήμα με τοπική εταιρεία του Κατάρ και συγκεκριμένα την Como Facilities Management Services, ωστόσο η «Ακτωρ» ηγείται αυτού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που έχει αναλάβει ποτέ ελληνική εταιρεία στον τομέα της διαχείρισης εγκαταστάσεων, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η κοινοπραξία με επικεφαλής την Αktor Qatar WLL επιλέχθηκε ανάμεσα σε 41 καταξιωμένες εταιρείες του κλάδου και έξι εταιρείες λειτουργίας μετρό από όλο τον κόσμο, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό που διήρκεσε περισσότερο από δυόμισι χρόνια.

Το έργο αποτελεί μέρος της συμφωνίας που υπέγραψαν η εταιρεία διαχείρισης σιδηροδρόμων του Κατάρ, Qatar Rail, με τη γαλλικών συμφερόντων κοινοπραξία RKH Qitarat για έργα συνολικού ύψους περίπου 3 δισ. ευρώ, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό. Η σύμβαση αφορά τις τρεις γραμμές του μετρό της Ντόχα (Red Line, Green Line, Gold Line) συνολικού μήκους 100 χλμ., με 37 υπέργειους και υπόγειους σταθμούς που ολοκληρώνονται, αλλά και στις 4 γραμμές τραμ της πόλης (Red Line, Green Line, Purple Line, Yellow Line) με 45 υπέργειους και υπόγειους σταθμούς και τρία αμαξοστάσια, συνολικής επιφάνειας 850.000 τ.μ. Σύμφωνα με τον κ. Πάρι Καλλιτσάντση, επικεφαλής των έργων της «Ακτωρ» στη Μέση Ανατολή, αποτελεί στρατηγική στόχευση η διεκδίκηση συμβάσεων συντήρησης έργων, τα οποία έχει ήδη κατασκευάσει η «Ακτωρ». Η δραστηριότητα της διαχείρισης εγκαταστάσεων και έργων προσφέρει και υψηλότερο περιθώριο κέρδους, συγκριτικά με την κατασκευή, καθώς ανάλογα με την περίπτωση αυτό μπορεί να διαμορφωθεί μεταξύ 8%-9% και μέχρι 11%-12%.

Παράλληλα, μία από τις σημαντικότερες κινήσεις της εταιρείας αυτήν την περίοδο είναι η διεκδίκηση νέας σύμβασης ύψους 3 δισ. δολαρίων (περίπου 2,65 δισ. ευρώ), η οποία αφορά την επέκταση της «Πράσινης Γραμμής» του μετρό της Ντόχα. Ηδη, ο σχετικός διαγωνισμός «τρέχει», με την ελληνική εταιρεία να «ποντάρει» στο γεγονός ότι παραδίδει αυτήν την περίοδο το έργο της «Χρυσής Γραμμής», επίσης της τάξεως των 2,65 δισ. ευρώ, ως επικεφαλής με ποσοστό 32% κοινοπραξίας αποτελούμενης (πέραν της «Ακτωρ») από τις Larsen & Toubro (Ινδία), Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi (Τουρκία), Sezai Turkes Feyzi Akkaya Marine Construction STFA (Τουρκία) και Al Jaber Engineering LLC (Κατάρ). Με δεδομένη την αρμονική συνεργασία των εμπλεκόμενων εταιρειών στο έργο της «Χρυσής Γραμμής» αποφασίστηκε η κοινή κάθοδος και στον διαγωνισμό για την επέκταση της «Πράσινης Γραμμής», με το αποτέλεσμα να αναμένεται σε λίγους μήνες.

Εκτός όμως από τα έργα μετρό, αντικείμενο διεκδίκησης για την «Ακτωρ» θα αποτελέσει και μια σειρά από νέα έργα (τόσο υποδομές, όσο και συμβάσεις διαχείρισης εγκαταστάσεων, όπως π.χ. κτιρίων μεγάλης κλίμακας) στο Κατάρ και σε άλλες χώρες της Μ. Ανατολής, συνολικής αξίας 3 δισ. δολαρίων. Πρόκειται για συμβάσεις που θα ανατεθούν την προσεχή τριετία και τις οποίες η ελληνική εταιρεία θα διεκδικήσει σε συνεργασία με άλλους ομίλους.

Σημειωτέον ότι η «Ακτωρ» τα τελευταία έξι χρόνια έχει αναλάβει και συντηρεί το συγκρότημα υπόστεγων συντήρησης αεροσκαφών και τις αποθήκες Duty Free του διεθνούς αερολιμένα «Hamad International Airport» της Ντόχα. Πρόκειται για σύμβαση της τάξεως των 25-30 εκατ. ευρώ ετησίως.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή