ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τρία «αγκάθια» που κρατούν χαμηλά τις πωλήσεις ηλεκτρικών Ι.Χ.

«Εννέα ώρες οδήγησης, τέσσερις ώρες φόρτισης». Με τη φράση αυτή περιέγραψε μηχανολόγος της βρετανικής εταιρείας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος National Grid το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ηλεκτροκίνηση στη Βρετανία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Εννέα ώρες οδήγησης, τέσσερις ώρες φόρτισης», ανέφερε σε συνέδριο της BP ο Ντέιβιντ Ράιτ, μηχανολόγος στη βρετανική εταιρεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος National Grid. Η φράση αυτή συνοψίζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όσοι Βρετανοί έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού οι υποδομές φόρτισης στη χώρα είναι «φτωχές και ελλιπείς σε μέγεθος και σε γεωγραφική κάλυψη», όπως έχει δηλώσει η βρετανική επιτροπή επιχειρήσεων, ενέργειας και βιομηχανικής στρατηγικής.

Οι Βρετανοί οδηγοί δεν αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κυρίως επειδή ανησυχούν για το πώς θα τα φορτίζουν και για τον χρόνο που χρειάζεται για τη φόρτιση, όπως είχε αποδείξει παλαιότερη έρευνα της βρετανικής κυβέρνησης. Ακόμη ένα εμπόδιο που απομακρύνει τους ενδιαφερόμενους αγοραστές είναι το κόστος, το οποίο είναι υψηλότερο σε σχέση με το κόστος των βενζινοκίνητων. Ωστόσο, όσοι αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα στη Βρετανία επωφελούνται από ορισμένες φοροελαφρύνσεις. Επίσης, εκτιμάται ότι η τιμή των ηλεκτροκίνητων θα εξισωθεί με την τιμή των υπόλοιπων αυτοκινήτων στα μέσα της ερχόμενης δεκαετίας, σύμφωνα με τους Financial Times.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Βρετανία έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Tον Απρίλιο, σημειώθηκε άνοδος κατά 63% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει μόλις το 0,09% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, σύμφωνα με τη βρετανική ένωση SMMT.

Ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών Φίλιπ Χάμοντ έχει προειδοποιήσει πως η επίτευξη του στόχου για μηδενικές νέες εκπομπές αέριων ρύπων μέχρι το 2050 θα κοστίσει στη χώρα περισσότερο από 1,12 τρισ. ευρώ. Για τον Χάμοντ, αυτό σημαίνει την απαγόρευση πώλησης βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2050 και την αύξηση των σταθμών φόρτισης στο δεκαπλάσιο.

Δεδομένης της καθυστέρησης στη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιούν, κατά κύριο λόγο, προσωπικούς σταθμούς φόρτισης, στο σπίτι και στη δουλειά. Για το 30%-40% των οδηγών που παρκάρουν στον δρόμο και για όσους διανύουν μεγάλες αποστάσεις οι εναλλακτικές επιλογές είναι λιγότερες. Στις λύσεις περιλαμβάνονται οι σταθμοί φόρτισης υψηλής ισχύος, στα πεζοδρόμια, στα σούπερ μάρκετ και στα βενζινάδικα ή ακόμη και ασύρματης φόρτισης, που έχει ήδη δοκιμαστεί σε λεωφορεία στην πόλη Μίλτον Κέινς. Με τις υποδομές φόρτισης που διατίθενται αυτή τη στιγμή η κατάσταση είναι απλώς διαχειρίσιμη, δήλωσε στους Financial Times ο Ντάστιν Μπέντον, στέλεχος του think tank Green Alliance. Εάν, όμως, η Βρετανία θέλει πραγματικά να «απογειωθεί» σε αυτόν τον τομέα απαιτείται τεράστιο δίκτυο φόρτισης, συμπλήρωσε. Εάν η Βρετανία θέλει να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει στο πλαίσιο της Συμφωνίας των Παρισίων για την κλιματική αλλαγή, χρειάζεται να κάνει μεγάλες επενδύσεις στη δημιουργία των σχετικών υποδομών και μάλιστα σύντομα. Τον προηγούμενο μήνα, το ειδικό σώμα συμβούλων της βρετανικής κυβέρνησης για την κλιματική αλλαγή πρότεινε να σταματήσει νωρίτερα, δηλαδή το 2035, η πώληση βενζινοκίνητων και ντίζελ και όχι το 2040, όπως στοχεύει η Βρετανία.

Ακόμη και αν οι υποδομές, πράγματι, βελτιωθούν ραγδαία μέχρι το 2035, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα είναι απροετοίμαστοι. Το σενάριο για την απαγόρευση πώλησης βενζινοκίνητων μέχρι το 2035 είναι υπερβολικό, δήλωσε ο Μάικ Χέιες, διευθύνων σύμβουλος της SMMT. «Βρισκόμαστε σε μια βιομηχανία που χτίστηκε σε διάρκεια 120 ετών, με επίκεντρο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, και τώρα στρέφεται προς μια τεχνολογία, η οποία δεν είναι τόσο νέα, αλλά αποτελεί σημείο καμπής» για τον κλάδο, συμπλήρωσε.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ