ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H Amazon διαθέτει πλέον το ακριβότερο εμπορικό σήμα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο κολοσσός της Amazon διαθέτει ένα εμπορικό σήμα αξίας 315,5 δισ. δολαρίων, το οποίο είναι το πιο ακριβό παγκοσμίως, χάρις στην επέκταση πέραν του ψηφιακού εμπορίου και σε ποικίλες δραστηριότητες λογισμικού νέφους, παραγωγής ταινιών και καταναλωτικών προϊόντων υψηλής τεχνολογίας. Oπως φαίνεται, το πιο ενδιαφέρον στη φετινή κατάταξη των ακριβότερων εμπορικών σημάτων παγκοσμίως είναι η «διάλυση» του διπόλου των Apple - Google, που την τελευταία 12ετία κυριαρχούσαν εναλλάξ στις δύο πρώτες θέσεις της συγκεκριμένης κατάταξης, με την παρέμβαση της Amazon. Συγκριτικά με το σήμα της Amazon, λοιπόν, το αντίστοιχο του τεχνολογικού κολοσσού της Apple αποτιμάται σε 309,5 δισ. δολάρια και εκείνο της Google σε 309 δισ. δολάρια. Επιπλέον, όπως αναφέρει στη σχετική έκθεση των 100 ακριβότερων εμπορικών σημάτων BrandZ, η οποία εκδίδεται από την εταιρεία ερευνών αγοράς Kantar, ακόμα ένα χαρακτηριστικό των τάσεων είναι η συνεχής, ραγδαία ανάπτυξη του κλάδου της υψηλής ραπτικής, της μόδας και των ειδών πολυτελείας,  παρά την επιβράδυνση στην παγκόσμια οικονομία.

Επιπλέον, αποδεικνύεται πως η ελκυστικότητα ενός εμπορικού σήματος συνδέεται και με τα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά, ενώ ενισχύεται η παρουσία των σημάτων της Νοτιοανατολικής Ασίας. Εννέα εισήλθαν για πρώτη φορά στη φετινή κατάταξη και τα επτά ήταν από την περιφέρεια αυτή. Την εντυπωσιακότερη αύξηση στην αξία του εμφάνισε το Instagram, το σήμα του ομώνυμου κοινωνικού δικτύου με αναρτήσεις φωτογραφιών. Αυξήθηκε 95% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 28,2 δισ. δολάρια και βρέθηκε στην 44η θέση. Υπενθυμίζεται πως το προαναφερθέν κοινωνικό δίκτυο ανήκει στη Facebook.

Πολύπτυχη εταιρεία

Ποιος είναι ο λόγος, όμως, ο οποίος καθιστά τόσο πολύτιμη τη φίρμα Amazon; Οπως επεξηγεί η BranZ, η εταιρεία έχει επεκταθεί στα  είδη παντοπωλείου και οπωροπωλείου, στην κατ’ οίκον παράδοση φαγητού, στην παροχή υπηρεσιών υγείας και με τη συσκευή προσωπικού βοηθού Alexa στα καταναλωτικά είδη τεχνολογίας, προσφέροντας την αναγνώριση φωνής. Οπως επισημαίνει ο κ. Ντέιβιντ Ροθ, πρόεδρος της BrandZ, αυτό αποδεικνύει πως το σήμα Amazon έχει μεγάλο εύρος και επιρροή, καλύπτοντας πολλές και διαφορετικές προϊoντικές κατηγορίες: «Η Αmazon παίζει το παιχνίδι πολύ καλά, καθώς προωθεί πολύ επιτυχημένα τη φιλοσοφία της στο ότι μπορεί να διευκολύνει σε όλα τα επίπεδα την καθημερινότητά σου, δηλαδή να το κάνει πιο εύκολο, πιο φθηνό και πιο γρήγορο να αγοράσεις ένα είδος ή να χρησιμοποιήσεις την τεχνολογία λογισμικού νέφους». Αξίζει να σημειωθεί πως η αναρρίχησή της στην κορυφή γινόταν σταδιακά τα τελευταία χρόνια, όπως αναφέρουν σε σχετικό άρθρο τους οι Financial Times, και ίσως να είναι και δύσκολο να εκθρονιστεί από τη θέση αυτή πλέον.

Μία άλλη αξιοσημείωτη τάση, που αποτυπώνεται στην έκθεση ΒrandΖ, είναι πως μέσα στα 100 εμπορικά σήματα με την υψηλότερη (χρηματική) αξία συγκαταλέγονται 15 κινεζικά έναντι ενός και μόνον το 2005, όταν ξεκίνησε η διαδικασία. Καλύτερο παράδειγμα δεν υπάρχει από το ότι οι δύο κολοσσιαίες πλατφόρμες ψηφιακών αγορών της Alibaba και της JD.com εξοβέλισαν από την κινεζική αγορά έναν άλλον κολοσσό, αυτόν της Amazon. Tον Απρίλιο η τελευταία ανακοίνωσε πως διακόπτει πλήρως το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κίνα. Μία ακόμα μεγάλη κινεζική φίρμα υψηλής τεχνολογίας, η Huawei, είχε να αντιμετωπίσει ποικίλες δυσκολίες, διότι οι ΗΠΑ αποδύθηκαν σε μία προσπάθεια να πείσουν τους εταίρους τους πως εκείνη με τις δραστηριότητές της συνιστά απειλή σε θέματα εθνικής ασφάλειας, υποστηρίζοντας πως ασκεί κατασκοπεία για λογαριασμό του Πεκίνου. Παρά ταύτα, η Huawei είδε την αξία του εμπορικού της σήματος σε ετήσια βάση να αυξάνεται κατά 8% και να ανέρχεται στα 26,9 δισ. δολάρια. Τέλος, μία πολύ εντυπωσιακή αύξηση στην αξία μιας φίρμας είναι η περίπτωση της εταιρείας διαδικτυακών τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών Netflix. Το δικό της εμπορικό σήμα ενισχύθηκε 65% σε ετήσια βάση, ανερχόμενο σε 34,3 δισ. δολάρια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ