Λυρική, Lidl και Βιβάλντι

4' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Έχουν περάσει 300 χρόνια από τότε που ο Αντόνιο Βιβάλντι, αντλώντας έμπνευση από το τοπίο της βόρειας Ιταλίας, συνέθετε μερικές από τις πιο αναγνωρίσιμες μελωδίες στην ιστορία της μουσικής. Οι «Τέσσερις εποχές», λοιπόν. Το έργο που προκρίθηκε ως το πλέον κατάλληλο για να αποτελέσει τη βάση για το καινούργιο πρότζεκτ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο οποίο έχει έναν νέο σύμμαχο και συνοδοιπόρο: τη Lidl Ελλάς.

Πρέπει να πάρουμε τα πράγματα απ’ την αρχή. Η Lidl Ελλάς φέτος συμπληρώνει είκοσι χρόνια λειτουργίας στην Ελλάδα, διάστημα κατά το οποίο «ενισχύθηκε το αίσθημα ευθύνης απέναντι στον τόπο και στους ανθρώπους», όπως μας είπε η Βασιλική Αδαμίδου, διευθύντρια επικοινωνίας και εταιρικής υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς. «Η εταιρεία στο πέρασμα του χρόνου έγινε βίωμα και εμπειρία. Συνδέθηκε με την καθημερινότητα όλων, έγινε τρόπος ζωής. Το πέτυχε μέσα από έναν συνεχή διάλογο με την κουλτούρα και τις αξίες του τόπου. Βελτίωσε και βελτιώθηκε. Ανταποκρίθηκε σε προσδοκίες και καλλιέργησε στάσεις ζωής. Δεν είναι υπερβολή επομένως να πούμε ότι δημιουργήσαμε έναν πρωτότυπο ”κοινωνικό πολιτισμό“ σε όλα τα επίπεδα. Πολιτισμό ευθύνης, δράσης και αντίδρασης».

Αυτή η συνειδητοποίηση οδήγησε σε ένα επόμενο επίπεδο. Η εταιρεία ξεκίνησε να στηρίζει τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, ακολούθησαν χορηγίες στην ΕΛΣ (συγκεκριμένα, στα εκπαιδευτικά εργαστήρια μουσικής, μουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δημιουργίας για παιδιά και εφήβους). «Σκεφθήκαμε ως επόμενο βήμα να τολμήσουμε τη δημιουργική σύνδεση θεμάτων που αφορούν γενικότερα στη βιώσιμη ανάπτυξη, με τον μουσικό – θεατρικό πολιτισμό. Να συνθέσουμε τις αγωνίες όλων μας για το περιβάλλον και το ευ ζην με τη διαχρονική δύναμη της λυρικής τέχνης.  Οι “4 Εποχές” είναι για τη Lidl Ελλάς και την Εθνική Λυρική Σκηνή ακριβώς αυτό. Μια συνολική πρόκληση που είναι ταυτόχρονα και πρόσκληση ευαισθητοποίησης, κυρίως της επόμενης γενιάς, για το μέλλον του πλανήτη μας», λέει η κ. Αδαμίδου και συμπληρώνει ότι «σε αυτή την πρόκληση βρήκαμε σύμμαχο την Εθνική Λυρική Σκηνή». Κάπως έτσι προέκυψαν οι «Τέσσερις εποχές», μια παράσταση για παιδιά και νέους, που θα φιλοξενηθεί στην Εναλλακτική Σκηνή στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αρχής γενομένης από τον ερχόμενο Νοέμβριο.

 

Λυρική, Lidl και Βιβάλντι-1

Η παράσταση «Τέσσερις Εποχές» ήταν ιδέα του Γιώργου Κουμεντάκη. 

 

Η κυκλικότητα του χρόνου

Η ιδέα ήταν του καλλιτεχνικού διευθυντή της ΕΛΣ, Γιώργου Κουμεντάκη, ο οποίος σκέφτηκε ότι η εμβληματική σύνθεση του Βιβάλντι, η οποία «περιγράφει» την εναλλαγή των εποχών και την κυκλικότητα του χρόνου, θα μπορούσε να είναι η ιδανική βάση για μια παράσταση που θα έθιγε ζητήματα όπως η βιωσιμότητα, το food waste, η ανακύκλωση, η μόλυνση από πλαστικά κ.ά. «Τα τόσο σημαντικά θέματα που σχετίζονται με τη στάση μας απέναντι στο περιβάλλον και στους κινδύνους που διατρέχει θα παρουσιαστούν στα παιδιά με τρόπο παιγνιώδη και ψυχαγωγικό, αναπτύσσοντας παράλληλα την οικολογική τους συνείδηση, αλλά και την καλλιτεχνική τους παιδεία», σχολίασε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, Αλέξανδρος Ευκλείδης.

Έτσι κι αλλιώς, το όραμα και οι στόχοι της Εναλλακτικής Σκηνής ήταν να δημιουργηθούν δράσεις που, παράλληλα με την ψυχαγωγία, να καλλιεργούν στους νεαρούς επισκέπτες την καλλιτεχνική τους παιδεία και τις δημιουργικές τους δεξιότητες. «Η Εναλλακτική Σκηνή είχε εξαρχής ως βασικούς πυλώνες του προγραμματισμού της την εκπαίδευση, την κοινωνική ανταποδοτικότητα και τη σύγχρονη δημιουργία, αναπτύσσοντας σε καθέναν από τους πυλώνες αυτούς δεκάδες δράσεις, που στόχευαν τόσο στο ευρύ κοινό όσο και σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες», εξηγεί ο κ. Ευκλείδης.

Την παράσταση θα επιμεληθεί η ομάδα Patari project (με εξαιρετικό βιογραφικό στον κόσμο του θεάτρου για παιδιά και νέους), υπό την καθοδήγηση της Σοφίας Πάσχου και με τη συμβολή δύο νέων συνθετών, του Νίκου Γαλενιανού και του Μιχάλη Παρασκάκη. Οι «Τέσσερις εποχές» θα κάνουν πρεμιέρα το φετινό φθινόπωρο στην Εναλλακτική Σκηνή και η παράσταση θα παραμείνει εντός του Κέντρου Πολιτισμού  Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για δύο χρόνια, με 37 παραστάσεις ανά σεζόν, τις οποίες θα παρακολουθήσουν, πέρα από τον κάθε ενδιαφερόμενο, και αρκετά σχολεία. Η συνεργασία των δύο πλευρών δεν θα ολοκληρωθεί εκεί, καθώς την τρίτη χρονιά οι «Τέσσερις εποχές» θα περιοδεύσουν ανά την Ελλάδα.

Υγεία και συνεργασία

«Η εξωστρέφεια της ΕΛΣ είναι μια έννοια απολύτως συνδεδεμένη με τη νέα καλλιτεχνική ταυτότητά της», λέει ο κ. Κουμεντάκης. «Εξωστρέφεια για εμάς σημαίνει άνοιγμα προς τις εξελίξεις στη λυρική τέχνη παγκοσμίως, συνεργασίες και συμπαραγωγές, δημιουργικές συμπράξεις μεταξύ διαφορετικών τεχνών, αλλά και ανοιχτό κάλεσμα σε νέους και καταξιωμένους καλλιτέχνες. Την ίδια στιγμή, οι κοινωνικές και εκπαιδευτικές μας δράσεις μάς βγάζουν όχι μόνο εκτός των τειχών, αλλά και κυρίως έξω από τα ασφαλή και τα τετριμμένα». Κι αν κάποιον ξενίζει η συνεργασία των δύο αυτών πλευρών, ο κ. Κουμεντάκης εξηγεί ότι «χαιρόμαστε να συνεργαζόμαστε με εταιρείες που εκπροσωπούν την υγιή επιχειρηματική δραστηριότητα και θεωρούμε πως είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται το καλό σε κάθε τομέα του δημόσιου βίου και της οικονομίας».

Η υγιής επιχειρηματική δραστηριότητα στην οποία αναφέρεται ο κ. Κουμεντάκης δεν περιορίζεται στους ισολογισμούς της Lidl Ελλάς, αλλά και σε μια σειρά δράσεων και αποφάσεων που αποδεικνύουν ένα υγιές προφίλ σε επίπεδο κοινωνικής υπευθυνότητας. Με άλλα λόγια, όσα πρεσβεύει η παράσταση που θα παρακολουθήσουμε προσεχώς είναι όσα εμπράκτως αποδεικνύει ότι πιστεύει η εταιρεία μέσα από τη λειτουργία της. Εκτός από την κατάργηση της πλαστικής σακούλας, μειώθηκε το πάχος του πλαστικού στα μπουκάλια των αναψυκτικών και το πλαστικό περίβλημα του χαρτιού υγείας, μια απόφαση απ’ την οποία εξοικονομήθηκαν πάνω από 1.300 τόνους πλαστικού. Αυτό είναι ένα παράδειγμα. Υπάρχουν κι άλλα, όπως η σταδιακή κατάργηση μέχρι το τέλος του έτους των πλαστικών μιας χρήσης και η υιοθέτηση ανακυκλώσιμων υλικών στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέχρι το 2025. Τα συγκεκριμένα προϊόντα, μάλιστα, έχουν τροποποιηθεί ώστε να μην έχουν πρόσθετα υδρογονωμένα λιπαρά, μειώθηκαν κατά 20% η ζάχαρη και το αλάτι, καθώς και η χρήση φυτοπροστατευτικών στα νωπά οπωροκηπευτικά. Είναι μια κερδισμένη μάχη στον αγώνα για υγιεινή διατροφή. Όλα τα παραπάνω είναι ενδεικτικά ανάμεσα σε μια μεγάλη λίστα δράσεων μιας εταιρείας που φροντίζει να ανταποδίδει την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη που έχει κερδίσει από τον κόσμο τις δύο αυτές δεκαετίες. Οι «Τέσσερις εποχές», με τη σφραγίδα της ποιότητας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, θα μπορούσαμε να πούμε ότι προστίθενται σε αυτή τη λίστα. ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή