Ανάσα στην Boeing δίνει η παραγγελία 200 αεροσκαφών 737 MAX

Ανάσα στην Boeing δίνει η παραγγελία 200 αεροσκαφών 737 MAX

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ψήφο εμπιστοσύνης έλαβε, χθες, η Boeing από τη μητρική εταιρεία των British Airways και Iberia, ΙΑG, στην  έκθεση των Παρισίων, με την παραγγελία για 200 αεροσκάφη 737 MAX, τα οποία έχουν καθηλωθεί παγκοσμίως από τον Μάρτιο έπειτα από δύο πολύνεκρα δυστυχήματα που είχαν σημειωθεί με το εμβληματικό αεροσκάφος της Boeing.

Η είδηση πως η εταιρεία IAG υπέγραψε δήλωση προθέσεων για την αγορά 200 αεροσκαφών 737 ΜΑΧ, με τιμή τιμοκαταλόγου 24 δισ. δολάρια προκάλεσε αίσθηση στην μεγαλύτερη αεροπορική έκθεση του κόσμου. Ιδιαίτερα αφού τη Δευτέρα, την πρώτη ημέρα της έκθεσης, η Airbus είχε λάβει παραγγελίες για αεροσκάφη συνολικής αξίας 13 δισ. δολαρίων, ενώ η μεγάλη της αντίπαλος δεν είχε κλείσει ούτε μία παραγγελία. Ωστόσο, χθες, τα στελέχη της Airbus φαίνεται πως ήταν παντελώς απροετοίμαστα όταν άκουγαν κατάπληκτα ότι η IAG δεν προτίμησε την ευρωπαϊκή εταιρεία για να καλύψει τις ανάγκες των British Airways και Vueling, όπως έκανε μέχρι τώρα, αλλά ότι στράφηκε στην Boeing. Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, στην Airbus δεν πρέπει να δόθηκε καν η ευκαιρία να καταθέσει προσφορά. «Εχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στην Boeing και περιμένουμε ότι το αεροσκάφος θα επιστρέψει επιτυχώς στην υπηρεσία τους επόμενους μήνες», δήλωσε χθες ο Γουίλι Γουέλς, διευθύνων σύμβουλος της IAG, καθώς ανακοίνωνε την πρώτη συμφωνία για παραγγελία αεροσκαφών 737 ΜΑΧ μετά την καθήλωσή τους.

Το εμπορικότερο αεροσκάφος στην ιστορία της Boeing τέθηκε από τις κανονιστικές αρχές εκτός υπηρεσίας παγκοσμίως τον Μάρτιο μετά τη συντριβή πτήσης της Ethiopia Airlines, ενώ πέντε μήνες πριν είχε προηγηθεί συντριβή 737 ΜΑΧ της Lion Air ανοιχτά της Ινδονησίας. Στα δύο δυστυχήματα είχαν σκοτωθεί συνολικά 346 άνθρωποι.

Εκτοτε, οι μηχανικοί της Boeing εργάζονται πυρετωδώς ώστε να επιδιορθώσουν λογισμικό που είχαν αναπτύξει με στόχο να προλαβαίνει απώλεια στήριξης του αεροσκάφους, το οποίο όμως φαίνεται πως λειτούργησε τελείως διαφορετικά, οδηγώντας τα δύο αεροσκάφη στο έδαφος παρά τις απελπισμένες προσπάθειες των πιλότων. «Πιστεύω ότι το αεροσκάφος είναι ασφαλές», δήλωσε χθες ο Γουέλς, πρώην πιλότος ο ίδιος, προσθέτοντας ότι δεν θα είχε «κανέναν δισταγμό» να πετάξει με το 737 ΜΑΧ. Σχολιάζοντας την είδηση ο Μαρκ Σίμπσον, αναλυτής της χρηματιστηριακής εταιρείας Goodbody, είχε δηλώσει στο Reuters ότι «προφανώς είναι σημαντικό για την Boeing να μπορεί να δηλώνει ότι μια μεγάλη αεροπορική εταιρεία άλλαξε (προμηθευτή) και επέλεξε την Boeing, ενώ πιστεύει και στο μέλλον του αεροσκάφους», προσθέτοντας ότι είναι πιθανό η IAG να εξασφάλισε «εξαιρετικά πειστική έκπτωση» από την Boeing.

Ομως, και η Airbus κέρδισε χθες σημαντικές παραγγελίες, μεταξύ των οποίων μία από την IAG για 14 Α321XLR ύψους 2 δισ. δολαρίων με βάση τις τιμές τιμοκαταλόγου. Η αεροπορική εταιρεία Cebu των Φιλιππίνων αγόρασε χθες 36 Airbus με τιμή τιμοκαταλόγου 6 δισ. δολάρια και η Saudi Arabian Airlines αγόρασε 30 ακόμη Airbus με τιμή τιμοκαταλόγου 3,3 δισ. δολάρια. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή