Εφηβοι στον σκοτεινό ιστό

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο γρίφος «πώς γίνεται τόση ανήλικη ελαφρότητα» συνήθως λύνεται με ευκολόχρηστες στερεοτυπικές ερμηνείες. Οτι η ανωνυμία, η οποία κουρελιάζει κάθε πανοπλία, ηθική, ιδεολογική, αισθητική, οδήγησε το νεαρό κορίτσι στη Χαλκιδική να πουλήσει, στον σκοτεινό παγκόσμιο ιστό, γυμνές φωτογραφίες ακόμη και της πεντάχρονης αδελφής της. Οτι φταίνε οι ευκολίες που παρέχει το Διαδίκτυο για γρήγορο κέρδος. Αλλά δεν είναι μόνον αυτές. Διότι πολλά άλλα μπορεί κανείς να πουλήσει στο Διαδίκτυο, διαφανώς και νομίμως: φωτογραφίες σε πρακτορεία (όχι πορνογραφικές), αντικείμενα και ρούχα, κλικ σε διαφημίσεις, απαντήσεις σε ερωτηματολόγια, βιντεοσκοπημένα μαθήματα και βίντεο μαγειρικής και επισκευών, εφαρμογές για κινητά, ψηφιακά βιβλία κ.ο.κ. Οτι ευθύνεται η μη αναγκαιότητα εξειδίκευσης. Αλλά και πάλι, όχι μόνο· δεν χρειάζονται, π.χ., ιδιαίτερες γνώσεις για να επισκέπτεται κανείς ιστοσελίδες εταιρειών, να παραμένει σε αυτές λίγα δευτερόλεπτα και να πληρώνεται γι’ αυτό· να βλέπει με το αζημίωτο βίντεο ή να προωθεί links με ενσωματωμένες διαφημίσεις.

Σίγουρα είναι και το δέος που εγείρει το dark web, το καταφύγιο των παρανόμων και οι χρυσοφόρες σκοτεινές δραστηριότητές τους (δίπλα σε ανώνυμες νόμιμες). Πορνογραφία, εμπόριο όπλων και ναρκωτικών, συμβόλαια θανάτου, αγοραπωλησίες ανθρώπινων οργάνων, ακόμη και ανθρώπινων υπάρξεων για κάθε χρήση. Αναρίθμητες ιστοσελίδες που πωλούν κάθε τι παράνομο, από πλαστές ταυτότητες μέχρι εκρηκτικά, φόρουμ νεοναζί, ισλαμιστών εξτρεμιστών, παραστρατιωτικών και μυστικιστικών οργανώσεων. Οι αντιστάσεις ενός εφήβου μέσα στον λαβύρινθο της διεφθαρμένης κοινοπολιτείας έχουν να κάνουν όχι τόσο με το κυνήγι του ηδονισμού, τη δίψα για ένα μαύρο φωτοστέφανο, την αίσθηση ότι ο θεός αρχίζει και τελειώνει στην άκρη του δακτύλου, όσο με την κοινωνική και φιλοσοφική παιδεία (η τυπική μόρφωση δεν αρκεί) που προσφέρει η ορθολογική (ή η καθόλου συγκροτημένη, διαφανής, εποικοδομητική) δράση του οικείου περιβάλλοντος, του ευρύτερου κοινωνικού πλαισίου, της ελληνικής κοινωνίας, της ανθρωπότητας.

Η αρετή μαθαίνεται. Ωστόσο, δεν προκύπτει ως άθροισμα επιμέρους αρετών –καλός μαθητής, καλός τεχνίτης, καλός γείτονας, αλλά αναπτύσσεται με τη σφαιρική προσέγγιση του κόσμου και την κατανόηση της θέσης μας σε αυτόν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή