Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: αντέχει σεισμούς, τυφώνες και… πλοία

Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: αντέχει σεισμούς, τυφώνες και… πλοία

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με μια μικρή καθυστέρηση… 115 ετών, το όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη πρόκειται στα τέλη του 2004 να γίνει πραγματικότητα. H γεφύρωση Ρίου-Αντιρρίου, στην οποία για πρώτη φορά αναφέρθηκε ο μεγάλος πολιτικός το 1889, αποτελεί όπως φαίνεται την εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα: είναι από τα ελάχιστα έργα που προχωράει εντός χρονοδιαγραμμάτων, ενώ πιθανότατα να ολοκληρωθεί και λίγο νωρίτερα από τη συμβατική προθεσμία του -άνοιξη 2005- τον Δεκέμβριο του 2004.

Ετσι, μια θαλάσσια διαδρομή που σήμερα διαρκεί τουλάχιστον 45 λεπτά και συχνά δεν είναι εφικτή λόγω καιρικών συνθηκών θα πραγματοποιείται σε πέντε λεπτά με αυτοκίνητο μέσω της γέφυρας που θα έχει το όνομα του εμπνευστή της: Γέφυρα Χαριλάου Τρικούπη.

Την εβδομάδα που πέρασε ολοκληρώθηκαν οι προγραμματισμένες θαλάσσιες επιχειρήσεις της κατασκευάστριας «Κοινοπραξία ΓΕΦΥΡΑ» και εδράστηκε ο τρίτος από τους τέσσερις πυλώνες, ενώ ο τέταρτος ρυμουλκήθηκε από την εργοταξιακή ξηρά δεξαμενή στη θάλασσα, για να πάρει τη θέση του στην υγρά δεξαμενή που βρίσκεται κοντά στο Κάστρο του Αντιρρίου.Τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της περιοχής, όπως το μεγάλο βάθος θεμελίωσης, η υψηλή σεισμικότητα, οι τεκτονικές μετακινήσεις και η μέτρια ποιότητα του υπεδάφους του πυθμένα της θάλασσας, επέβαλαν εξειδικευμένες μεθόδους κατασκευής. Ετσι, όταν θα περνάμε από τη νέα γέφυρα δεν θα φοβόμαστε ούτε σεισμούς ούτε τα πολλά μποφόρ ούτε τα… διερχόμενα πλοία.

Εχει σχεδιαστεί να ανθίσταται σε σεισμό με επιτάχυνση εδάφους 48%, ο οποίος σύμφωνα με τον νόμο των πιθανοτήτων συμβαίνει μια φορά στα 2.000 χρόνια, στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με δεξαμενόπλοιο 180. 000 τόννων που πλέει με ταχύτητα 16 κόμβων και σε ανέμους έως και 265 χιλιόμετρα την ώρα, που αντιστοιχούν σε τυφώνα!

Το έργο έχει προϋπολογισμό 740 εκατομμύρια ευρώ και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (50%), από το ελληνικό Δημόσιο (40%) και από ίδια κεφάλαια της αναδόχου (10%).

H ιστορία του πορθμείου του Ρίου-Αντιρρίου ξεκίνησε το 1955, όταν άρχισαν να πραγματοποιούν δρομολόγια τα πρώτα φέρι μπόουτ και σήμερα ο αριθμός τους έχει φτάσει τα 29. Αραγε σε λίγα χρόνια θα αποτελούν… μουσειακό είδος;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή