Οι κονσόλες παιχνιδιών συνδέονται στο Internet

Οι κονσόλες παιχνιδιών συνδέονται στο Internet

3' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την επιτυχία που σημειώνουν στην αγορά των PC τα online παιχνίδια ρόλων (role playing games) επιχειρούν να μεταφέρουν και στις κονσόλες παιχνιδιών οι κατασκευαστές, μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις τους για λανσάρισμα σχετικών υπηρεσιών αρχής γενομένης από το προσεχές φθινόπωρο. Στρατιές «εξαρτημένων» ανθρώπων που δεν διστάζουν να παραδεχθούν ότι κόντεψαν να χάσουν τη δουλειά τους, επειδή για κάποιον εντελώς προσωπικό τους λόγο, «έπρεπε» να εξοντώσουν τον νέο αντίπαλο που εμφανίστηκε απροσδόκητα στη «Γη της Κάτω Χώρας» είναι ένα μέρος της μόνο κατ’ όνομα επιτυχίας αυτών των παιχνιδιών στα ΡC.

Οταν μάλιστα, εταιρείες μετρήσεων, όπως η Jupiter Media Metrix, φθάνουν στο σημείο να προβλέπουν ότι τα έσοδα από τα online παιχνίδια δεν αποκλείεται να ξεπεράσουν τα 2,55 δισ. ευρώ, τότε καταλαβαίνει κανείς γιατί οι εταιρείες παιχνιδιών και οι κατασκευαστές δεν μπορούν ν’ αδιαφορήσουν. Η Microsoft, γνωρίζοντας ότι οι ζημίες που καταγράφει για κάθε X-Box που πωλείται κυμαίνεται γύρω στα 150 ευρώ, αναζητεί επειγόντως τρόπους να περιορίσει αυτά τα έξοδα. Ενας τρόπος είναι ο περιορισμός του κόστους παραγωγής της συσκευής, ένας δεύτερος είναι η προσθήκη και άλλων λειτουργιών στην κονσόλα και ένας τρίτος η ανάπτυξη των online παιχνιδιών.

Το προσεχές φθινόπωρο θα λανσαριστεί το X-Box Live, μία συνδρομητική υπηρεσία, η οποία θα απαιτεί σύνδεση ευρέος φάσματος από κάθε χρήστη (άλλωστε το Χ-Βox, μόνο τέτοια σύνδεση υποστηρίζει). Οσο για το περιεχόμενο, η Microsoft έχει ζητήσει από όσους κατασκευαστές παιχνιδιών ενδιαφέρονται, να της προμηθεύσουν τα σχετικά παιχνίδια και αυτή να τα τοποθετήσει στο δίκτυο. Επίσης, θα επιχειρήσει να προσαρμόσει και κάποιον από τους τίτλους που έχει η ίδια αναπτύξει. Το πλεονέκτημα του X-Box Live είναι ότι οι χρήστες θα έχουν μόνο έναν κωδικό πρόσβασης σε πολλά παιχνίδια ταυτόχρονα, χωρίς να χρειάζεται διαφορετικό «κλειδί» για κάθε παιχνίδι.

Αυτή η πολιτική, πάντως, δεν έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τις κατασκευάστριες εταιρείες, δεδομένου ότι κάποιοι εκφράζουν φόβους ότι δεν μπορούν να δεσμευτούν να δώσουν στη Microsoft -έστω και με το αζημίωτο- το δικαίωμα διαχείρισης του τίτλου, λόγω της πιθανότητας της τελευταίας να ενσωματώσει, π.χ. διαφημίσεις για δικές της υπηρεσίες. Οπως ανέφερε και ο πρόεδρος της Vivendi Universal Publishing, κ. Luc Vanhal, το μοντέλο της Microsoft πιθανόν να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον εταιρειών που δεν έχουν τους πόρους για να δημιουργήσουν την απαιτούμενη υποδομή. Από την άλλη πλευρά δεν είναι έτοιμος να δεσμευτεί απέναντι στη Microsoft, χωρίς να έχει κατανοήσει πλήρως το μοντέλο της και τον βαθμό που θα προστατεύει το παιχνίδι.

Η Sony από την άλλη πλευρά, έχει υιοθετήσει μία διαφορετική προσέγγιση. Το προσεχές φθινόπωρο, η εταιρεία θα ξεκινήσει τη διάθεση ενός Internet κιτ για τους χρήστες του PS2, το οποίο θα προσφέρει πρόσβαση σε μία σειρά από online παιχνίδια, τόσο μέσω απλής dial-up σύνδεσης, όσο και μέσω broadband. Η Sony πρόκειται να αφήσει το ελεύθερο στις εταιρείες ανάπτυξης παιχνιδιών για την προσθήκη των απαραίτητων συστατικών, ώστε να πετύχει η συνταγή. Ωστόσο, στόχος της εταιρείας δεν είναι να έχει έσοδα από την αρχή, καθώς θεωρεί ότι πρώτα πρέπει να εξοικειωθεί το ευρύ κοινό και να δοκιμάσει τη νέα εμπειρία και μετά να επιβάλει συνδρομή. Ηδη, η Electronic Arts ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει μία online εκδοχή του MaddeFootball για το Playstatio2, ενώ και η Αctivisioθα πράξει το ίδιο με το Tony Hawk Pro Skater 3.

Αντίστοιχα σχέδια έχει ανακοινώσει και η Nintendo, παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν αποτελεί πρώτη της επιλογή. Ενα από τα πρώτα παιχνίδια που θα διατεθούν μέσω διαδικτυακών συνδέσεων ευρείας ζώνης (broadband) θα είναι το Phantasy Star Online. Ωστόσο, η Nintendo στοχεύει κυρίως στην αύξηση της «επικοινωνίας» μεταξύ του GameCube και του Gameboy Advance, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει και ως χειριστήριο του πρώτου. Η ιαπωνική εταιρεία πρόκειται να κυκλοφορήσει τίτλους, όπως το Animal Crossing και Donkey Kong, τα οποία θα «τρέχουν» και στις δύο συσκευές.

Καίριο ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος θα έχει -εκτός βέβαια από την προαπαιτούμενη ταχεία σύνδεση ευρέος φάσματος (broadband)- και η δυνατότητα όσων αξιοποιούν τις υπηρεσίες εξαρχής να βρίσκουν αντιπάλους, ή συμπαίκτες. Είναι δεδομένο ότι στην αρχή, όταν δεν θα υπάρχουν πολλοί συνδρομητές ταυτόχρονα στο δίκτυο, τα πράγματα για τους… ανυπόμονους δεν θα είναι και τόσο γοητευτικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή