Γρανίτης, μάρμαρο και άφθονο φως…

Γρανίτης, μάρμαρο και άφθονο φως…

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«O σταθμός των ΗΣΑΠ στο Φάληρο όπως όλα δείχνουν έφτασε και μάλλον ξεπέρασε τις αντοχές και τα όριά του», λέει στην «K» ο αρχιτέκτονας της Obermeyer (η εταιρεία που πραγματοποίησε την αρχιτεκτονική μελέτη) κ. Γιώργος Κυριαζής. «Οι τέσσερις αποβάθρες που διαθέτει δεν αρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του. Το εμβαδόν τους είναι μικρό και η λειτουργικότητά τους αμφίβολη, αφού ο σταθμός βρίσκεται ανάμεσα σε δύο σημαντικούς αθλητικούς χώρους ( ΣΕΦ και Καραϊσκάκη) και αδυνατεί να παρέχει αυξημένες υπηρεσίες τις ημέρες που διεξάγονται ποδοσφαιρικοί αγώνες ή πραγματοποιούνται αθλητικές συναντήσεις.

»Το πρόβλημα γίνεται οξύτερο αν αναλογιστεί κανείς ότι τις ημέρες των Ολυμπιακών Αγώνων υπολογίζεται ότι θα περνούν από τις αποβάθρες του 32.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, αφού από τον σταθμό θα περνάει τρένο κάθε δύο λεπτά και έκαστο θα μεταφέρει τουλάχιστον 1.000 επιβάτες».

Ισοπεδώνεται

«Η ανακαίνιση του χώρου ήταν μάλλον επιβεβλημένη», λέει ο πολιτικός μηχανικός της Obermeyer κ. Ιωάννης Κύρου. «Ετσι ο σταθμός ισοπεδώνεται. «Φεύγουν» οι αποβάθρες, τα στέγαστρα και οι είσοδοι και οι έξοδοι. H στατική και αρχιτεκτονική μελέτη της ανακαίνισης αντιμετώπισε πρωτίστως το πρόβλημα χωρητικότητας και αποφόρτισης του σταθμού. Ετσι, η νέα του εκδοχή θα είναι διώροφη. Θα προστεθεί δηλαδή ένα μεσοπάτωμα συνολικού μήκος 130 μέτρων και πλάτους 30 μ. Εκεί θα φτάνουν οι επιβάτες από τις σταθερές και κυλιόμενες κλίμακες της εισόδου. Εκεί θα βρίσκονται και τα εκδοτήρια. Εκεί θα καταλήγει και η γέφυρα των πεζών που θα «έρχεται» από το ΣΕΦ.

»Με εσωτερικές σκάλες (σταθερές και κυλιόμενες) οι επιβάτες θα κατεβαίνουν στις αποβάθρες που από τέσσερις γίνονται τρεις, αλλά πιο λειτουργικές, καθώς ο κόσμος πια διαμοιράζεται σε δύο επίπεδα και ο χώρος εκκενώνεται γρηγορότερα. Το μεσοπάτωμα καλύπτεται από δάπεδο γρανιτένιο και μαρμάρινο, ενώ τα στέγαστρα που ακουμπούν σε μεταλλικούς φορείς θα έχουν επικάλυψη αλουμινίου. Οι κλίσεις που θα έχουν δεν θα επιτρέπουν να περνάει η βροχή, αλλά ούτε και ο ήλιος. Το πάτωμα στο ισόγειο θα καλύπτεται από πλακίδια βαρέος τύπου.

»Στο μεσοπάτωμα θα υπάρχουν ακόμη δύο χώροι για εμπορική εκμετάλλευση -καθώς καταργούνται όλα τα κυλικεία και τα κιόσκια που υπήρχαν μέχρι σήμερα γύρω από τον σταθμό-, σταθμαρχείο για πλήρη επόπτευση του χώρου και χώροι υγιεινής. Υπάρχει ακόμη πρόβλεψη για την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Οι υπόγειες διαβάσεις

»Καταργούνται όλες οι υπάρχουσες είσοδοι και έξοδοι του σταθμού και από τις δύο μεριές των αθλητικών χώρων και δημιουργούνται κλίμακες που οδηγούν στα εκδοτήρια. Τα παλαιά υπόγεια εκδοτήρια μετατρέπονται σε χώρους ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.

»Παρεμβάσεις όμως γίνονται και στις υπόγειες διαβάσεις του σταθμού προκειμένου να αποκτήσουν προσπελασιμότητα. Ετσι, διαπλατύνεται η διάβαση στο σημείο των παλιών εισόδων, αποκτούν φυσικό φωτισμό και άλλες δύο εισόδους, δεξιά και αριστερά της κεντρικής πλέον εισόδου του σταθμού. O χώρος μπροστά από τον σταθμό έχει πλέον ομοιόμορφο επίπεδο και το υπάρχον παρκάκι γίνεται πρανές, προκειμένου να στέλνει φως στην υπόγεια διάβαση».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή