ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Γιουροβίζιον. Τρελαίνομαι που μερικοί «παθιάζονται» με τις «εθνικές ψηφοφορίες», παρακολουθώντας τηλεοπτικώς το πανηγύρι. Περί ποίου αντικειμένου ο σασιρμάς, το ξεχνούν. Κι επιτέλους, πότε θα σταματήσει αυτή η φτωχοπροδρομική γιουροβιζιονική «επίδειξη» μεταξύ μητέρας Ελλάδος και θυγατρός Κύπρου; Ο,τι Μαντώ κι αν παρουσιάσει η μία, παμψηφεί η άλλη! Και γέλιο το ευρωκατινάτο… Θελήσαμε να κάνουμε ένα μεγάλο κυριακάτικο κομμάτι στην «Καθημερινή» για την πρώτη εκτέλεση της «Αμοργού» των Γκάτσου-Χατζιδάκι στο Φεστιβάλ Αθηνών. Προθυμότατος ο Νίκος Κυπουργός, που γνωρίζει «εκ γενετής» το θέμα και έχει την ευθύνη για την παρουσίαση της ημιτελούς και σκόρπιας χατζιδακικής παρτιτούρας. Το απαγόρευσε όμως ο κληρονόμος! Με την πρόφαση ότι υπάρχει συμφωνία με το Φεστιβάλ σχετικά με την προβολή του γεγονότος. Οι του Φεστιβάλ, έκπληκτοι, δηλώνουν πλήρη άγνοια -γίνονται ποτέ τέτοια πράγματα, να απαγορεύεις τη δημοσιογραφική πρωτοβουλία; Δεν του γουστάρουμε του κυρίου κληρονόμου, τι να κάνουμε. Δεν χορέψαμε κατά τα γούστα του, όταν επιχείρησε να μας χτυπήσει ρυθμό στο ντέφι του. (Πράγμα, βεβαίως, που ούτε διανοήθηκε ποτέ ένας Χατζιδάκις. Σε εμπιστευόταν; Τελείωσε). Ας πορεύεται λοιπόν με τους «δικούς του» ο κληρονόμος… (Αντέχει το έργο του Χατζιδάκι. Ολα θα τα ξεπεράσει). Σπουδαία ονόματα μετέχουν στις εκδηλώσεις που ανακοίνωσε το Μέγαρο για την επόμενη περίοδο. Κι όμως? σαν κάτι να λείπει. Σαν μια συνταγή να εφαρμόζεται κάθε χρόνο… Λείπει η φαντασία, οι νέες ιδέες, η πρόκληση δημιουργικών συνεργασιών -πέρα από τις «κλασικές» κι αναμενόμενες. (Ασε που μερικά ονόματα ριζούλες πέταξαν πια στο Μέγαρο, κάθε χρόνο εκεί. Και δεν εννοώ φυσικά τον… Λεωνίδα Καβάκο -ο οποίος, παρεμπιπτόντως, ανέλαβε τη διεύθυνση της Καμεράτας του Ζάλτσμπουργκ). Αδηλη ακόμα η μοίρα της κατά Κραουνάκη-Μαρινέλλα «Μάνας κουράγιο» μιούζικαλ. Δεν είναι τα λεφτά, είπε ο κ. Λαμπράκης. Αλλωστε αυτά η Πολιτιστική Ολυμπιάδα δεν τα βάζει; Αφαντη όμως στο πρόγραμμα του Μεγάρου και η άλλη παραγωγή της Πολιτιστικής, η παράσταση Γαβρά – Νταλάρα που παρουσιάστηκε πρόσφατα στη Νέα Υόρκη. Και η οποία αρχικά πήγαινε για Ηρώδειο και Θεσσαλονίκη, αλλά μετετέθη για τον χειμώνα στα Μέγαρα. Ακόμα όμως δεν τα βρήκαν. Ή δεν την θέλουν οι μεγαρίτες; «Είχε μυριστεί η Αγνή Μπάλτσα το άρπα κόλλα αυτής της εκδήλωσης στη Νέα Υόρκη, γι’ αυτό δεν μετείχε τελικά», ακούστηκε να σχολιάζει μεγαλοπαράγων των μουσικών μας πραγμάτων. «Το ωραίο είναι που μετά ήθελε να πάει η Σόνια Θεοδωρίδου, αλλά τη συγκράτησαν οι φίλοι της», συμπλήρωσε. Εντέλει είχε δεχτεί να πάει η Ελενα Κελεσίδου, το νέο διεθνές λυρικό αστέρι, αλλά τελευταία στιγμή «την έκανε» κι αυτή. Ετσι επιστρατεύθηκε η, θαυμάσια βέβαια, αλλά όχι «της όπερας», Σαβίνα Γιαννάτου… Ακατανόητο, πάντως, κι ασυγχώρητο το γεγονός της πλημμελούς προετοιμασίας μιας τέτοιας παραγωγής -πού; στη Νέα Υόρκη, και μάλιστα στη Μετροπόλιταν Οπερα! Ανεπίτρεπτο. Γράψαμε και ξαναγράψαμε για το σκάνδαλο στο Εθνικό Θέατρο -που μένει κλειστό δύο χρόνια τώρα χωρίς να έχει πατήσει πόδι εργάτη μέσα. Αφτί δεν ίδρωσε! Μόνο η Μαρία Δαμανάκη υπέβαλε Ερώτηση στη Βουλή. Οοοολοι οι άλλοι, που κόπτονται για τον «πολιτισμό», είχανε μία σκασίλα…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή