ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μακεδονική Φάρμα: στα premium με «όπλο» ποιότητα - συσκευασία

Της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου

Στην αγορά των premium γαλακτοκομικών προϊόντων, με «όπλα» την ποιότητα και τη συσκευασία στοχεύει η Μακεδονική Φάρμα Α.Ε., στην οποία το 20% κατέχει η Μεβγάλ Α.Ε. και το υπόλοιπο οι αδελφοί Τζιτζικώστα. Η παραγωγή της νέας μονάδος, στη Βραχιά της Θεσσαλονίκης, άρχισε να διατίθεται από τον Ιούνιο, με δύο προϊόντα, το γάλα και το γιαούρτι, σε γυάλινη συσκευασία, με brand name «Αγρόκτημα Μεβγάλ».

Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανήλθε σε 4,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 1,85 εκατ. ευρώ δαπανήθηκε μόνο για την ανέγερση της μονάδος, που καταλαμβάνει στεγασμένη επιφάνεια περί τα 200 τ.μ. σε οικόπεδο 1.000 στρ. Σήμερα η μονάδα, στην οποία απασχολούνται 38 άτομα, έχει τη δυνατότητα επεξεργασίας περίπου 7 τόννων γάλακτος ημερησίως, με στόχο να φθάσει τους 12 τόννους. Η υλοποίηση του στόχου αυτού θα γίνει σταδιακά και θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση των παραγόμενων προϊόντων. Το γάλα συλλέγεται από 350 αγελάδες που εκτρέφονται σε λιβάδια γύρω από το αγρόκτημα και οι οποίες θα αυξηθούν σε 1.000.

Τα προϊόντα της Μακεδονικής Φάρμας διατίθενται σε αυτήν τη φάση στην Αθήνα (το 70%) και στη Θεσσαλονίκη (το 30%) σε επιλεγμένα σημεία πώλησης.

Η αντιπρόεδρος της Μακεδονικής Φάρμας Μαίρη Χατζάκου και ταυτόχρονα πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος στη Μεβγάλ, που ρωτήθηκε σχετικά, κατά την επίσημη παρουσίαση της Μακεδονικής Φάρμας, την προηγούμενη Κυριακή, εξέφρασε την άποψη ότι τα προϊόντα της τελευταίας δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά απέναντι στα αντίστοιχα της Μεβγάλ. Για το 2003 οι πωλήσεις της Μακεδονικής Φάρμας εκτιμάται ότι δεν θα υπερβούν τα 3 εκατ. ευρώ, καθώς θα καλύπτουν ουσιαστικά δραστηριότητα έξι μηνών, ενώ για το 2004 προϋπολογίζεται τζίρος πάνω από 4,4 εκατ. ευρώ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ