ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τα χαρακτικά της Αννας Μενδρινού στην «Αργώ», η σύνδεση με μια μεγάλη παράδοση

ΕΛΕΝΗ ΜΠΙΣΤΙΚΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΣHMEIΩMATAPIO

Καθώς στέκεται κανείς μπροστά σε έργα μεγάλης τέχνης, νιώθει την αύρα της παράδοσης, αυτής που συνδέει το χθες με το σήμερα και που αποκαλύπτεται σε έργα σύγχρονων δημιουργών, όπως είναι η Αννα Μενδρινού, μαθήτρια του Κώστα Γραμματόπουλου και του Γιάννη Παπαδάκη. Η χαρακτική έχει δώσει σπουδαία έργα στην Ελλάδα, σε όλη τη διάρκεια του περασμένου αιώνα, και μπορεί να πει κανείς ότι υπάρχει μια βαθιά ελληνική γραμμή που πηγάζει από τον Κεφαλληνό και φτάνει στον Τάσσο, στην Κατράκη και σε πολλούς νεότερους. Η Αννα Μενδρινού, με μεγάλο έργο και σπουδαίες επιδόσεις στη χαρακτική, στην εικονογράφηση βιβλίων (έχει εικονογραφήσει πάνω από 150 βιβλία και έχει τιμηθεί με τέσσερα πανελλήνια βραβεία από τον «Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου», καθώς και με το Κρατικό Βραβείο Εικονογράφησης Παιδικού Βιβλίου «Μύθοι του Αισώπου»), είναι ένας πνευματικός άνθρωπος με πολύπλευρα ενδιαφέροντα.

Η νέα της έκθεση, που εγκαινιάζεται απόψε (από τις 7.30 μ.μ.) στην γκαλερί «Αργώ» (Νεοφύτου Δούκα 5, με διάρκεια έως 22 Φεβρουαρίου) είναι μία επιλογή από χαρακτικά της έργα, όλα με το αναγνωρίσιμο ύφος της προσωπικής γραφής της. Η έκθεση με τίτλο «Χαράζοντας πορεία» συμπυκνώνει ένα ιδίωμα, μία σχολή, ένα αισθητικό κριτήριο, αλλά πάνω απ’ όλα είναι μία ανθολόγηση της δημιουργικής διαδρομής της Αννας Μενδρινού μέσα από τις προκλήσεις της χαρακτικής τέχνης. Θαυμάζει κανείς τα τοπία της, στιλπνά στο διαυγές φως, τις αστικές σκηνές της, στις αποβάθρες ή στον δρόμο, τις συνθέσεις με τα αντικείμενα, την εσωτερική γεωμετρία και την ανάγκη να δηλωθεί το αφανές.

«Εχοντας μεγάλη θητεία και αγάπη στη χαρακτική», γράφει η τεχνοκριτικός Αθηνά Σχινά, «η Αννα Μενδρινού –που υπήρξε στα φοιτητικά της χρόνια μαθήτρια του Κ. Γραμματόπουλου– παρουσιάζει στη νέα της έκθεση που πραγματοποιεί μια σειρά από τοπία, που στην πλειονότητά τους είναι θαλασσινά, μαζί με άλλα που αφορούν την ύπαιθρο και τη φύση, όπως δέντρα, κάμπους, πλαγιές, εστιάζοντας την προσοχή της στην απόδοση της τονικότητας του φωτός (πλάγιου, ανακλώμενου, διηθιζόμενου), των σκιάσεων, των χρωμάτων, των αναλογικών κλιμάκων και των αποστάσεων».

Με μακρά θητεία και στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας (1980-2005), όπου ασχολήθηκε ενεργά με τη ζωγραφική αναπαράσταση του περιβάλλοντος και με το έντυπο υλικό του Μουσείου, η Αννα Μενδρινού έχει συνθέσει με τα χρόνια ένα πυκνό αισθητικό σύμπαν, μέσα στο οποίο ξεχωρίζουν τα χαρακτικά της έργα. Γνωρίζοντας τα έντυπα, το βιβλίο, τις ζωγραφιές, την ιστορία της αισθητικής, την ανάγκη για τις κλίμακες και την ισορροπία ανάμεσα στον φυσικό και στον επινοημένο κόσμο, η Αννα Μενδρινού μας προσκαλεί να γίνουμε κοινωνοί ενός έργου που αποκαλύπτεται στα μάτια μας ευγενώς απλό μέσα από τη σύνθετη ματιά ενός γνήσιου καλλιτέχνη.

«Πορείες προς τον Παράδεισο» η πρώτη συναυλία της KOA στη νέα χρονιά 2014, στο Mέγαρο Mουσικής

«Πορείες προς τον Παράδεισο» ονόμασε η KOA την πρώτη της συναυλία για το 2014 με έργα σε μεταφυσικές αποχρώσεις στο πρόγραμμα, όπως είναι «η Συμφωνία του Δάντη», που εμπνεύστηκε ο Φραντς Λιστ (1811-1886) από την ποίηση του Δάντη, καθώς και το «Kοντσέρτο για βιόλα» κύκνειο άσμα του Oύγγρου συνθέτη του 20ού αιώνα Mπέλα Mπάρτοκ. Tη μουσική διεύθυνση της Oρχήστρας έχει ο αρχιμουσικός Bύρων Φιδετζής. O βιολίστας της KOA Mιχαήλ Σμυρνώφ είναι ο σολίστ στο κοντσέρτο του Mπάρτοκ. Tο πρόγραμμα περιλαμβάνει και την πρώτη εκτέλεση της «Δεύτερης Συμφωνίας» του σύγχρονου Eλληνα συνθέτη Xρήστου Σαμαρά. Δύο Παιδικές Xορωδίες, του Πνευματικού Kέντρου Δήμου Kορινθίων και του Ωδείου Kόνταλι συμπράττουν με την Oρχήστρα για την ερμηνεία της «Συμφωνίας του Δάντη». H συναυλία είναι εξ αναβολής, είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Nοεμβρίου του 2012, και δεν πραγματοποιήθηκε. H συναυλία θα δοθεί την Παρασκευή 17 Iανουαρίου στις 20.30 στο Mέγαρο Mουσικής Aθηνών, στην Aίθουσα Xρήστου Λαμπράκη

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ