Πολυκινηματογράφοι: το «βαρύ πυροβολικό» του κλάδου διασκέδασης και αναψυχής

Πολυκινηματογράφοι: το «βαρύ πυροβολικό» του κλάδου διασκέδασης και αναψυχής

3' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηανακαίνιση των παραδοσιακών κινηματογράφων, η διάσπαση μεγάλων αιθουσών σε μικρότερες και η δημιουργία συγκροτημάτων με πολλαπλές αίθουσες και χρήσεις αποτελούν σήμερα τα βασικά χαρακτηριστικά της εγχώριας βιομηχανίας του κινηματογράφου που δείχνει να αποτελεί το «βαρύ πυροβολικό» του κλάδου διασκέδασης και αναψυχής. Οι πολυκινηματογράφοι χρησιμοποιούνται πλέον ως ο βασικός χρήστης εμπορικών, αλλά και αμιγώς ψυχαγωγικών αναπτύξεων, καθώς αποτελούν μέσο προσέλκυσης σημαντικού αριθμού καταναλωτών. «Ο βασικός ανταγωνιστής μας παραμένει ο καφές και το ποδόσφαιρο, γι’ αυτό σε νέα κέντρα προχωρούμε σε ανάπτυξη συμπληρωματικών χρήσεων εστίασης και καφέ. Για τον λόγο αυτό στα multiplex που δημιουργούμε στα εμπορικά κέντρα σε Μαρούσι και Πυλαία προσθέτουμε εστιατόρια και καφέ επιφάνειας 800 τ.μ. σε Μαρούσι και 400 τ.μ. σε Πυλαία, καθώς και αίθουσες μπόουλινγκ 14 και 16 διαδρομών, αντίστοιχα», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Village Roadshow κ. Χάρης Αντωνόπουλος.

Πέραν όμως των κλασικών ανταγωνιστών του κινηματογράφου, η ιστορία επαναλαμβάνεται και σήμερα ο ανταγωνισμός από την κατ’ οίκον διασκέδαση εμφανίζεται ιδιαίτερα απειλητικός. «Η δημιουργία πολυκινηματογράφων χωρίς συμπληρωματικές χρήσεις αποτελεί παρελθόν χωρίς μέλλον. Η βιομηχανία του θεάματος κινείται πλέον στην παροχή ολοκληρωμένων προτάσεων ψυχαγωγίας, ενώ ο ανταγωνισμός από την κατ’ οίκον διασκέδαση είναι πλέον έντονος. Για τον λόγο αυτό το επόμενο βήμα της Village Roadshow θα είναι η είσοδος στη βιομηχανία του DVD», τονίζει ο κ. Αντωνόπουλος. Παράλληλα, σε ό,τι αφορά την παραγωγή ταινιών, η Village έχει έρθει σε συμφωνία με τον εκδοτικό οίκο «Λιβάνη» για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων βιβλίου Ελληνα συγγραφέα που θα αποτελέσει την επόμενη ταινία της.

Η κατά κεφαλήν συχνότητα προσέλευσης των Ελλήνων στις αίθουσες (1,2 φορές το χρόνο) είναι στο ήμισυ του ευρωπαϊκού μέσου όρου (2,3-2,4 φορές), γεγονός που καταδεικνύει ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης της εγχώριας κινηματογραφικής αγοράς. Το 2002, ποσοστό 62% των εισιτηρίων πραγματοποιήθηκε από τους κινηματογράφους της Αττικής, 16% από τους κινηματογράφους της Θεσσαλονίκης και 22% από τους κινηματογράφους της επαρχίας. «Η ελληνική αγορά μπορεί να φτάσει τα 28 εκατ. εισιτήρια δήλαδή περίπου 2,8 επισκέψεις κατ’ άτομο ετησίως. Ως Ster Cinemas στοχεύουμε φέτος τα 3 εκατ. εισιτήρια, στόχος εφικτός αφού το 2004 ικανοποιήσαμε τον στόχο των 2,5 εκατ. εισιτηρίων που μας εξασφαλίζουν το 20% της αγοράς», δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Ster Cinemas κ. Ανδρέας Μαραμπός. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία η αύξηση της κίνησης στους κινηματογράφους κατά το 2003 εκτιμάται στο 2%-3% σε σχέση με το 2002, ενώ για το 2004 κινείται γύρω στο 7% λόγω της δημιουργίας νέων αιθουσών.

Τα στελέχη της εγχώριας αγοράς real estate συμφωνούν ότι μέσα στα επόμενα χρόνια ο χάρτης και η δομή της ελληνικής βιομηχανίας ψυχαγωγίας θα μεταβληθεί αισθητά. Βασικό χαρακτηριστικό αυτού του μετασχηματισμού θα είναι η δημιουργία νέων ψυχαγωγικών πόλων-προορισμών και συγκέντρωσης χρήσεων. Πλεον η εικόνα του χάρτη της ψυχαγωγίας έχει αρχίσει να διαμορφώνεται με βασικά χαρακτηριστικά τη δημιουργία πόλων και στη συγκέντρωση χρήσεων. Γεωγραφικά, τα Μεσόγεια είναι μια περιοχή που θα πρωταγωνιστήσει καθώς αναμένεται σημαντική μετακίνηση πληθυσμού. Το πώς θα κινηθούν οι εγχώριες εταιρείες αυτό εξαρτάται από το επενδυτικό τους πρόγραμμα, το ύψος των επενδεδυμένων κεφαλαίων και το ρίσκο που επιθυμoύν να αναλάβουν. Πέραν των Μεσογείων, στα βόρεια κατά μήκος της Λ. Κηφισίας παρατηρείται έντονη συγκέντρωση, με το Kosmopolis της Πειραιώς Real Estate να αποτελεί τη νέα παρουσία, ενώ δίχως αμφιβολία τα νότια προάστεια και το παραλιακό μέτωπο εμφανίζουν σημαντικές προοπτικές αρκεί να ξεκαθαρίσει το πολεοδομικό καθεστώς και οι χρήσεις γης. Τα ολυμπιακά ακίνητα μπορούν να δράσουν καταλυτικά στην ανάπτυξη αυτής της περιοχής που σίγουρα μπορεί να αποτελέσει πόλο για τη βιομηχανία της διασκέδασης, αν κρίνει κανείς από το ενδιαφέρον των εταιρειών του κλάδου για την εγκατάσταση του κανό καγιάκ, αλλά και για την παραλιακή ζώνη του Φαλήρου που θα αποτελέσει το αντικείμενο της τρίτης φάσης των διαγωνισμών.

Πέραν των διαγωνισμών του Δημοσίου, το κόστος της γης είναι αυτό που θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη διαμόρφωση του χάρτη τα επόμενα χρόνια. Το υψηλό κόστος της γης σε συνδυασμό με την έλλειψη ικανών εκτάσεων θα οδηγήσει σε διάσπαση των προορισμών σε μικρότερα σημεία πολλαπλού ενδιαφέροντος, εκτιμούν παράγοντες της αγοράς. Η γη είναι ακριβή στους σημαντικούς εμπορικούς πόλους και δεν μπορούν να προσφέρουν χώρους διασκέδασης οικονομικά βιώσιμους. Ο παράγοντας κόστος καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και τη στρατηγική της Ster Cinemas καθώς σύμφωνα με τον κ. Μαραμπό «δεν έχει λόγο να πάμε σε περιοχές με υψηλά ενοίκια. Τα νότια προάστεια π.χ. έχουν όλα τα χαρακτηριστικά για ψυχαγωγικές αναπτύξεις (ικανή μάζα πληθυσμού, ικανοποητικό εισόδημα, πρόσβαση), αλλά έχουν πολύ υψηλά ενοίκια που καθιστούν δύσκολή την απόσβεση. Για τον λόγο αυτό η Δυτική Αττική αποτελεί μια πολύ ικανοποιητική επιλογή».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή