Στα δικαστήρια για το DETO STOP

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα δικαστήρια οδηγείται πλέον η υπόθεση του αντιεκρηκτικού υλικού DETO STOP, μετά το εξώδικο που απέστειλε η ενδιαφερόμενη εταιρεία συμφερόντων Γεωργίου A. Μητσοτάκη και με το οποίο ζητεί την άμεση καταβολή περίπου τριών εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και την άμεση επανενεργοποίηση της σύμβασης για το DETO STOP. Το εξώδικο της «Κατασκευής αντιεκρηκτικών πλεγμάτων αλουμινίου A.E.», που απειλεί με αγωγές και μηνύσεις, απέστειλε στις 29 Νοεμβρίου η δικηγόρος Αννα Κώστα Πλεύρη στον υπουργό Αμυνας Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο, τον αρμόδιο υφυπουργό και χειριστή του θέματος Ιωάννη Λαμπρόπουλο και τον αρχηγό του ΓΕΣ αντιστράτηγο Ντούβα.

Σε συνέντευξη του στην «K» το περασμένο καλοκαίρι, ο κ. Λαμπρόπουλος είχε χαρακτηρίσει απερίφραστα το DETO STOP «μεγάλη απάτη», καθώς, σύμφωνα με σειρά εγγράφων των αρμοδίων υπηρεσιών του ΓΕΣ, το υλικό όχι μόνον είναι άχρηστο, αλλά, κυρίως, είναι επικίνδυνο για την ασφάλεια των αρμάτων και άλλων οχημάτων, αλλά και των ελικοπτέρων που μπορεί να το χρησημοποιήσουν. Γι’ αυτό ο υφυπουργός Αμυνας διέταξε την παύση και των δύο προγραμμάτων για το DETO STOP, τα οποία η εταιρεία του κ. Μητσοτάκη είχε πάρει επί υπουργίας… Γιάννου Παπαντωνίου.

Πλήθος τέτοιων εγγράφων, και μάλιστα σε μεγάλη χρονική διασπορά, υποστηρίζουν: πρώτον, ότι το DETO STOP είναι εντελώς άχρηστο, καθώς το καύσιμο που φέρουν τα άρματα δεν εκρήγνυται, ώστε να είναι απαραίτητη αντιεκρηκτική προστασία. Ετσι, αν βληθούν τα άρματα, η έκρηξη δεν θα γίνει φυσικά από το καύσιμό τους, αλλά από τον οπλισμό που φέρουν. Δεύτερον, ότι το DETO STOP επιδρά αρνητικά στην αυτονομία των αρμάτων, καθώς «κλέβει» χώρο από τα καύσιμά τους. Και τρίτον και πιο σοβαρό ότι, εκτός από άρχηστο, το πανάκριβο DETO STOP, για το οποίο έχει υπογραφεί μια σύμβαση – πλαίσιο ύψους 80 εκατ. ευρώ για την τοποθέτησή του σε δεξαμενές και οχήματα του στρατού (ενώ έχει υπάρξει και πρόνοια για την τοποθέτησή του στα νέα άρμαρα Λέοπαρντ) είναι και ιδιαιτέρως επικίνδυνο, καθώς αφήνει ρινίσματα στο καύσιμο. Οπως προκύπτει από τα σχετικά έγγραφα, σε πολλές δοκιμές απεδείχθη ότι τα ρινίσματα κάνουν τα άρματα να κολλάνε! Κάτι τέτοιο, εκτός του ότι απαιτεί σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα να βγαίνουν και να κόβονται οι δεξαμενές για να καθαριστούν, κάτι που θα έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία των αρμάτων, μπορεί, τελικά, να αποδειχθεί μοιραίο για άρματα και πληρώματα στο πεδίο της μάχης.

Για όλους αυτούς τους λόγους ο κ. Λαμπρόπουλος έδωσε εντολή: πρώτον, για την ακύρωση της συμφωνίας που υπεγράφη με την εταιρεία του κ. Μητσοτάκη επί υπουργίας Παπαντωνίου, επί θεσμικού πλαισίου που είχε εγκρίνει ο Ακης Τσοχατζόπουλος. Και, δεύτερον, για την επαναδιαπραγμάτευση με την Κράους Μαφάι με σκοπό την ακύρωση και της τοποθέτησής του στα νέα Λέοπαρντ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή