Κάτι μύρισε στα καλλυντικά η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Κάτι μύρισε στα καλλυντικά η Επιτροπή Ανταγωνισμού

3' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη «μύτη» της στην πολυτελή αγορά των αρωμάτων και καλλυντικών -ο τζίρος της οποίας αγγίζει ούτε λίγο ούτε πολύ 1,3 δισ. ευρώ- βάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, επιχειρώντας να διακρίνει πίσω από τη γυαλιστερή εικόνα του κλάδου πρακτικές, που ενδεχομένως δεν συνάδουν με τους κανόνες του Δικαίου του ανταγωνισμού, και τις επιπτώσεις τους στον τελικό καταναλωτή. Επειτα από πολύμηνη έρευνα, οι υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής αξιολογούν την περίοδο αυτή τα στοιχεία που συνέλεξαν και υπολογίζεται ότι περί τα τέλη Απριλίου θα έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη της σχετικής εισήγησης, αφού η υπόθεση έχει ενταχθεί στις προτεραιότητές της. Πληροφορίες, δε, αναφέρουν πως ένα από τα συμπεράσματα που μέχρι στιγμής προκύπτει από την εξέταση των στοιχείων, είναι ότι στη λιανική αγορά καλλυντικών οι τιμές της ίδιας μάρκας δεν παρουσιάζουν διαφορές από κατάστημα σε κατάστημα.

Ο αυτεπάγγελτος έλεγχος στο σύνολο της αγοράς καλλυντικών προκειμένου να αποκωδικοποιηθούν οι κανόνες του παιχνιδιού, ξεκίνησε με αφορμή μια καταγγελία και μια έρευνα. Η καταγγελία υποβλήθηκε από την εταιρεία Notos Com εναντίον των εταιρειών Estee Lauder, L’ Oreal, Γερολυμάτος, Γρ. Σαράντης και Parfums Christian Dior Hellas, για τη συμπεριφορά που από κοινού επέδειξαν, όταν αυτή αποφάσισε να προχωρήσει σε εκπτώσεις 60% σε ορισμένα προϊόντα. Η έρευνα έγινε από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για τη διαμόρφωση, αναγραφή των λιανικών τιμών των καλλυντικών και τις εκπτώσεις που γίνονται. Διαπιστώθηκε τότε ότι όλα σχεδόν τα καταστήματα λιανικής πώλησης καλλυντικών εφάρμοζαν αρχικά λιανικές τιμές πώλησης που τους πρότειναν με τιμοκαταλόγους οι προμηθεύτριες εταιρείες και επ’ αυτών, σχεδόν όλα τα καταστήματα, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους παρείχαν σταθερή έκπτωση σε ποσοστό 30%. Για τον έλεγχο της νομιμότητας των ενεργειών αυτών, ο φάκελος παραπέμφθηκε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ο κλάδος των καλλυντικών προϊόντων θεωρείται από τις πιο δυναμικές αγορές, που σε πανευρωπαϊκό επίπεδο φθάνει το αστρονομικό ποσό των 60 δισ. ευρώ, με κυριότερους καταναλωτές φυσικά τις γυναίκες, αν και τα τελευταία χρόνια προς τέρψιν των εταιρειών του χώρου αυξάνεται και το ενδιαφέρον των ανδρών.

Η καταγγελία

Περίπου τέτοια εποχή ένα χρόνο πριν, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού υποβάλλει καταγγελία η Notos Com εναντίον των εταιρειών Estee Lauder, L’Oreal, Γερολυμάτος, Γρ. Σαράντης και Parfums Christian Dior Hellas, σημαντικότατες παρουσίες όλες τους στην αγορά των καλλυντικών. Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα αναφέρονται σε αυτήν, για την περσινή περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, η Notos Com αποφάσισε να προσφέρει μέσα από το Notos Galleries επιλεγμένη γκάμα επώνυμων καλλυντικών προϊόντων που αντιπροσωπεύει η ίδια με έκπτωση 60%. Δυνατότητα που προσέφερε και στα άλλα δίκτυα λιανικής πώλησης καλλυντικών. Οποιο κατάστημα καλλυντικών ήθελε θα μπορούσε να διαθέσει τα ίδια προϊοντα με έκπτωση 60%. Οπως λέγεται, τη δυνατότητα αυτή αξιοποίησε η Sephora Μαρινόπουλος που διαχειρίζεται τα καταστήματα Sephora και Beauty Shop, ενώ η αλυσίδα Hondos δεν ακολούθησε. Ωστόσο, οι παραπάνω πέντε εταιρείες αντέδρασαν στην προοπτική του 60%, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι δεν δικαιούται η εταιρεία να προχωρήσει σε αυτού του ύψους την έκπτωση. Στο διά ταύτα, όλες μαζί την ίδια ημέρα -την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων- απέσυραν από το Notos Galleries όλες τις αισθητικούς που απασχολούσαν εκεί. Μάλιστα, στην καταγγελία γίνεται λόγος για σύμπραξη των εταιρειών αυτών με μεγάλη εταιρεία λιανικής, η οποία -όπως λέγεται- διέθετε προϊόντα της Notos Com με χαμηλότερα ποσοστά εκπτώσεων σε σχέση με εκείνα που γίνονταν σε άλλες εταιρείες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εταιρείες υποστήριξαν προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού πως απέσυραν τις αισθητικούς (οι αισθητικοί είναι υπάλληλοι των εταιρειών και όχι των καταστημάτων λιανικής όπου εργάζονται) επειδή οι πωλήσεις που πραγματοποιούν τα προϊόντα τους μέσα από το Notos Galleries είναι χαμηλές και ως εκ τούτου είναι μάλλον ασύμφορο να απασχολούν εκεί προσωπικό. Το γιατί δεν το έπραξαν νωρίτερα είναι ένα ερώτημα. Επίσης, ερώτημα αποτελεί γιατί στην πορεία οι τέσσερις από τις πέντε εταιρείες τοποθέτησαν εκ νέου αισθητικούς στο κατάστημα, αφού δεν πραγματοποιούν σε τούτο το σημείο λιανικής ικανές πωλήσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή