ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διάλογος για αλλαγές από μηδενική βάση

Του Αποστολου Λακασα

Λευκό χαρτί... ανοίγει το υπουργείο Παιδείας, στο οποίο ο καθένας θα μπορεί να γράψει την πρότασή του για την αναμόρφωση του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Από την άλλη, συνεργάτες του νέου υπουργού Παιδείας κ. Αρη Σπηλιωτόπουλου ξεκαθάρισαν χθες στην «Κ» ότι ενώ εξετάζονται όλες οι προτάσεις για το θέμα του ασύλου, αποκλείεται αλλαγή του συγκεκριμένου άρθρου του νόμου πλαισίου, που ψηφίστηκε επί υπουργίας Γιαννάκου. «Είμαστε ανοικτοί και θα είμαστε ανοικτοί στο πλαίσιο του διαλόγου σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, σε όλους τους πολιτικούς και κοινωνικούς χώρους. Αρα, προσερχόμαστε σ' έναν διάλογο, ο οποίος εξ αρχής θα είναι tabula rasa», δήλωσε χθες ο υπουργός Παιδείας κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή.

Πρώτη απάντησε η υπεύθυνη Παιδείας του ΠΑΣΟΚ κ. Αννα Διαμαντοπούλου, δηλώνοντας ότι «μετά πέντε χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και αλλαγή τριών υπουργών, σήμερα ο υπουργός Παιδείας είπε ότι η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης είναι tabula rasa. Αυτό είναι μια εύκολη απάντηση για να οδηγηθούν σε εκλογές και σε προεκλογική περίοδο, δεν είναι όμως αυτό που θέλει η χώρα. Η χώρα χρειάζεται απαντήσεις στο quo vadis».

«Είχαμε πει από την πρώτη στιγμή ότι κυρίαρχη προτεραιότητα στο θέμα της Παιδείας αποτελεί το πώς θα εξελιχθεί το Λύκειο και ασφαλώς ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά θα προχωρούν ακόμα πιο πέρα, στο επόμενο βήμα, που είναι το Πανεπιστήμιο. Αυτά τα ζητήματα θα απασχολήσουν τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία, τον οποίο προσεγγίζουμε χωρίς προειλημμένες αποφάσεις, χωρίς δογματισμούς, χωρίς ετσιθελικές απόψεις», είχε αναφέρει επίσης ο κ. Σπηλιωτόπουλος, αποσυνδέοντας τον διάλογο από τη διενέργεια εκλογών. «Μετά ανοίγει ο δρόμος για εκλογές;» ρωτήθηκε ο νέος υπουργός. «Ποιες εκλογές; Εχει εκλεγεί η κυβέρνηση. Είναι κυβέρνηση τετραετίας», απάντησε.

Μάλιστα, ο νέος υπουργός δεν θέλησε να δεσμευτεί για τον χρόνο έναρξης του διαλόγου, ενώ δεν έδωσε διευκρινήσεις για την αρχή που θα τον συντονίσει. Μέχρι τώρα έχουν κατατεθεί τρεις προτάσεις-σενάρια. Η πρόταση Βερέμη, η οποία θα παρουσιαστεί την επόμενη εβδομάδα και προβλέπει δημιουργία ενός μεταλυκειακού προπαρασκευαστικού έτους, το οποίο θα χωρίζεται σε τέσσερις κατευθύνσεις (θετικών, εφαρμοσμένων, οικονομικών και ανθρωπιστικών επιστημών), το γαλλικό μοντέλο (ελεύθερη πρόσβαση στο πανεπιστήμιο και «ξεκαθάρισμα» με εξετάσεις από τα ΑΕΙ) και η πρόταση της ΟΛΜΕ (ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ, κατάργηση της βάσης του «10» και μεταβατικό σύστημα με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων).

Ως προς το θέμα του ασύλου, ο κ. Σπηλιωτόπουλος τόνισε ότι «θα ακούσουμε οτιδήποτε μπορεί να προσφέρει και να προστατέψει το άσυλο, όπως πραγματικά είναι: Ασυλο ιδεών, άσυλο ελευθερίας μέσα στον χώρο της πανεπιστημιακής κοινότητας. Από εκεί και έπειτα, ασφαλώς δεν νοούνται τακτικές, οι οποίες μπορούν να βεβηλώνουν το άσυλο με βία, με έκτροπα, με επεισόδια, με πράγματα τα οποία πολύ απέχουν από την πραγματική σημασία του ασύλου».

Από την πλευρά της, η κ. Διαμαντοπούλου κατέθεσε την πρόταση του κόμματος για αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η πρόταση βασίζεται στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ που παρουσιάστηκε το 2007 και φιλοξενείται στην ηλεκτρονική σελίδα www. wikipolitics. gr, όπου ανοίγει ένας ηλεκτρονικός διάλογος με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ