Οι ανοιχτές πωλήσεις μετοχών στη ναυτιλία προκαλούν ανησυχίες

Οι ανοιχτές πωλήσεις μετοχών στη ναυτιλία προκαλούν ανησυχίες

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παρά το γεγονός ότι ο ναυτιλιακός δείκτης Baltic Dry εμφανίζει σταδιακά κάποια σημάδια ενίσχυσης, το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τις τοποθετήσεις ανοιχτής πώλησης (short position) σε μετοχές του ναυτιλιακού κλάδου, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της εταιρείας ερευνών Data Explorers. «Υπάρχει μία πραγματική αποσύνδεση μεταξύ των συνθηκών της αγοράς και της τιμολόγησης των μετοχών του ναυτιλιακού κλάδου», σημειώνει η εταιρεία, η οποία ειδικεύεται στον κλάδο ανοικτών πωλήσεων. Σημειώνεται ότι ο δείκτης BDI παρουσίασε ανοδική πορεία 66,5% κατά το γ΄ τρίμηνο, ενώ τον Οκτώβριο ενισχύθηκε σε ετήσια βάση κατά 14%, παρά τις συνεχιζόμενες ανησυχίες για την πορεία της παγκόσμιας ανάπτυξης, της μείωσης της κερδοφορίας των ναυτιλιακών, αλλά και της πλεονάζουσας χωρητικότητας του κλάδου.

Τα στοιχεία της Data Explorers δείχνουν τρεις εταιρείες, που σχετίζονται με την εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή του Πέτρου Γεωργιόπουλου, ανάμεσα στις 15 ναυτιλιακές μετοχές με το υψηλότερο ποσοστό δανεισμού των μετοχών τους (σορτάρισμα). Οπως αναφέρει πρόσφατο δημοσίευμα των Financial Times, οι επενδυτές, οι οποίοι ελπίζουν να καταγράψουν κέρδη από μία υποχώρηση των τιμών, δανείζονται πρώτα τις μετοχές, στη συνέχεια τις πουλάνε, για να τις επαναγοράσουν αργότερα σε φθηνότερα επίπεδα.

Εστιάζουν σε φήμες

Στη λίστα της Data Explorers συγκαταλέγονται και δύο εταιρείες στις οποίες διατηρεί ποσοστά ο Νορβηγός εφοπλιστής με κυπριακή υπηκοότητα Τζον Φρέντρικσεν, ο πρόεδρος της ζημιογόνου ναυτιλιακής Frontline. Ο πρόεδρος της First International, της εταιρείας παροχής συμβουλών προς τον ναυτιλιακό κλάδο, Πολ Σλέιτερ, αναφέρει στους FT ότι δεν αποκλείεται ορισμένοι από τους επενδυτές, που έχουν δανειστεί μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών, να προχωρούν σε συνδέσεις μεταξύ των εταιρειών βάσει των εμπλεκομένων προσωπικοτήτων. «Δεν εξετάζουν τις βασικές αρχές, αλλά εστιάζουν στις φήμες και τις κινήσεις» μετοχών, υπογραμμίζει ο κ. Σλέιτερ. Στην κορυφή της λίστας της με τις περισσότερο «σορταρισμένες» ναυτιλιακές μετοχές βρίσκεται η Overseas Shipholding Group, μία εκ των μεγαλύτερων εταιρειών διαχείρισης πετρελαϊκών τάνκερ στον κόσμο, της οποίας περισσότερο από το 39% των μετοχών της έχει δανειστεί σε επενδυτές.

Φόβοι μετάδοσης

Στο ενδεχόμενο οι επενδυτές να ανησυχούν για ένα «φαινόμενο μετάδοσης» μεταξύ σχετιζόμενων εταιρειών αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα και ο διευθύνων σύμβουλος της Karatzas Marine Advisers, Βασίλης Καρατζάς. Το μέσο επίπεδο ανοικτών πωλήσεων στον παγκόσμιο κλάδο ναυτιλιακών μεταφορών ΙCΒ, ο οποίος περιλαμβάνει 107 μετοχές, διαμορφώνεται στο 2,6% επί των συνολικών μετοχών του κλάδου. Η China Cosco Holdings, η θυγατρική της μεγαλύτερης κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας εμπορευματοκιβωτίων της China Ocean Shipping, υπολογίζει ότι θα καταγράψει το 2011 ζημίες, ενώ αποτελεί τη μεγαλύτερη σε ανοικτές πωλήσεις μετοχή ναυτιλιακής εταιρείας με κεφαλαιοποίηση άνω του ενός δισ. δολαρίων. Στο τέλος του γ΄ τριμήνου, το 14,9% επί των συνολικών μετοχών της αποτελούσαν αντικείμενο ανοικτής πώλησης, επίδοση που σηματοδοτεί υψηλό 22 μηνών, επίπεδο που έχει υποχωρήσει πλέον στο 11,6%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή