Μ. Βορίδης: Απελευθέρωση των ταξί υπό όρους

Μ. Βορίδης: Απελευθέρωση των ταξί υπό όρους

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ευθείες βολές κατά του προκατόχου του, Γιάννη Ραγκούση, εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης, μετά τη συνάντηση που πραγματοποίησε με τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας, προαναγγέλλοντας παράλληλα την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί υπό όρους. Ο κ. Βορίδης έσπευσε να επισημάνει ότι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη στο Μνημόνιο για απελευθέρωση του κλάδου των ταξί άνευ όρων, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι στο Μνημόνιο δεν υπήρχε θέμα ταξί πριν το εισαγάγει ο προκάτοχός του. «Για όσους σπεύδουν να προκαταλάβουν ποιες είναι οι υποχρεώσεις της χώρας, θα τους έλεγα να περιμένουν και να μην προτρέχουν, γιατί οι ρυθμίσεις θα είναι λογικές και σταθμισμένες», δήλωσε ο κ. Βορίδης μετά τη συνάντηση, τονίζοντας ότι η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί θα γίνει με ορθολογικά κριτήρια που θα σέβονται το δημόσιο συμφέρον, που δεν είναι το συμφέρον μιας ομάδας, των ταξιτζήδων. Τόνισε δε, ότι τα μέλη του κλιμακίου που βρέθηκαν στο υπουργείο είχαν μια λογική αντιμετώπιση στο ζήτημα και «αντιλαμβάνονται την έννοια του δημοσίου συμφέροντος».

Η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί θα κινηθεί στη γραμμή του νόμου 3919 (για την απελευθέρωση όλων των κλειστών επαγγελμάτων), ενώ τις προσεχείς ημέρες -εντός του έτους- αναμένεται να οριστικοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο και οι προϋποθέσεις. Το τρίτο κατά σειρά σχέδιο απελευθέρωσης των ταξί αναμένεται να κινείται στο πλαίσιο του σχετικού νομοσχεδίου Ρέππα, το οποίο προέβλεπε πληθυσμιακά κριτήρια για την έκδοση νέων αδειών. Ο ακριβής αριθμός έκδοσης αδειών θα προέκυπτε από αλγόριθμο, ο οποίος αναμένεται να ισχύσει και στο νέο σχέδιο με ορισμένες, ενδεχομένως, τροποποιήσεις. «Σχέδιο Ραγκούση δεν υπάρχει» δήλωσε με έμφαση ο κ. Βορίδης ερωτηθείς για το νέο πλαίσιο απελευθέρωσης. Αναφερόμενος, μάλιστα, στην υποχρέωση που απορρέει από το Μνημόνιο, ο κ. Βορίδης τόνισε ότι αυτή προβλέπει την απελευθέρωση του κλάδου μέσω άρσης περιορισμών εισόδου αλλά και του διοικητικού κόστους σύμφωνα με τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές. «Πρέπει να τηρήσουμε το Μνημόνιο και όχι τις ιδεοληψίες του καθενός» συμπλήρωσε, φωτογραφίζοντας με ιδιαίτερη σαφήνεια τον προκάτοχό του στο υπουργείο Υποδομών. Νωρίτερα ο κ. Βορίδης είχε αφήσει να εννοηθεί ότι σε περίπτωση που κληθεί από την τρόικα να προχωρήσει σε πλήρη και άνευ όρων απελευθέρωση του κλάδου θα παραιτηθεί. «Δεν πρόκειται να πράξω κάτι που θα είναι αντίθετο στη συνείδησή μου» δήλωσε.

Ζήτησε και έλαβε πίστωση χρόνου

Κλιμάκιο της τρόικας θα επανέλθει ξανά τον Ιανουάριο για να εγκρίνει τις προβλέψεις του νέου σχεδίου απελευθέρωσης του κλάδου. Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, προχθές το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας που επισκέφθηκε τους γενικούς γραμματείς του υπουργείου έθεσε θέμα ψήφισης του σχεδίου Ραγκούση άμεσα, με τη χθεσινή τοποθέτηση Βορίδη, μετά την επίσημη συνάντηση, να προκαλεί απορία. Το βέβαιο είναι ότι ο υπουργός Υποδομών ζήτησε πίστωση χρόνου, την οποία φαίνεται ότι και έλαβε, καθώς το ζήτημα θα επανεξεταστεί τον Ιανουάριο. Για θετική κατάληξη του θέματος έκανε λόγο ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί Θ. Λυμπερόπουλος, που υποστήριξε ότι «δεν πέρασε η λογική της διαπλοκής». Στο μεταξύ αλλαγές αναμένεται να ισχύσουν και στον κλάδο των φορτηγών, οι οποίες, όμως, θα ρυθμιστούν με τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί εντός του 2011. Η μεταβατική περίοδος για την απελευθέρωση του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών πρόκειται να καταργηθεί από την 1η Ιανουαρίου 2012. Αντίστοιχη πρόβλεψη είχε προαναγγείλει και ο κ. Ραγκούσης, καθώς αποτελεί υποχρέωση που απορρέει από το Μνημόνιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή