Από Ελληνες εφοπλιστές το 46% των νέων παραγγελιών LNG

Από Ελληνες εφοπλιστές το 46% των νέων παραγγελιών LNG

3' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δυναμική στροφή στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) έχουν κάνει οι Ελληνες εφοπλιστές, αφού σύμφωνα με έρευνα του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson, μόλις οκτώ από τους κορυφαίους Ελληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει περί τα 7,4 δισ. δολάρια (ένα LNG Carriers κοστίζει περί τα 200 εκατ. δολ.) για την παραγγελία 38 πλοίων (LNG) όταν διεθνώς οι παραγγελίες αγγίζουν τα 82 πλοία! Δηλαδή Ελληνες εφοπλιστές φέρεται να έχουν κάνει το 46% των νέων παραγγελιών για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Να σημειωθεί ότι στην παρούσα χρονική στιγμή οι ναύλοι για τα πλοία LNG κυμαίνονται στα 130.000 δολ. την ημέρα, ενώ για το τελευταίο τρίμηνο του έτους αναμένονται να μειωθούν ελαφρώς στο επίπεδο των 125.000 δολ. ημερησίως.

Σύμφωνα με τον οίκο Fearnley Securities AS εκτιμάται ότι για το πρώτο τρίμηνο του 2013 οι ναύλοι των πλοίων LNG θα ανέλθουν στα 150.000 δολάρια. «Οι Ελληνες εφοπλιστές δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν από έναν κλάδο ο οποίος μέχρι το 2030 αναμένεται να μεταφέρει το δεύτερο πιο σημαντικό καύσιμο στον κόσμο και σήμερα απασχολεί ένα στόλο από 434 πλοία» ανέφεραν στην «Κ» ναυτιλιακοί αναλυτές που εξειδικεύονται στη χρηματοδότηση των επενδύσεων σε πλοία LΝG.

Εκτιμάται ότι η αγορά των LNG carriers είναι μία πολλά υποσχόμενη αγορά, καθώς η κατανάλωση υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξάνεται από χρόνο σε χρόνο σημαντικά. Η αγορά LNG, κατά τους ίδιους αναλυτές, παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη λόγω της ανακάλυψης νέων κοιτασμάτων στην Αφρική και στην Αυστραλία, γεγονός, το οποίο, απειλεί τα μονοπώλια των παραδοσιακών δυνάμεων πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.

Δυναμική παρουσία στον κλάδο των πλοίων LNG έχουν: Ο όμιλος Αγγελικούση έχει παραγγείλει 11 πλοία αξίας άνω των 2 δισ. δολ. ενώ μέσω της εταιρείας Maran Gas έχει ήδη σε λειτουργία 5 LNG Carriers. Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Gas Log, του κ. Πήτερ Λιβανού, έχει 8 πλοία υπό παραγγελία. Πρόκειται για ένα επενδυτικό πρόγραμμα αξίας άνω των 1,6 δισ. δολαρίων. Η παράδοση των υπό ναυπήγηση πλοίων θα ξεκινήσει το 2013 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015. Η εταιρεία Dynagas του κ. Γιώργου Προκοπίου έχει υπό παραγγελία 7 πλοία. Η Dynagas έχει ήδη σε λειτουργία 3 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η εταιρεία Cardiff Marine του Γιώργου Οικονόμου έχει παραγγείλει 4 πλοία. Η εταιρεία Thenamaris του κ. Ντίνου Μαρτίνου, έχει υπό ναυπήγηση 3 πλοία. Η εταιρεία Alpha Tankers του Χρήστου Κανελάκη έχει υπό παραγγελία 2 πλοία όπως και η εταιρεία Almi gas του Κώστα Φωστηρόπουλου. Η εταιρεία Tsakos Energy Navigation (TEN) του ομίλου Τσάκου, έχει υπό παραγγελία ένα πλοίο και option για τη ναυπήγηση ενός ακόμη. Η εταιρεία σχεδιάζει εντός των επόμενων έξι ετών να «χτίσει» ακόμη 8 πλοία μεταφοράς LΝG.

Πλοία από «δεύτερο χέρι»

Σύμφωνα με τον οίκο Allied Shipbroking οι Ελληνες εφοπλιστές από τις αρχές του έτους επένδυσαν περί τα 2,8 δισ. δολ. για την αγορά 163 μεταχειρισμένων πλοίων από τα 805 που άλλαξαν χέρια διεθνώς από τις αρχές του 2012. Από τα στοιχεία του οίκου Allied Shipbroking προκύπτει ότι οι Ελληνες προτιμούν τα πλοία ξηρού φορτίου καθώς επένδυσαν περί τα 1,4 δισ. δολάρια για την αγορά 79 πλοίων. Επίσης από τους Ελληνες εφοπλιστές επενδύθηκαν περί τα 852 εκατ. δολ. για την αγορά 58 δεξαμενόπλοιων και 488 εκατ. δολ. για την απόκτηση 26 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τον οίκο η χρηματοδότηση έγινε από ξένες τράπεζες αλλά κι από ίδια κεφάλαια, γεγονός που δείχνει την αποφασιστικότητα του ελληνικού εφοπλισμού να πρωταγωνιστήσει το επόμενο διάστημα. Συνολικά από τον Ιανουάριο του 2012 τα δέκα μεγαλύτερα ναυτιλιακά έθνη έχουν τοποθετήσει σε αγορές πλοίων 8,7 δισ. δολ.

Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρουν ελληνικές αλλά και αλλοδαπές ναυλομεσιτικές εταιρείες νέες ευκαιρίες για τις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν αυξημένη ρευστότητα παρουσιάζει η αγορά των resale πλοίων, των πλοίων που είναι υπό ναυπήγηση, αλλά οι ναυτιλιακές εταιρείες που τα είχαν παραγγείλει στα ναυπηγεία τα εγκαταλείπουν.

Οι τιμές των εν λόγω πλοίων κατρακυλούν καθημερινά, λόγω των δυσκολιών χρηματοδότησης, της κακής εικόνας της αγοράς αλλά και της υπερπροσφοράς πλοίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή