Με προίκα ακίνητα αξίας 110 εκατ. η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Με προίκα ακίνητα αξίας 110 εκατ. η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε τροχιά μπαίνει η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς αντιμετωπίστηκαν, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, τα εμπόδια που είχε θέσει η Κομισιόν αναφορικά με τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις που αφορούσαν, μεταξύ άλλων, τα «άγονα» σιδηροδρομικά δρομολόγια. Την περασμένη Παρασκευή υπεγράφη από τη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων η απόφαση για τη μεταφορά του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου), ώστε να αναλάβει το Ταμείο τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ. Τον Ιούνιο αναμένεται να «τρέξει» ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας, όπως είχε αρχικώς προγραμματιστεί. Στόχος είναι η διαδικασία να είναι γρήγορη και έως το τέλος του έτους ή το αργότερο στις αρχές του 2014 να έχει ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Γ. Εμίρης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι θα πρέπει οι διαγωνισμοί για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO (εταιρεία διαχείρισης και συντήρησης τροχαίου υλικού) να τρέξουν παράλληλα. Τις επόμενες ημέρες, ο κ. Χατζηδάκης πρόκειται να στείλει επιστολή στον αρμόδιο επίτροπο Χοακίν Αλμούνια με την οποία θα τον ενημερώνει ότι η ελληνική πλευρά έχει προχωρήσει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες σε επίπεδο εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και επίλυσης τεχνικών ζητημάτων ώστε να δρομολογηθεί η αποκρατικοποίηση. Στη συνέχεια, η ελληνική κυβέρνηση θα λάβει απαντητική επιστολή από τον Ευρωπαίο επίτροπο, η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως εχέγγυο για τους πιθανούς επενδυτές και θα διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν νομικής φύσης εκκρεμότητες με την Ε.Ε. Η επιχείρηση «προικίζεται» με ακίνητα, ύψους 110 εκατ., καταγράφει πλέον –οριακή μεν, υπαρκτή δε– κερδοφορία (περίπου 270.000 ευρώ), ενώ εξασφάλισε κατόπιν διαπραγματεύσεων με την τρόικα την πενταετή επιδότηση των άγονων γραμμών, μέγιστου ύψους 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Την ίδια στιγμή, η ελληνική πλευρά αξιολογεί ως ιδιαίτερα ελκυστική για πιθανούς επενδυτές τη συμφωνία που έχει υπογραφεί μεταξύ COSCO – HP και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παρά το γεγονός ότι η Ε.Ε. δεν επιθυμεί την είσοδο στους ελληνικούς σιδηροδρόμους παικτών από τρίτες χώρες, κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στον προφίλ του επενδυτή, αρκεί να διαθέτει εμπειρία και κεφαλαιακή επάρκεια. Η απελευθερωμένη πλέον σιδηροδρομική αγορά, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δεν αποτελεί αντικίνητρο για την είσοδο επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς αυτή διαθέτει, όπως εκτιμάται, στρατηγικό πλεονέκτημα λόγω της ιδιορρυθμίας του δικτύου (παρά τα προβλήματα που παρουσιάζει) αλλά και της καθαρής πλέον από οικονομικά βάρη θέσης της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή