ΑΡΧΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Θριάμβευσε η ελληνική ταινία «Miss Violence» στη Βενετία <br><br>

Μεγάλη ελληνική νίκη στο 70ό κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας με τη χώρα μας να αποσπά δύο από τα πιο σημαντικά βραβεία του διεθνούς αυτού φεστιβάλ: Με τον Έλληνα σκηνοθέτη Αλέξανδρο Αβρανά να κερδίζει το Αργυρό Λιοντάρι καλύτερου σκηνοθέτη για τη σκηνοθεσία της ταινίας του «Miss Violnece» και τον Θέμι Δήμου να κερδίζει το Κύπελλο Βόλπι καλύτερης ανδρικής ερμηνείας για τον ρόλο του στην ταινία του Αβρανά. Τα βραβεία αυτά προστέθηκαν στα άλλα δύο που ο Αβρανάς κέρδισε προχτές, από κριτικές επιτροπές παράλληλων βραβείων: Του βραβείου των κριτικών της FEDEORA για την καλύτερη ευρωπαϊκή/ μεσογειακή ταινία του διαγωνιστικού τμήματος της Μόστρας και του βραβείου Arca CinemaGiovanni που απονέμει ομάδα 70 νέων από Ιταλία, Γαλλία και Τυνησία.

Η ταινία του Αβρανά είχε, από την πρώτη προβολή της στο Λίντο εντυπωσιάσει κοινό και κριτικούς, τόσο με το θέμα της (μια ελληνική δυσλειτουργική οικογένεια που οδηγείται σε φριχτές καταστάσεις, σχόλιο πάνω στη σημερινή οικονομική κατάσταση της Ελλάδας και όχι μόνο) όσο και με το στιλ της- ένα στιλ αυστηρό, απέριττο, που αν και έντονα ρεαλιστικό δεν άγγιζε καθόλου το νατουραλισμό.

Σημειώνεται πως αυτό είναι το δεύτερο Λιοντάρι του Αγίου Μάρκου που κερδίζει Έλληνας σκηνοθέτης στη Μόστρα του κινηματογράφου, το προηγούμενο ήταν το Χρυσό Λιοντάρι που κέρδισε το 1980 ο Θόδωρος Αγγελόπουλος για την ταινία του «Μεγαλέξαντρος».

Το Χρυσό Λιοντάρι καλύτερης ταινίας κέρδισε τελικά ένα «αουτσάιντερ», το ντοκιμαντέρ «Sacro Gra» του Τζιανφράνκο Ρόζι, εκεί που όλοι περίμεναν πως το βραβείο θα κέρδιζε η ταινία «Φιλομένα» του Στίβεν Φρίαρς, η οποία τελικά απέσπασε το βραβείο σεναρίου. Τα επίσημα βραβεία απένειμε επιτροπή με πρόεδρο τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι και μέλη τους Αντρέα ’ρνολντ, Ρενάτο Μπέρτα, Κάρι Φίσερ, Μαρτίνα Γκέτεκ, Τζιανγκ Γουεν, Βιρζινί Λεντουαγιέν, Πάμπλο Λαρέν και Ρουίτσι Σακαμότο.

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ΜΟΣΤΡΑΣ

- Χρυσό Λιοντάρι καλύτερης ταινίας: «Sagro Gra» του Τζιανφράνκο Ρόζι (Ιταλία/Γαλλία).

- Αργυρό Λιοντάρι καλύτερης σκηνοθεσίας: Αλέξανδρος Αβρανάς για την ταινία «Miss Violence» (Ελλάδα).

- Μέγα Βραβείο της Επιτροπής: «Αδέσποτα σκυλιά» του Τσάι Μινγκ-Λιάνγκ (Κίνα Ταϊπέι/Γαλλία).

- Κύπελλο Βόλπι καλύτερου ανδρικού ρόλου: Θέμις Πάνου για την ταινία «Miss Violence» του Αλέξανδρου Αβρανά.

- Κύπελλο Βόλπι καλύτερης γυναικείας ερμηνείας: Έλενα Κότα για την ταινία «Via Castellana Pantiera» της Έμα Ντάντε (Ιταλία/Ελβετία/Γαλλία).

- Βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι για καλύτερο νέο ή νέα ηθοποιό: Τάι Σέρινταν για την ταινία «Joe» του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν (ΗΠΑ).

- Βραβείο καλύτερου σεναρίου: Στιβ Κούγκαν και Τζεφ Πόουπ για την ταινία «Φιλομένα» του Στίβεν Φρίαρς (Βρετανία).

- Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής: «Η γυναίκα του αστυνόμου» του Φίλιπ Γκρένινγκ (Γερμανία).

- Λιοντάρι του Μέλλοντος- Βραβείο Λουίτζι Ντε Λαουρέντις για πρώτη ταινία (που απονέμει επιτροπή με πρόεδρο την Χάιφα αλ Μανσούρ και μέλη τους: Αμάτ Εσκαλάντε, Αλεξέι Γκέρμαν Τζούνιορ, Τζέφρι Γκίλμορ, Αριάν Λαμπέντ, Μαρί Σόλε Τονιάτσι): «Λευκή σκιά» του Νόαζ Ντέσε (Ιταλία/Γερμανία/Τανζανία), στο τμήμα «Εβδομάδα της Κριτικής» (στην ταινία δίνεται και ποσό 100.000 δολαρίων από την εταιρία του Ντε Λαουρέντις, που θα μοιραστεί ανάμεσα στον σκηνοθέτη και τον παραγωγό).

Τα βραβεία των «Οριζόντων» (από επιτροπή με πρόεδρο τον Πολ Σρέιντερ και μέλη τους: Κατρίν Κορσίνι, Λεονάρντο Ντι Κοστάντζο, Γκολσιφτέ Φαραχανί, Φρεντερίκ Φοντέν, Ξενίγια Ράπαπορτ και Αμρ Γουακέντ):

- Καλύτερης ταινίας: «Eastern Boys» του Ρόμπιν Καμπίλο (Γαλλία).

- Καλύτερης σκηνοθεσίας: Ουμπέρτο Παζολίνι για την ταινία «Still Life» (Βρετανία/Ιταλία).

- Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής: «Ruin» των Μάικλ Κόντι και Αμιέλ Κουρτέν-Γουιλσόν (Αυστραλία).

- Ειδικό Βραβείο για ανανεωτικό περιεχόμενο: «Mahi va gorbeh» του Σαχράμ Μόκρι (Ιράν).

- Καλύτερης ταινίας μικρού μήκους: «Kush» του Σουμπασίς Μπουτιάνι (Ινδία).

Χρυσό Λιοντάρι καριέρας 2013: Γουίλιαμ Φρίντκιν.

Βραβείο Jaeger-LeCoultre Δόξας στον σκηνοθέτη: Ετόρε Σκόλα.

Βραβείο Persol: Αντρέι Βάιντα.

Βραβείο L’Oreal για τον κινηματογράφο: Εουτζένια Κοσταντίνι.

Online