«Κρυφό αυτοκίνητο» στη μάχη κατά της νοθείας των καυσίμων

«Κρυφό αυτοκίνητο» στη μάχη κατά της νοθείας των καυσίμων

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το «κρυφό αυτοκίνητο» επιστρατεύει το υπουργείο Ανάπτυξης στη μάχη

κατά της νοθείας στα καύσιμα και το κλέψιμο στην αντλία, φαινόμενα

που όπως καταγγέλλουν εκπρόσωποι του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών

έχουν πάρει εκρηκτικές διαστάσεις. Ενα ειδικά μετασκευασμένο

αυτοκινούμενο όχημα, χωρίς διακριτικά της υπηρεσίας και με

συμβατικές πινακίδες κυκλοφορίας, θα εμφανίζεται στα πρατήρια χωρίς

προηγούμενη γνωστοποίηση για να γεμίσει το ρεζερβουάρ και να

διαπιστώσει επιτόπου εάν υπάρχει παραβατικότητα.

Το όχημα θα διαθέτει ειδική μετρική διάταξη προσδιορισμού του όγκου

του παραλαμβανόμενου από την αντλία καυσίμου, η οποία περιλαμβάνει

δεξαμενή συλλογής καυσίμου, υποσύστημα ζύγισης, διάταξη

προσδιορισμού πυκνότητας, υποσυστήματα αναγωγής σφαλμάτων λόγω

θερμοκρασίας και λόγω ευθυγράμμισης, σύστημα γεωγραφικού

προσδιορισμού της θέσης (GPS) με πιστοποιημένη αναφορά στον εθνικό

χρόνο, καθώς και σύστημα μετάγγισης του παραληφθέντος καυσίμου. Το

σύστημα είναι εξοπλισμένο έτσι ώστε να μπορεί να μεταδίδει αυτόματα

τα αποτελέσματα σε κεντρικό φορέα υποδοχής, αποτυπώνοντας παράλληλα

το γεωγραφικό σημείο του ελέγχου και τον χρόνο εκτέλεσής του. Η

οδήγηση του οχήματος καθώς και η διενέργεια των ελέγχων, όπως

ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, γίνεται από υπαλλήλους της

Διεύθυνσης Μετρολογίας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, που έχουν

εκπαιδευτεί κατάλληλα και η επάρκειά τους βεβαιώνεται από τη

Διεύθυνση Μετρολογίας. Μετά τον έλεγχο, οι ελεγκτές συντάσσουν

έκθεση, η οποία υποβάλλεται στη Διεύθυνση Μετρολογίας μαζί με την

εκτύπωση των αποτελεσμάτων της μέτρησης και την απόδειξη λιανικής

πώλησης πρατηρίου.

Την έναρξη των ελέγχων από το «κρυφό αυτοκίνητο» ανακοίνωσε χθες το

υπουργείο Ανάπτυξης με τον υφυπουργό Αθανάσιο Σκορδά να δηλώνει ότι

πρόκειται για «άλλο ένα βήμα στη συνεχή προσπάθεια της πολιτείας να

μειωθεί κι άλλο η παραβατικότητα στο εμπόριο καυσίμων».

Θετικό χαρακτηρίζουν παράγοντες της αγοράς το μέτρο, επισημαίνοντας

ότι ο φόβος που θα προκαλέσει θα υποχρεώσει πολλούς παραβάτες να

συμμορφωθούν. Εκτιμούν ότι κατά μέσο όρο το «κρυφό αυτοκίνητο» θα

πραγματοποιεί περί τις 8 με 10 επισκέψεις την ημέρα σε πρατήρια,

θέτουν ωστόσο ερωτήματα σε σχέση με τα αποτελέσματα, αφού δεν θα

είναι πιστοποιημένο να επιβάλει επιτόπου κυρώσεις. Το σύστημα της

παραπομπής των αποτελεσμάτων των ελέγχων σε κεντρικό φορέα

εφαρμόζεται από τα ΚΕΔΑΚ, με τα γνωστά αποτελέσματα της

καθυστέρησης επιβολής προστίμων και της περιορισμένης

εισπραξιμότητάς τους, τονίζουν στελέχη του Συνδέσμου Εταιρειών

Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

«Πειραγμένες αντλίες»

Σε ό,τι αφορά την παραβατικότητα, επισημαίνουν ότι το φαινόμενο

διογκώνεται καθώς αρκετοί αναζητούν μέσω της νοθείας και του

κλεψίματος στην αντλία να υποκαταστήσουν τον χαμένο τζίρο από τη

μείωση της ζήτησης εκμεταλλευόμενοι και την παντελή σχεδόν απουσία

ελέγχων.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, περίπου τρία στα δέκα λίτρα

βενζίνης (ποσοστό 30%) στην Αττική περνούν μέσα από «πειραγμένες

αντλίες». Ο καταναλωτής που προμηθεύεται από πρατήριο που έχει

παρέμβει στην αντλία, επιβαρύνεται με ένα ποσό της τάξης των 6-12

λεπτών το λίτρο. ΟΙ παρεμβάσεις στη λειτουργία των αντλιών γίνονται

είτε με την τοποθέτηση μικροτσίπ (σε μέγεθος φακής) είτε στο

λογισμικό. Σε ό,τι αφορά τη νοθεία, η πλέον δημοφιλής μέθοδος είναι

η πρόσμειξη βενζίνης με αιθανόλη, όπως και με άλλες ουσίες, όπως

τολουόλη ή «τούλα» όπως αποκαλείται στην πιάτσα, διαλύτες και

χρησιμοποιημένα ορυκτέλαια. Αλλη μέθοδος είναι η τεχνητή αύξηση της

θερμοκρασίας των καυσίμων έτσι ώστε να αυξάνεται ο όγκος τους, ενώ

προσφάτως κυκλοφορεί στην αγορά ειδική ταμπλέτα, η οποία επίσης

προκαλεί αύξηση του όγκου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή