Αύξηση αριστούχων φοιτητών

Αύξηση αριστούχων φοιτητών

2' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο κυνήγι του Αριστα έχουν βγει οι φοιτητές των ελληνικών πανεπιστημίων. Σε σύγκριση με μία δεκαετία πριν, τα άριστα πτυχία –με βαθμό πάνω από 8,5– έχουν αυξηθεί κατά 33%. Οι φοιτητές επιδιώκουν να ολοκληρώσουν γρήγορα τις σπουδές τους με έναν πολύ καλό βαθμό, ώστε να αντιμετωπίσουν τον οξύτατο ανταγωνισμό είτε για μία θέση σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα είτε στην αγορά εργασίας. Ενδεικτικά, φέτος 178 πτυχιούχοι διεκδίκησαν τις 52 θέσεις μεταπτυχιακού προγράμματος οικονομικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ακόμη πιο απαιτητικές είναι οι συνθήκες, εάν επιλέξουν τη φυγή –για σπουδές ή δουλειά– στο εξωτερικό.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, από τα 31.516 πτυχία που χορήγησαν τα ελληνικά πανεπιστήμια το 2011-12, τα 2.181, δηλαδή το 7%, ήταν άριστα. Δέκα χρόνια πριν, το 2001-02, τα άριστα πτυχία αντιστοιχούσαν στο 5,2% του συνόλου των πτυχίων εκείνης της χρονιάς (1.324 στα 25.231). Κατά την έναρξη της οξύτατης οικονομικής κρίσης στη χώρα, δηλαδή το 2009-10, το ποσοστό των άριστων πτυχίων είχε αυξηθεί στο 6%. Αντίστοιχα, έχουν αυξηθεί τα πτυχία με Λίαν Καλώς (βαθμό μεταξύ 6,5 και 8,49), ενώ έχουν μειωθεί όσοι αρκούνται σε ένα Καλώς (από 5 έως 6,49).

«Αυτό που συνέβη φέτος με το τρίμηνο λουκέτο στο πανεπιστήμιο λόγω της απεργίας των διοικητικών υπαλλήλων, μου ενίσχυσε την πεποίθηση ότι ο φοιτητής πρέπει να βάζει τα δυνατά του για να τελειώσει τις σπουδές όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Είμαστε παγωμένοι, απογοητευμένοι από την απώλεια τόσων εβδομάδων δουλειάς. Μία ομάδα φοιτητών προσπαθήσαμε να ανοίξουμε τη σχολή, ενώ κάποιοι την ήθελαν κλειστή δηλώνοντας προστάτες του δημοσίου συμφέροντος» ανέφερε στην «Κ» η Μαριέλα Τηλιακού από την Κάλυμνο, φοιτήτρια στο 3ο έτος της Νομικής Αθηνών, με έως τώρα μέσο όρο βαθμών πάνω από 9. «Προσπαθώ να μην είμαι μονόπλευρη. Εκτός από τα μαθήματά μου, έχω δημιουργήσει με άλλους φοιτητές ένα think-tank, όπου μελετάμε τους κλασικούς του θεωρητικού φιλελευθερισμού, όπως ο Τζον Στιούαρτ Μιλ». Της αρέσει πολύ η σχολή της –εισήχθη με 19.500 μόρια–, αφού πιστεύει ότι έχει πολύ καλούς καθηγητές και φοιτητές. Ομως πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος των… καταλήψεων. «Οι συνομήλικοί μου στην Ευρώπη αξιοποιούν το καλοκαίρι τους για θερινά σχολεία, διακοπές. Στην Ελλάδα δεν μπορείς να είσαι σίγουρος πότε θα ολοκληρωθεί το ακαδημαϊκό έτος» συμπληρώνει.

«Η κρίση μάς έχει κάνει πιο συνειδητοποιημένους. Η εποχή που οι περισσότεροι αρκούνταν σε ένα 5 έχει περάσει» τονίζει στην «Κ» η Χριστίνα Μπολτσή, τεταρτοετής του Φιλολογικού Τμήματος του ΕΚΠΑ, με έως τώρα μέσο όρο λίγο πάνω από 9. «Την αξία του πτυχίου την δίνει το ΑΕΙ, αλλά και ο ίδιος ο πτυχιούχος» λέει, καθώς πιστεύει ότι κάθε φοιτητής πρέπει να αγαπά αυτό που σπουδάζει. Η ίδια είναι ενθουσιασμένη με τις σπουδές της. «Από μικρή μου άρεσαν πολύ τα φιλολογικά μαθήματα, και θα ήθελα να διδάξω σε σχολείο. Αλλωστε αυτό που χρειάζεται η Ελλάδα είναι εκπαιδευτικοί με όραμα που να αγαπούν αυτό που κάνουν. Η κατάσταση για τη χώρα είναι δύσκολη, αλλά είμαι αισιόδοξη διότι βλέπω δείγματα αλλαγής νοοτροπίας, τουλάχιστον από τη δική μου γενιά. Υπάρχουν νέοι άνθρωποι που θέλουν να δουλέψουν για να αλλάξει η χώρα».

«Το Αριστα από μόνο του δεν μετρά. Στο εξωτερικό για να επιλέξουν έναν απόφοιτο Ιατρικής για ειδικότητα κοιτούν τις εργασίες και τις δημοσιεύσεις του» λέει στην «Κ» ο Γιάννης – Γιώργος Τζανίνης, τεταρτοετής στην Ιατρική Αθηνών, με μέσο όρο στο 9. «Τι ονειρεύομαι; Λόγω της μεγάλης αναμονής για ειδικότητα στα ελληνικά νοσοκομεία, θέλω να φύγω στο εξωτερικό – ΗΠΑ, Βρετανία, ή Σουηδία. Αλλά είμαι σίγουρος ότι θα επιστρέψω» λέει, και σαν να μονολογεί προσθέτει: «Βέβαια, τώρα το λέω αυτό»…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή