ΘΕΑΤΡΟ

Νέα γενιά ηθοποιών τολμά στο θέατρο

ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ

Οι τρεις ηθοποιοί που εικονοποίησαν θεατρικά το διήγημα της Ζυράννας Ζατέλη «Περσινή αρραβωνιαστικιά».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Είναι παντού, δοκιμάζουν τα πάντα, σχεδόν σε οποιονδήποτε χώρο. Οι νέοι άνθρωποι που καταπιάνονται με το θέατρο έχουν να αντιμετωπίσουν μεγάλο ανταγωνισμό και ακόμη μεγαλύτερη προσφορά. Παρ’ όλα αυτά, δεν πτοούνται. Και τα δελτία Τύπου με τις νέες παραστάσεις δεν σταματούν. Είτε για δύο είτε για τρεις είτε για περισσότερες παραστάσεις την εβδομάδα. Κάποιος υπομονετικός μέτρησε, για το 2013, ότι παρουσιάστηκαν 855 παραστάσεις στην Αθήνα! Αριθμός εντυπωσιακός. Τις προηγούμενες μέρες είδαμε τρεις από αυτές τις παραστάσεις των νέων καλλιτεχνών και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Η αρχή έγινε με το νέο ξεκίνημα στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής», που παρουσίασε ένα έργο μ’ έναν μακροσκελή τίτλο: «Η προσευχή της κοπέλας που έπεσε στο πηγάδι και δεν θέλει να πεθάνει». «Δράστες» αυτής της προσπάθειας, τα μέλη της ομάδας Kursk, που αποτελείται από μερικούς από τους πλέον ταλαντούχους ηθοποιούς της νέας γενιάς (Χάρης Φραγκούλης, Ηρώ Μπέζου, Αργύρης Πανταζάρας, Γιάννης Παπαδόπουλος). Οι ίδιοι τα έκαναν σχεδόν όλα, αρχής γενομένης από τη συγγραφή του κειμένου. Υπέγραψαν τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά και τα κοστούμια. Σκέφτηκαν να στήσουν «μια μαγική απελευθερωτική τελετουργία με τα μέσα του θεάτρου», όπως οι ίδιοι την περιγράφουν. Παρακολουθήσαμε για σχεδόν δύο ώρες το εξαιρετικό ταλέντο αυτών των τεσσάρων παιδιών και το κέφι τους πάνω στη σκηνή. Και μόνο γι’ αυτούς τους λόγους ήταν ευτύχημα ότι αυτή η ομάδα εγκαινίασε τη νέα περίοδο του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων. Κι ας ήταν ατυχές το έργο που τελικά παρουσίασαν (ένα μη έργο για την ακρίβεια). Κι ας πλατείαζε. Σ’ έναν χώρο που τίμησε το θέατρο, παρακολουθήσαμε τέσσερις νέους ανθρώπους που είναι σίγουρο ότι θ’ ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο.

Δεύτερη παράσταση, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, στο Δώμα. Εκεί στεγάζεται η ομάδα Elephas tiliensis και παρουσιάζει το πρώτο διήγημα του πρώτου βιβλίου της Ζυράννας Ζατέλη, με το οποίο κέρδισε την αγάπη του κοινού, «Περσινή αρραβωνιαστικιά». Τρία νέα κορίτσια (Ξένια Θεμελή, Σύρμω Κεκέ, Τατιάνα Αννα Πίττα) ζωντανεύουν τον μαγικό ρεαλισμό της Ζυράννας Ζατέλη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Αγαρτζίδη και Δέσποινας Αναστάσογλου. Με απλούστατα σκηνικά μέσα και συγκινητικά μεστές ερμηνείες, μετέδωσαν όλη την τρυφερότητα και την παιδική αθωότητα της ηρωίδας. Μέχρι 13 Απριλίου.

Στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και η τρίτη παράσταση, της Πολιτιστικής Εταιρείας KNOT, μιας θεατρικής ομάδας που δεν είναι και τόσο νέα. Καταπιάστηκαν μ’ ένα δύσκολο κείμενο, τους «Δανειστές» του Σουηδού Αύγουστου Στρίντμπεργκ, ένα έργο που αναφέρεται στη διάλυση ενός γάμου και στην πολύχρονη επιθυμία για εκδίκηση ενός τρίτου προσώπου. Εργο με διαλόγους σκληρούς, για τα πάθη της ανθρώπινης ψυχής στη διάρκεια μιας ερωτικής σχέσης. Ο Θέμελης Γλυνάτσης υπογράφει τη σκηνοθεσία και στη σκηνή τρεις ηθοποιοί (Συμεών Τσακίρης, Σοφία Μαραθάκη και Νέστορας Κοψιδάς) ζωντανεύουν τους τρεις ανθρώπους που αλληλοσπαράσσονται. Η Αλεξάνδρα Ντεληθέου, πίσω από τις φωτισμένες κουρτίνες του σκηνικού, ζωντανεύει με τις κινήσεις της τα συναισθήματα που δεν ομολογούνται. Ενα δύσκολο εγχείρημα, ένα σκηνικό που εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο τον μικρό χώρο, ένα έργο που ακουμπάει πάντα στα συναισθήματα που νιώθουν όλοι οι άνθρωποι. Μια προσπάθεια που είχε πολύ πάθος, κι ας μην άγγιξε την οροφή των απαιτήσεών μας.

Με κλασικά, νεότερα ή εντελώς νέα έργα και με ελάχιστα μέσα συνήθως, αλλά με πολύ κέφι και αγάπη για το θέατρο, οι νέοι ηθοποιοί βάζουν τις δικές τους ψηφίδες στη σύγχρονη θεατρική ιστορία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ