Η εργασία σήμερα μέσα από τη ματιά της «Γενιάς Υ»

Η εργασία σήμερα μέσα από τη ματιά της «Γενιάς Υ»

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ευκαιρίες να προτείνουν τις «φρέσκες» ιδέες τους χωρίς απαραιτήτως να διεκδικούν υψηλά αξιώματα, καθώς και τη δυνατότητα να εργάζονται στον χώρο που θέλουν και έξω από το στενό πλαίσιο ενός ωραρίου είναι αυτά που ζητεί η λεγόμενη generation Y, η γενιά Y, οι σημερινοί 20άρηδες και 30άρηδες. Ωστόσο, αναζητώντας εργασία στην εποχή της κρίσης είναι αρκετά δύσκολο να βρουν πόρτες ανοιχτές και επικεφαλής επιχειρήσεων, άτομα προηγούμενων γενεών, πρόθυμους για νέες ιδέες που δεν έχουν δοκιμαστεί και που μπορεί να έχουν κόστος. «Να διεκδικήσετε αυτό που σας ανήκει», ήταν ωστόσο η προτροπή προς τους νέους τού κ. Ηλ. Σπιρτούνια, εκτελεστικού διευθυντή του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από την έρευνα που πραγματοποίησε η KPMG και παρουσιάστηκε χθες το απόγευμα σε εκδήλωση του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, με τίτλο «Το εργασιακό περιβάλλον μέσα από τα μάτια της Generation Y». Στο πλαίσιο της έρευνας ρωτήθηκαν 620 νέοι, αλλά και 75 διευθύνοντες σύμβουλοι επιχειρήσεων.

Οι σημερινοί νέοι θέλουν να είναι υπεύθυνοι για το μέλλον τους και να μην ακολουθήσουν οπωσδήποτε το επάγγελμα των γονέων τους ή να αναλάβουν την οικογενειακή επιχείρηση (μόλις 2%). Το 73% μάλιστα δήλωσε ότι δεν θεωρεί απαραίτητο να αναλάβουν διευθυντική θέση και μόλις ένα 12% θα ήθελε να έχει τη δική του επιχείρηση.

Κυρίαρχες δεξιότητες θεωρούν την καινοτομία, την αποτελεσματικότητα και την ικανότητα σκέψης, ενώ ιδιαίτερη σημασία αποδίδουν στη διά βίου μάθηση.

Ως γενιά απόλυτα συνδεδεμένη με την τεχνολογία, ενδιαφέρονται να εργάζονται τις ώρες που μπορούν να είναι παραγωγικοί (60%) και όχι απαραίτητα τις «ώρες γραφείου» και βεβαίως να έχουν ευελιξία στον χώρο (73%). Σύμφωνα με την έρευνα, με αυτό εκτιμάται ότι επιτυγχάνουν την πολυπόθητη ισορροπία ανάμεσα στην εργασία και την προσωπική ζωή. Πάντως, η μεταφορά της εργασίας στο σπίτι μπορεί τελικά να οδηγεί στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο το 11% των νέων δίνει ιδιαίτερη αξία στη φυσική παρουσία του συνεργάτη/συναδέλφου. Αν και το 83% θεωρεί σημαντική τη συνεργασία, πιστεύει ότι μπορεί να είναι αποτελεσματική και από απόσταση -η τεχνολογία δίνει πολλές δυνατότητες προς αυτή την κατεύθυνση- και όχι με προσωπικές συναντήσεις.

Από τους εργοδότες η «Generation Y» ζητεί να τους αξιολογούν συνεχώς με βάση το συνολικό αποτέλεσμα της δουλειάς τους και όχι αποσπασματικά ή βάσει των ωρών στο γραφείο. Το 73% θεωρεί ότι ο επικεφαλής της ομάδας προσθέτει αξία στη δουλειά και το 68% εκτιμά τον επαγγελματισμό και την εμπειρία των μεγαλύτερων. Ωστόσο, μόλις ένα 7% αξιολογεί θετικά την ικανότητα των μεγαλύτερων γενεών να ιεραρχούν σωστά τις προτεραιότητες και να διαχειρίζονται τις κρίσεις. Το πολύ χαμηλό ποσοστό σχετίζεται άμεσα με την οικονομική κρίση.

Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, η κ. Π. Βαλιώτου από την KPMG και η κ. Ιφ. Ταρού από την Behring Hellas αναφέρθηκαν και στα σημεία στα οποία η Genaration Y μπορεί να «συναντηθεί» με τους διευθύνοντες συμβούλους, οι οποίοι καλούνται σε εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις βιώσιμες. Τα σημεία αυτά είναι οι φρέσκες ιδέες, η ταχύτητα στη λήψη των αποφάσεων, η χρήση της τεχνολογίας με χαμηλού κόστους επενδύσεις, η ανάγκη για νέα προϊόντα. Είναι οι τελευταίοι έτοιμοι να δεχθούν τους νεότερους όχι μόνο για να… βγάζουν φωτοτυπίες αλλά και για να αναπτύσσουν τις ιδέες τους; Ναι, εάν έχουν στρατηγική.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή