Νέος διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι Κρήτης

Νέος διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι Κρήτης

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την επαναδημοπράτηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης μέχρι το τέλος του μήνα ανήγγειλε χθες το υπουργείο Υποδομών. Το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και θα είναι το δεύτερο σε επιβατική κίνηση στη χώρα. Υπάρχει όμως η δέσμευση ότι δεν θα πρόκειται για ένα ακριβό για τις εταιρείες αεροδρόμιο, καθώς το 90% της κίνησής του είναι σήμερα πτήσεις charter.

Η επανεκκίνηση των «παγωμένων» οδικών παραχωρήσεων, καθώς και η θετική προοπτική για την ελληνική οικονομία, όπως διεφάνη και στην τελευταία συνεδρίαση του Eurogroup εκτιμάται από την κυβέρνηση ότι δημιούργησαν το κατάλληλο περιβάλλον για την «απόψυξη» του διαγωνισμού για το Καστέλλι (ο οποίος προκηρύχθηκε δύο φορές, το 2009 και το 2011, αλλά κηρύχθηκε άγονος). Υπάρχει ισχυρό επιχειρηματικό ενδιαφέρον, ανέφερε χθες ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδης, σημειώνοντας ότι το υφιστάμενο αεροδρόμιο δέχθηκε το 2013 περί τους 6 εκατ. επιβάτες ετησίως, παρότι «βρίσκεται σε όρια κορεσμού, χωρίς δυνατότητα περαιτέρω αναβάθμισης ή ανάπτυξης». Ο υπουργός εκτίμησε ότι η δημιουργία του αεροδρομίου θα δημιουργήσει 1.000 άμεσες και 4.000 έμμεσες θέσεις εργασίες και «θα λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής ανάπτυξης σε πολλά επίπεδα και ως μηχανισμός ρευστότητας στην πραγματική οικονομία», διασφαλίζοντας στο Δημόσιο μια υπεραξία, ανάλογη με αυτή που σήμερα διαθέτει στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί σε έκταση 6.000 στρεμμάτων στον δήμο Μίνωα-Πεδιάδας (σε συνέχεια του πολεμικού αεροδρομίου), αλλά θα είναι πιο «συμμαζεμένο» σε σχέση με τα υπερφιλόδοξα σχέδια της προηγούμενης δεκαετίας. Για παράδειγμα, θα διαθέτει αεροδιάδρομο 3,2 χλμ., ο οποίος θα μπορεί να επεκταθεί έως τα 3,8 χλμ. «Το αεροδρόμιο θα επεκτείνεται σταδιακά, σύμφωνα με τις ανάγκες και την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης», ανέφερε ο υπουργός. Στο έργο περιλαμβάνονται, όπως και στα αρχικά σχέδια, η δημιουργία και εκμετάλλευση εμπορικού πάρκου σε έκταση 400 στρ. δίπλα στο αεροδρόμιο, καθώς και 30 χλμ. οδικών συνδέσεων. Πάντως, η προετοιμασία για το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί: η κτηματογράφηση της περιοχής, που ξεκίνησε το 2009, έχει σχεδόν τελειώσει, όμως οι απαλλοτριώσεις και οι αρχαιολογικές εργασίες (που προκαλούν τις γνωστές, επικερδείς για τους εργολάβους καθυστερήσεις) δεν έχουν καν ξεκινήσει.

Γενικά εκτιμάται ότι το σύνολο της προετοιμασίας (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά, μετακινήσεις δικτύων) θα κοστίσει περί τα 100 εκατ. ευρώ. Η -μάλλον αισιόδοξη- εκτίμηση του υπουργείου είναι ότι το έργο θα έχει ανατεθεί σε 9-11 μήνες και κατασκευαστεί σε 5 χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως ανέφερε ο σύμβουλος του υπουργείου για το έργο, Κώστας Νικολόπουλος, τα βασικά οικονομικά μεγέθη του έργου (λ.χ. προϋπολογισμός έργου, μετοχικό σχήμα, διάρκεια παραχώρησης, απόδοση κερδών, τέλη) δεν θα προσδιορίζονται εκ των προτέρων, αλλά θα είναι αντικείμενο του διαγωνισμού. Σε ερώτηση της «Κ» ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι δεν υπάρχουν ακόμα σκέψεις για την τύχη της έκτασης του σημερινού αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης (ιδιοκτήτες 70% Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και 30% Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή