Ωμή αδιαφορία

1' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν ο Κώστας Γαβράς διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε στη θέση της Ελλάδος ο υπουργός Πολιτισμού, «έμεινε κατάπληκτος». «Με ρώτησαν γιατί δεν ήρθε. Δεν γνώριζα». Προφανώς ο διεθνής σκηνοθέτης δεν είχε δει τη φωτογραφία στην οποία ο Πάνος Παναγιωτόπουλος παρεισφρέει ανάμεσα στον Μπαράκ Ομπάμα και την Ολγα Κεφαλογιάννη. Θα είχε καταλάβει ότι το καθήκον τον καλούσε στις ΗΠΑ και όχι στο Παρίσι, όπου στις 4 και 5 του μηνός, στο Theatre National de Chaillot, η υπουργός Πολιτισμού και Επικοινωνίας της Γαλλίας, Ορελί Φιλιπετί, συγκάλεσε το Forum de Chaillot, με τη συμμετοχή Ευρωπαίων ομολόγων της καθώς και διαπρεπών δημιουργών.

Τίτλος της συνάντησης, «Μέλλον του Πολιτισμού, μέλλον της Ευρώπης». Ματαίως οι, περίπου 20, υπουργοί Πολιτισμού της Ευρώπης, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς, άλλοι επίσημοι (την τελευταία ημέρα παρέστη και μίλησε και ο Φρανσουά Ολάντ) ανέμεναν την εκπροσώπηση της προεδρεύουσας, αυτό το διάστημα, χώρας. Εμφανίστηκε βέβαια η γεν. γραμματέας Αθλητισμού (!) για να υπογράψει το προσύμφωνο συνεργασίας μεταξύ του Γαλλικού και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου για τη δημιουργία ενός χρηματοδοτικού μηχανισμού υποστήριξης (διμερούς ταμείου) συμπαραγωγών.

«Το θέμα του φόρουμ ήταν πολύ σοβαρό», εκτιμά ο Κ. Γαβράς σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του. «Για πρώτη φορά 20 υπουργοί συντονίζονται για να ζητήσουν να ψηφιστεί ένα καινούργιο νομοθετικό περιβάλλον για τον πολιτισμό από το επόμενο Ευρωκοινοβούλιο, που να προστατεύει την πολιτιστική πολυμορφία και τα πνευματικά δικαιώματα στην ψηφιακή εποχή». Πώς εισέπραξαν οι παρευρισκόμενοι την ελληνική αποχή υψηλόβαθμου επί του Πολιτισμού στελέχους; (Ούτε η γενική γραμματέας του ΥΠΠΟ μπορούσε καθώς φαίνεται…) Λίγο ενδιαφέρει η απάντηση, γιατί η ωμή αδιαφορία και η κενότητα έχουν ήδη καταγραφεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή