Ν. Κορέα: Μάταια πάλευαν να σωθούν οι μαθητές του Sewol

Ν. Κορέα: Μάταια πάλευαν να σωθούν οι μαθητές του Sewol

3' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νοτιοκορεάτες δύτες κολυμπούν σήμερα σε σκοτεινά, κρύα νερά στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου, προσπαθώντας να αντιληφθούν την παρουσία πτωμάτων παιδιών αγγίζοντάς τα με τα χέρια τους μέσα σ' ένα λαβύρινθο από καμπίνες, διαδρόμους και αναποδογυρισμένες γέφυρες, όπου αναζητούν εκατοντάδες αγνοούμενους.

Οι δύτες, οι οποίοι κουβαλάνε μαζί τους σωλήνες οξυγόνου και καλώδια τηλεπικοινωνίας, βλέπουν μόλις λίγα εκατοστά μπροστά τους μέσα στο ναυάγιο του πλοίου, το οποίο άρχισε να βυθίζεται πριν από μια εβδομάδα αφού έκανε μια απότομη στροφή. Τα περισσότερα από τα θύματα ήταν μαθητές του γυμνασίου, από τους οποίους είχε ζητηθεί να παραμείνουν εκεί που βρίσκονταν για την ασφάλειά τους, με αποτέλεσμα να παγιδευτούν.

Τα περισσότερα από τα πτώματα που έχουν βρεθεί τις δύο τελευταίες ημέρες έχουν σπασμένα δάχτυλα, πιθανόν επειδή τα παιδιά προσπαθούσαν απεγνωσμένα τις τελευταίες στιγμές της ζωής τους να σκαρφαλώσουν στα κάθετα πατώματα ή τις οροφές του ναυαγισμένου πλοίου για να διαφύγουν, γράφει η εφημερίδα Ντόνγκα Ίλμπο.

«Είμαστε εκπαιδευμένοι για εχθρικά περιβάλλοντα, αλλά είναι δύσκολο να είσαι θαρραλέος όταν συναντάς πτώματα σε σκοτεινά νερά», είπε στο Ρόιτερς ο δύτης Χουάνγκ Ντάε-σικ, ενώ οι κηδείες 25 μαθητών τελούνταν κοντά στην πρωτεύουσα Σεούλ.

Κάτω από τη θάλασσα, στο ναυάγιο του Sewol, οι δύτες μπορούν να εργάζονται για σχεδόν μία ώρα κάθε φορά εφόσον οι σωλήνες του οξυγόνου δεν σφηνώνονται σε αιχμηρές γωνίες στην εσωτερική δομή του πλοίου.

Όταν αντί γι' αυτούς χρησιμοποιούν ογκώδεις φιάλες οξυγόνου στην πλάτη τους, μπορούν να εργάζονται για περίπου 20 λεπτά της ώρας πριν ηχήσει το κουδούνι του συναγερμού για το οξυγόνο.

Το Sewol βυθίσθηκε την περασμένη Τετάρτη ενώ εκτελούσε δρομολόγιο ρουτίνας από το λιμάνι Ιντσεον, κοντά στη Σεούλ, προς το νότιο νησί Ζέζου.

Από τους 476 επιβάτες και μέλη του πληρώματος, 339 ήταν παιδιά και δάσκαλοι που βρίσκονταν σε σχολική εκδρομή. Μόνο 174 άνθρωποι διασώθηκαν και οι υπόλοιποι πιστεύεται ότι έχουν πνιγεί.

Ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών είχε φθάσει σήμερα τους 146. Πολλοί βρέθηκαν στο πίσω μέρος του πλοίου, στο τέταρτο κατάστρωμα.

Ο Χουάνγκ δήλωσε πως η ομάδα του έχει ανασύρει ως τώρα 14 πτώματα. «Πρέπει να αγγίζουμε τα πάντα με τα χέρια μας. Είναι η πιο μακάβρια και σπαραξικάρδια δουλειά που έχω κάνει ποτέ στην καριέρα μου», δήλωσε.

Επιδρομές στο σπίτι του ιδιοκτήτη της εταιρείας στην οποία ανήκε το Sewol

Εισαγγελείς που ερευνούν την καταστροφή πραγματοποίησαν επιδρομές στην κατοικία του Γιου Μπιούνγκ-ουν, του επικεφαλής της οικογένειας στην οποία ανήκει η Chonghaejin Marine Co. Ltd, η εταιρεία που λειτουργούσε το πλοίο Sewol. Πραγματοποίησαν επίσης επιδρομή στην κατοικία του γιου του και στο γραφείο μιας εκκλησίας με την οποία συνδεόταν ο Γιου, δήλωσε εισαγγελέας που ζήτησε να μην κατονομαστεί.

Τα οικονομικά της Chonghaejin και η πολύπλοκη δομή των μετοχών της ήρθαν τις τελευταίες ημέρες στο φως της δημοσιότητας. Ο Γιου είχε φυλακισθεί για απάτη για τέσσερα χρόνια στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Ωστόσο δεν έχει καταστεί μέχρι στιγμής σαφές πόσο σημαντική είναι αυτή η εξέλιξη. Η κορεατική αστυνομία και οι εισαγγελείς πραγματοποιούν συχνά θεαματικές επιδρομές όταν ασχολούνται με προβεβλημένες υποθέσεις για να δείξουν ότι γίνεται πρόοδος.

«Γη των καταστροφών αποκαλούν τη χώρα τους οι Νοτιοκορεάτες»

Πάντως πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν γύρω από το εάν τηρήθηκαν στην περίπτωση του Sewol τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας, σε μία χώρα που συχνά κάνει «τα στραβά μάτια» σε τέτοια ζητήματα στον βωμό του ανταγωνισμού.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «The New York Times» επικαλούμενη δηλώσεις αξιωματούχου της αντιπολίτευσης, το πλοίο μετέφερε φορτίο τρεις φορές μεγαλύτερο από το επιτρεπτό αν και παραμένει άγνωστο κατά πόσο αυτό θα μπορούσε από μόνο του να προκαλέσει την αποσταθεροποίησή του.

Εξάλλου ο πρωθυπουργός της χώρας έκανε λόγο για υποψίες ότι πρόσφατη ανακαίνιση του πλοίου προκειμένου να προστεθούν περισσότερες καμπίνες ίσως πρόσθεσε στο Sewol μεγαλύτερο βάρος από αυτό που μπορούσε να αντέξει.

Οι ίδιοι οι πολίτες της Ν. Κορέας χαρακτηρίζουν τη χώρα τους ως «γη των καταστροφών» και μιλούν για απουσία κανονισμών ασφαλείας που έχουν προκαλέσει κατά καιρούς δεκάδες ατυχήματα.

Το 1993 αεροσκάφος της Asiana Airlines κατέπεσε σε λόφο όχι πολύ μακριά από την τοποθεσία του δυστυχήματος με το φέρι με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 68 άνθρωποι.

Αργότερα, τον ίδιο χρόνο, ένα υπερφορτωμένο φέρι που βυθίστηκε οδήγησε στον θάνατο292 άτομα. Ένα χρόνο μετά γέφυρα κατέρρευσε στη Σεούλ και σκοτώθηκαν 32 άτομα, ενώ 500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν ο ιδιοκτήτης εμπορικού κέντρου παραβίασε τους κανόνες ασφαλείας κατασκευάζοντας πισίνα στην οροφή με αποτέλεσμα την κατάρρευσή του.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή