Υγροποιημένο φυσικό αέριο για τα πλοία της ακτοπλοΐας

Υγροποιημένο φυσικό αέριο για τα πλοία της ακτοπλοΐας

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από τουλάχιστον ένα πλοίο της ακτοπλοΐας εντός της επόμενης διετίας, έθεσαν ως κεντρικό στόχο, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς του κλάδου, που συμμετείχαν στη χθεσινή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπ. Ναυτιλίας και Αιγαίου, στο πλαίσιο σχετικής πρωτοβουλίας του υπουργού κ. Βαρβιτσιώτη. Στόχος της συνάντησης ήταν να υπάρξει συντονισμός όλων των αρμόδιων μερών και να εξεταστούν οι αναγκαίες πολιτικές για να καταστεί εφικτή η χρήση του LNG από τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Σε σχετικές δηλώσεις του, ο κ. Βαρβιτσιώτης επισήμανε ότι η χρήση φυσικού αερίου από πλοία της ακτοπλοΐας θα συμβάλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους του κλάδου, τονώνοντας την ανταγωνιστικότητα του κλάδου και κατά συνέπεια μειώνοντας και το κόστος για τον τελικό καταναλωτή. Ταυτόχρονα, εξυπηρετεί τον στόχο της εναρμόνισης της χώρας με την ευρωπαϊκή στρατηγική για μείωση της εκπομπής ρύπων και χρήση καυσίμων φιλικών προς το περιβάλλον. Το υπ. Ναυτιλίας αναμένεται να διευκολύνει τη σχετική διαδικασία με τη μείωση των γραφειοκρατικών εμποδίων και τον συντονισμό των διαβουλεύσεων μεταξύ των αρμόδιων φορέων. Πέραν του ίδιου του υπουργού και των υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου, στη συνάντηση συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, θεσμικοί φορείς κι εκπρόσωποι από επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας, εκπρόσωποι της Qatar Energy, του ομίλου Κοπελούζου, του ΟΛΠ, της Τράπεζας Πειραιώς, και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα της χρηματοδότησης θα αποδειχθεί καθοριστικό, καθώς πέραν του κόστους μετατροπής μέρους έστω του υφιστάμενου στόλου των πλοίων της ακτοπλοΐας, ώστε να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, απαιτούνται πρόσθετοι πόροι για τη δημιουργία και των απαιτούμενων υποδομών για τον εφοδιασμό των πλοίων με φυσικό αέριο, όπως επίσης και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις, δεδομένου ότι σήμερα η μοναδική διαθέσιμη εγκατάσταση είναι εκείνη της Ρεβυθούσας. Το βέβαιο είναι ότι το ενδιαφέρον τόσο των εταιρειών της ακτοπλοΐας, όσο και των ομίλων που θα αναλάβουν την προμήθεια φυσικού αερίου είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα φθηνότερο καύσιμο, ζήτημα μείζονος σημασίας, αν υπολογιστεί ότι το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων ξεπερνά το 50-55% του συνολικού λειτουργικού τους κόστους. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι δυνατή η μετατροπή όλων των υφιστάμενων πλοίων, γεγονός που ενδεχομένως να απαιτήσει πρόσθετες επενδύσεις για την ανανέωση του στόλου.

Από την πλευρά τους οι υποψήφιοι προμηθευτές, προεξαρχόντων των επενδυτών από το Κατάρ, μέσω της Qatar Energy, αλλά και του ομίλου Κοπελούζου, προσδοκούν στο άνοιγμα μιας νέας αγοράς γι’ αυτούς. Σημειωτέον, ότι ήδη η ΔΕΠΑ εκπονεί μελέτη για τη δημιουργία πλωτού σταθμού ανεφοδιασμού LNG για το λιμάνι της Καβάλας (ήδη έχει εκφραστεί επενδυτικό ενδιαφέρον από τον όμιλο της Golar LNG), ενώ θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξει και αντίστοιχη υποδομή στον Πειραιά.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή