Σε νέο πολιτικό κυκεώνα η μαύρη υπουργός Τομπιρά

Σε νέο πολιτικό κυκεώνα η μαύρη υπουργός Τομπιρά

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΠΑΡΙΣΙ. Εν μέσω νέου πολιτικού κυκεώνα βρέθηκε αυτό το Σαββατοκύριακο η υπουργός-κόκκινο πανί για τη γαλλική Δεξιά, η μαύρη υπουργός Δικαιοσύνης Κριστιάν Τομπιρά. Το Σάββατο, ο δημοτικός σύμβουλος του κεντροδεξιού UMP κατηγορεί σε μήνυμά του στην ιστοσελίδα Twitter την κ. Τομπιρά ότι νωρίτερα την ίδια ημέρα, κατά τη διάρκεια της ανάκρουσης του εθνικού ύμνου στην τελετή μνήμης για την κατάργηση της δουλείας, δεν τραγούδησε τους στίχους της «Μασσαλιώτιδoς» επειδή τους αγνοεί. Ο Ζοφρουά Μπουλάρ, δημοτικός σύμβουλος του 17ου διαμερίσματος της γαλλικής πρωτεύουσας, βρίσκει γρήγορα μιμητές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με συναδέλφους του να αναπαράγουν την «είδηση». Την ευκαιρία δεν αφήνει να πάει χαμένη και η πρόεδρος του ακροδεξιού Εθνικού Μετώπου, Μαρίν Λεπέν, η οποία σε δελτίου Τύπου το βράδυ της Κυριακής απαιτεί από την κ. Τομπιρά να παραιτηθεί αμέσως.

Σε εκτενές σχόλιό της την Κυριακή, στην προσωπική της σελίδα του Facebook, η κ. Τομπιρά εξηγεί με χιούμορ τη στάση της στην τελετή προς τιμήν του μαύρου στρατηγού του Ναπολέοντα και πατέρα του Αλέξανδρου Δουμά, Τομά-Αλεξάντρ Ντιμά, που διαδραμάτισε καίριο ρόλο στην κατάργηση της δουλείας. Το σχόλιο της υπουργού, με τίτλο «Στοπ στην παραποίηση!», αναφέρει με πολύ προσωπικό και γλαφυρό ύφος: «Στο τέλος της δημόσιας τελετής, παρασυρμένοι από το μεγαλείο της στιγμής, ψάλλουμε όλοι μαζί τον εθνικό ύμνο. Ο κάθε ένας, με τον δικό του φάλτσο τρόπο, κακοποιεί το πιο ταλαιπωρημένο άσμα της Γαλλίας, με χιλιάδες φωνές να υπογραμμίζουν -πέρα από τον ενθουσιασμό της ηρωικής ιστορικής στιγμής- τις δυσκολίες, τις ανησυχίες, τον φόβο και τις ελπίδες του μέλλοντος. Ενώνω έτσι κι εγώ τις δικές μου -φάλτσες- νότες με θάρρος. Αμέσως μετά, σιωπώ και ακούω, το μέταλλο, τον τόνο, την πρώτη νότα και πού θα οδηγήσουν». Το λυρικό αυτό απόσπασμα και κυρίως εκείνο που ακολουθεί προσφέρουν πυρομαχικά στους πολιτικούς αντιπάλους της κ. Τομπιρά, που εξηγεί τι πράττει συνήθως κατά την ανάκρουση του ύμνου: «Πολλές φορές, στην πιο ψηλή νότα του ύμνου, η φωνή της σολίστ απογειώνεται. Αφουγκράζομαι… Οταν -στην πρώτη παύση της ορχήστρας- η φωνή του τενόρου υψώνεται, ακούω πάλι. Οταν -στις τελετές του 1989, για το 200χρονα της Επανάστασης- στην πλατεία της Κονκόρντ, η πλούσια φωνή της σοπράνο Τζέσι Νόρμαν υψώνεται στην έκτη στροφή, ακούω πάλι.

Να πάψει πια η παραποίηση και η πολιτική εκμετάλλευση του ύμνου, του έθνους, της Δημοκρατίας. Να πάψει η εκμετάλλευση της Ιστορίας, ενώ όσοι κυλιούνται στα ταξικά τους προνόμια, κηρύσσοντας τον αποκλεισμό και την περιχαράκωση, χρησιμοποιούν τακτικές κατοχικών δωσιλόγων. Ορισμένες συγκυρίες απαιτούν την περισυλλογή και όχι την πραγματοποίηση πάρτι καραόκε επί σκηνής».

«Συγκρίνοντας τη “Μασσαλιώτιδα” με “καραόκε επί σκηνής” και με την άρνησή της να ψάλει τον ύμνο του έθνους, η κ. Τομπιρά αποκάλυψε το πραγματικό της πρόσωπο. Το παραστράτημά της αυτό αποτελεί αναμφισβήτητη απόδειξη της περιφρόνησης που τρέφει για τη Γαλλία», αναφέρει η δήλωση της Μαρίν Λεπέν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή