Γιατί οι Βρετανοί επιλέγουν Ελλάδα για τις διακοπές τους

Γιατί οι Βρετανοί επιλέγουν Ελλάδα για τις διακοπές τους

3' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φθηνότερα θα πληρώσουν το εμφιαλωμένο νερό οι ξένοι τουρίστες που θα επισκεφθούν φέτος τη χώρα μας σε σχέση με άλλους προορισμούς του εξωτερικού. Αντιθέτως, θα πληρώσουν ακριβότερα ένα φλιτζάνι καφέ.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα μεγάλης έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Οmnibus για λογαριασμό των Βρετανικών Ταχυδρομείων που διαθέτουν 11.500 καταστήματα σε όλο το νησί. Το αντικείμενο της έρευνας αφορά το κόστος για τους Βρετανούς τουρίστες για σειρά υπηρεσιών και προϊόντων σε δημοφιλείς προορισμούς που θα επιλέξουν να κάνουν φέτος τις διακοπές τους.

Με βάση την έρευνα, η Ελλάδα συγκεντρώνει υψηλά ποσοστά προτίμησης μεταξύ των ερωτηθέντων που απάντησαν ότι επιλέγουν τη χώρα μας γιατί –μεταξύ άλλων– έχει καλές τιμές. Ειδικότερα, η Ελλάδα συγκέντρωσε ποσοστό 61% θετικών ψήφων και κατατάχθηκε στην τρίτη θέση, μαζί με τα νησιά των Βαλεαρίδων και την Πορτογαλία. Την πρώτη θέση κατέλαβε η Τουρκία, με ποσοστό 64% και τη δεύτερη η ηπειρωτική Ισπανία με 63%. Τα Κανάρια Νησιά και η Κροατία βρέθηκαν στην τέταρτη θέση με ποσοστό 60% και ακολουθούν οι ΗΠΑ με 58%, η Αίγυπτος με 53%, η Βουλγαρία με 52%, η Κύπρος με 48%, η Ιταλία με 39%, η Γαλλία με 34% και το Ντουμπάι με 29%.

Σε γενικές γραμμές, οι Βρετανοί που έχουν επισκεφθεί ήδη μια φορά τη χώρα μας θεωρούν ότι οι τουριστικές υπηρεσίες που απολαμβάνουν εδώ ανταποκρίνονται και με το παραπάνω στην αξία των χρημάτων που πληρώνουν. Για την ιστορία, να αναφερθεί ότι από το σύνολο των ερωτηθέντων στην έρευνα την Ελλάδα είχε επισκεφθεί το 56%. Να σημειωθεί πάντως ότι το ποσοστό των θετικών ψήφων σε σχέση με την καλή σχέση αξίας χρημάτων και υπηρεσιών μειώνεται όταν οι απαντήσεις προέρχονται από το υπόλοιπο δείγμα των Βρετανών (ποσοστό 44%) που δεν έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα. Η χώρα μας σε αυτή την κατάταξη βρίσκεται στην πέμπτη θέση με ποσοστό θετικών ψήφων 77% και αρνητικών 23%. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Βουλγαρία και ακολουθούν η Τουρκία, η ηπειρωτική Ισπανία, η Κροατία και η Πορτογαλία.

Τα «κρυφά κόστη»

Η έρευνα είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική σε σχέση με τα «κρυφά» κόστη που επηρεάζουν τον προϋπολογισμό των διακοπών των Βρετανών τουριστών. Για να αντιληφθεί κανείς πόσο σημαντικά είναι τα ευρήματα της έρευνας, αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν ένας στους τέσσερις Βρετανούς επέλεξε τον προορισμό στο τελευταίο του ταξίδι στο εξωτερικό, αξιολογώντας τη σχέση τιμής και ποιότητας υπηρεσιών. Επίσης, ένας στους πέντε επέλεξε ένα πακέτο φθηνό σε θέρετρο που γνώριζε ότι το κόστος διαβίωσης ήταν χαμηλό.

Να σημειωθεί ότι η βρετανική αγορά είναι η δεύτερη πιο σημαντική για τη χώρα μας σε επίπεδο αφίξεων τουριστών και ταξιδιωτικών εισπράξεων. Το 2013 επισκέφθηκαν την Ελλάδα 1,9 εκατ. Βρετανοί τουρίστες, δαπανώντας 1,35 δισ. ευρώ. Για φέτος με βάση τις μέχρι στιγμής κρατήσεις αναμένεται ο αριθμός των αφίξεων από τη Βρετανία να παρουσιάσει διψήφιο ποσοστό αύξησης. Για τις ανάγκες της έρευνας εξετάσθηκαν οι τιμές δέκα ομοειδών προϊόντων και υπηρεσιών σε είκοσι δημοφιλείς προορισμούς.

Τα μέτρα σύγκρισης

Αναλυτικά, οι τιμές αφορούν ένα φλιτζάνι καφέ, μία τοπική μπίρα, ένα κουτάκι ή μπουκάλι κόκα κόλα και ένα ποτήρι κρασί που καταναλώθηκαν σε καφετέρια ή μπαρ, ένα μπουκάλι 1,5 λίτρου εμφιαλωμένο φυσικό νερό, ένα αντηλιακό 200 ml με βαθμό προστασίας 15, ένα εντομοαπωθητικό που αγοράσθηκε σε σούπερ μάρκετ, καθώς και σε μία αγγλική εφημερίδα ταμπλόιντ που πληρώθηκε σε τουριστικό κατάστημα.

Επίσης, υπολογίσθηκε το κόστος ενός γεύματος δύο πιάτων με φιξ τιμή σε τραπέζι δύο ατόμων (εκτός των ποτών) και ενός δείπνου με τρία πιάτα για δύο άτομα με ένα μπουκάλι κρασί σε τοπικό τουριστικό εστιατόριο των προορισμών.

Κρήτη, Κέρκυρα το ελληνικό δείγμα

Στην έρευνα εξετάσθηκαν οι τιμές σε 20 προορισμούς εκ των οποίων δύο ήταν ελληνικοί (Κρήτη και Κέρκυρα). Με βάση τη λίστα που προέκυψε, η Κρήτη κατατάχθηκε στην έβδομη θέση μεταξύ των φθηνότερων προορισμών για το «καλάθι» των 10 προϊόντων και υπηρεσιών, με το συνολικό κόστος να φθάνει στα 81,5 ευρώ και η Κέρκυρα στη δέκατη θέση με το κόστος στα 94,8 ευρώ. Φθηνότερος προορισμός αναδείχθηκε η περιοχή Σάνι Μπιτς στη Βουλγαρία, με συνολικό κόστος 53 ευρώ και ακριβότερος το Σορέντο της Ιταλίας με 125,1 ευρώ.

Στην Κέρκυρα και στη Νίκαια η τιμή ενός φλιτανιού καφέ είναι η πιο ακριβή μεταξύ των 20 προορισμών, στα 2,6 ευρώ, ενώ στην Κόστα Μπλάνκα και στη Μαγιόρκα της Ισπανίας καθώς και στο Αλγκάρβε της Πορτογαλίας η πιο φθηνή, στο 1 ευρώ. Πιο ακριβή είναι η τιμή της μπίρας στη Νίκαια της Γαλλίας, καθώς πωλείται έναντι 4 ευρώ και πιο φθηνή στη Σλιέμα της Μάλτας έναντι 1,8 ευρώ. Η κόκα κόλα είναι πιο ακριβή στη Νίκαια (3,4 ευρώ) και πιο φθηνή στην Κόστα Ντελ Σολ της Ισπανίας (1,2 ευρώ). Ακριβότερα πωλείται ένα ποτήρι κρασί στην Αλικαρνασσό έναντι 9 ευρώ και φθηνότερα στην Κόστα Ντελ Σολ έναντι 1,8 ευρώ.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή