«Συμμάζεμα» στα έργα του Μαλιακού

«Συμμάζεμα» στα έργα του Μαλιακού

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια συνολική εργολαβία, που θα κλείσει όλες οι εκκρεμότητες στην εθνική οδό στον Μαλιακό, ετοιμάζεται να προκηρύξει το υπουργείο Υποδομών. Ανάμεσα σε αυτές, η συμπλήρωση των παράδρομων -που εξυπηρετούν τις τοπικές μετακινήσεις- και η αντιμετώπιση μικρών κατολισθήσεων. Η εργολαβία θα κινηθεί παράλληλα με τις εργασίες ανακατασκευής της εθνικής οδού, οι οποίες πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του έτους, ειδάλλως το Δημόσιο θα ξεκινήσει και πάλι την καταβολή αποζημιώσεων προς την Κεντρική Οδό.

Προ ημερών, λοιπόν, το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε τη διάθεση 18 εκατ. ευρώ για τη δημοπράτηση (μέσα στον Ιούνιο) του έργου «Υπολειπόμενες εργασίες στο τμήμα Σκάρφεια – Λαμία – Ράχες» της εθνικής οδού Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, πρόκειται για ένα πλήθος μικρών και μεγάλων εργασιών, η πλειονότητα των οποίων στο τμήμα Σκάρφειας – Θερμοπυλών παραδόθηκε ημιτελής το 2008. Με τον διαγωνισμό θα συμπληρωθούν οι παράδρομοι, θα τοποθετηθεί σύστημα άρδευσης στη νησίδα και στύλοι ηλεκτροφωτισμού. Επίσης θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Αγίας Τριάδας, θα διευθετηθούν ρέματα στις Θερμοπύλες, θα αποκατασταθούν τα προβλήματα από κατολίσθηση στην περιοχή του Αγίου Κωνσταντίνου και θα τοποθετηθούν ηχοπετάσματα στην περιοχή των Καμένων Βούρλων.

Εν τω μεταξύ, οι εργασίες για την ολοκλήρωση της νέας εθνικής οδού στον Μαλιακό συνεχίζονται, με σκοπό ο δρόμος να παραδοθεί στο τέλος του 2014. Οι εργασίες στο τμήμα Νέας Κοίτης Σπερχειού – κόμβου Ροδίτσας (παράκαμψη Λαμίας), μήκους 4,1 χλμ. και Στυλίδας – Ραχών, μήκους 19,2 χλμ. (που θα έπρεπε να ήταν έτοιμα τον Σεπτέμβριο του 2009 και τον Σεπτέμβριο του 2010 αντίστοιχα) σταμάτησαν στις αρχές του 2010, με τα δύο έργα να βρίσκονται σε αρχικά στάδια κατασκευής, εξαιτίας της κακής οικονομικής κατάστασης της εταιρείας ΑΤΤΙΚΑΤ που τα είχε αναλάβει. Ο εργολάβος υποκαταστάθηκε το 2012: η παράκαμψη Στυλίδας (Στυλίδα – Ράχες, 19,2 χλμ.) ανατέθηκε στην κοινοπραξία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ και η παράκαμψη Λαμίας (Νέα Κοίτη Σπερχειού – κόμβος Ροδίτσας, μήκους 4,1 χλμ.) στην εταιρεία Μοχλός.

Οι νέες προθεσμίες ολοκλήρωσης ήταν τον Φεβρουάριο και τον Αύγουστο του 2014 αντίστοιχα. Ωστόσο, λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων και άλλων αιτιών, τα πολύπαθα έργα καθυστέρησαν περαιτέρω. Τελικά το υπουργείο Υποδομών τους έδωσε παράταση έως τις 31.12.2014, η οποία συμπεριελήφθη και στον ν.4219/13 με τον οποίο αναθεωρήθηκαν οι συμβάσεις παραχώρησης. Κι αυτό γιατί, μετά την ολοκλήρωσή της, η εθνική οδός στον Μαλιακό θα παραδοθεί στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός (Ε65), η οποία θα ιδρύσει και ένα νέο σταθμό διοδίων στην Αγία Παρασκευή. Συνολικά η ανακατασκευή των 77,2 χλμ. της ε.ο. στον Μαλιακό (Αγιος Κωνσταντίνος – Ράχες) ξεκίνησε στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας και έχει κοστίσει περισσότερα από 820 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή