Εκθεση της Σοφίας Βάρη στο Μουσείο Γουλανδρή στην Ανδρο

Εκθεση της Σοφίας Βάρη στο Μουσείο Γουλανδρή στην Ανδρο

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν υπήρξε ούτε ένας παριστάμενος που να μη γοητευτεί από την προσωπικότητα της Σοφίας Βάρη, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του Ιδρύματος Γουλανδρή. Κομψή, αριστοκρατική, όμορφη, διόλου ματαιόδοξη μιας και ομολόγησε μόνη της τα 73 της χρόνια, ζεστή, ειλικρινής, ανυπόκριτα πηγαία. Η σπουδαία Ελληνίδα της Διασποράς, σύζυγος του γλύπτη Φερνάντο Μποτέρο, που έχει κάνει εκθέσεις σε πολλές πόλεις ανά τον κόσμο, θα παρουσιάσει μια μεγάλη επιλογή από έργα της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή στην Ανδρο στις 29 Ιουνίου.

Και με αυτήν την αφορμή, μίλησε για την πατρίδα που άφησε πίσω της σε νεαρή ηλικία, την τέχνη της, τον διάσημο σύζυγό της και βέβαια τη στενή της φιλία με το ζεύγος Γουλανδρή. Μεγαλύτερή της ευχή για την έκθεση; «Παναγία μου, ας μην βρέχει. Θέλω όλοι οι καλεσμένοι που θα έρθουν από το εξωτερικό να θεωρήσουν ότι η Ανδρος είναι το ομορφότερο μέρος στον κόσμο και να φύγουν από την Ελλάδα με την αίσθηση του καταπληκτικού τοπίου μας» έλεγε, προσπαθώντας να μην κομπιάζει, διότι χρησιμοποιεί μάλλον σπάνια την ελληνική γλώσσα, την οποία όμως θυμάται άριστα. «Είμαι και αισθάνομαι Ελληνίδα από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Αυτός είναι ο τόπος μου, είναι το αίμα μου» υπογράμμισε, λέγοντας ότι διάλεξε επίτηδες αρκετά έργα που έχει κάνει σε μάρμαρο διότι εκφράζουν την αρμονία και την ισορροπία της ελληνικής φύσης.

Στην έκθεση θα έχει ακόμα σχέδια, ακουαρέλες, ελαιογραφίες, ανάγλυφα και κολλάζ, που θα μας συστήσουν ξανά την εικαστικό, της οποίας ένα έργο κοσμεί την πλατεία Κοτζιά.

Και αξίζει να τη γνωρίσουμε καλύτερα, για τη συνεπή της πορεία, το πείσμα της να δαμάσει δύσκολα υλικά όπως το μάρμαρο, τη συναρπαστική της σχέση με τον Μποτέρο, που υπήρξε ο πιο σκληρός κριτής της πορείας της: «Μια ημέρα ήρθε στο εργαστήριό μου και είδε ένα πρόπλασμα που μόλις είχα κάνει σε φρέσκο πηλό. Θεώρησε ότι κατέφυγα στην ευκολία. Θύμωσε, πήρε ένα μαχαίρι και το έκοψε στην μέση. Ηταν πάντοτε αυστηρός αλλά με έμαθε να εργάζομαι ακατάπαυστα, να τελειοποιώ την τεχνική και να δίνω τον καλύτερό μου εαυτό» είπε για τον Κολομβιανό γλύπτη.

Το πιο σημαντικό πράγμα για τη Βάρη, είναι η ικανότητα του καλλιτέχνη να γίνεται ένας μεταφυσικός μάστορας: «Η κοινωνία περνάει ανάμεσα από το μυαλό και τα χέρια του καλλιτέχνη» είπε λέγοντας ότι δεν νοείται να ασχολείσαι με την τέχνη και να μην είσαι έτοιμος να συγκεράσεις τη χειροτεχνία και τον στοχασμό για να εκφράσεις αυτό που συμβαίνει γύρω σου ή μέσα σου. Ο διευθυντής του μουσείου, Κυριάκος Κουτσομάλλης, τόνισε με τη σειρά του ότι το έργο της Βάρη εμπίπτει σε αυτό που αποκαλούσε ο Μπρακ συνδυασμό του κανόνα, δηλαδή της τεχνοτροπίας, και της συγκίνησης, δηλαδή του συναισθήματος. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και τις 28 Σεπτεμβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή