Η φαιδρή διαδρομή του ΣΥΡΙΖΑ…

Η φαιδρή διαδρομή του ΣΥΡΙΖΑ…

3' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

​​Την εβδομάδα που πέρασε, προέκυψε επιτέλους μια πραγματικά ευχάριστη είδηση. Δεν το γράφω καθ’ υπερβολήν, καθώς είχε πολύ καιρό (μπορεί και χρόνια…) να ανακοινωθεί μια μείωση τιμής σε ένα δημόσιο αγαθό που κατ’ εξοχήν αφορά την καθημερινότητα των Αθηναίων.

Θα το ακούσατε ίσως και στις ειδήσεις. Το εισιτήριο του μετρό μειώνεται από τον Σεπτέμβριο στο 1,20 ευρώ από 1,40 που είναι σήμερα, ενώ ακόμη μεγαλύτερο όφελος θα έχουν όσοι αγοράζουν τη λεγόμενη μηνιαία κάρτα. Από 45 ευρώ που είναι τώρα, μειώνεται στα 30 ευρώ. Δηλαδή με ένα ευρώ την ημέρα κάποιος θα μπορεί να κινηθεί προς και από τη δουλειά του και μάλιστα χρησιμοποιώντας όλα τα ΜΜΜ, δηλαδή και λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ κ.ο.κ. Προκειμένου δε να καταπολεμηθεί το φαινόμενο της ανταλλαγής εισιτηρίων μεταξύ των επιβατών, ο χρόνος που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς όλα τα ΜΜΜ μειώθηκε ανά διαδρομή από 90 στα 70 λεπτά. Και τούτο, διότι μετρήθηκε ότι ακόμη και οι μεγαλύτερες διαδρομές στην Αττική με χρήση π.χ. και μετρό και λεωφορείου απαιτούν μάξιμουμ 61 λεπτά (συνυπολογιζομένων τυχόν απρόβλεπτων καθυστερήσεων).

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε την πρόθεσή του να κάνει κάτι που θα έπρεπε να γίνει από χρόνια. Τον επανασχεδιασμό όλων των λεωφορειακών γραμμών προκειμένου αυτές να συνδυαστούν με τους σταθμούς του μετρό και να εξυπηρετούνται καλύτερα οι επιβάτες. Με απλά λόγια, αντί για παράδειγμα να υπάρχουν λεωφορεία που κάνουν σήμερα το δρομολόγιο Ελληνικό-Σύνταγμα (που υπάρχει και η γραμμή του μετρό), ο ΟΑΣΑ θα αυξήσει τα τοπικά δρομολόγια στο Ελληνικό και στα γειτονικά του προάστια προκειμένου να ενθαρρύνει τους επιβάτες να χρησιμοποιούν και το μετρό, το οποίο θα γίνει παράλληλα αφετηρία και τέρμα των τοπικών λεωφορείων.

Με το ίδιο σκεπτικό ανακοίνωσε ότι καταργεί τη μηνιαία κάρτα των 20 ευρώ για όσους χρησιμοποιούσαν μόνο λεωφορείο καθώς θα μπορούν και εκείνοι να χρησιμοποιούν πλέον και το μετρό με τη νέα κάρτα των 30 ευρώ. Το αποφάσισε ξέροντας ότι την εν λόγω κάρτα επέλεγε μόλις το 17% των επιβατών και ότι οι μισοί εξ αυτών χρησιμοποιούσαν και το μετρό πληρώνοντας καθημερινά και δεύτερο εισιτήριο.

Φίλες και φίλοι, δεν θα έγραφα τόσο λεπτομερώς μια είδηση που ίσως έχετε διαβάσει αν δεν έμενα εμβρόντητος από την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ. Οχι μόνον φρόντισε να απαξιώσει ένα επιτέλους ευχάριστο νέο, αλλά και να το στρεβλώσει πλήρως. Αφού κατήγγειλε ότι θα υπάρξει αύξηση για τους επιβάτες που χρησιμοποιούν μόνο λεωφορείο (αποσιωπώντας ότι για το 83% του συνόλου προκύπτει μείωση), έφτασε στο σημείο να κάνει το εξής ανήκουστο: Διαίρεσε το 1,40 ευρώ που ήταν σήμερα το εισιτήριο με τα 90 λεπτά που μπορούσες να κάνει χρήση και αντιπαρέβαλε το αποτέλεσμα με τη νέα τιμή (1,20 ευρώ / 70 λεπτά) εφευρίσκοντας το επιχείρημα ότι η νέα «χρονοχρέωση» που επιβάλλει ο ΟΑΣΑ ζημιώνει τελικά τους επιβάτες ανά λεπτό μετακίνησης! Μιλάμε για τον ορισμό του γκεμπελισμού (σε ανοησία)…

Τι κι αν οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ εξήγησαν ότι ελάχιστες είναι οι διαδρομές που υπερβαίνουν τα 61 λεπτά και ότι αυτό γίνεται μόνον σε εντελώς έκτακτες συνθήκες (πορείες κ.λπ.). Τι κι αν απέδειξαν ότι το 85% των επιβατών εξόφθαλμα ωφελείται από τη μείωση. Ο ΣΥΡΙΖΑ τον χαβά του: «Η κυβέρνηση βαφτίζει το ψάρι κρέας», είπαν τα στελέχη του, ενώ τα τρολ της Κουμουνδούρου τους συναγωνίστηκαν επάξια στη φαιδρότητα. Εφτιαξαν στο Διαδίκτυο αφίσα που καλεί του ξένους τουρίστες να μην αγοράζουν το τριήμερο ειδικό εισιτήριο (έναντι 20 ευρώ) αλλά να προτιμούν το καθημερινό, καταγγέλλοντας τον ΟΑΣΑ (στα αγγλικά) ότι τους κλέβει! Και αποσιώπησαν βέβαια ότι το τριήμερο αυτό εισιτήριο περιλαμβάνει και τις διαδρομές του προαστιακού προς και από το αεροδρόμιο αξίας 16 ευρώ.

Ειλικρινά αδυνατώ να καταλάβω πώς σκέφτονται εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ. Ενδεχομένως πιστεύουν ότι αν αναλάβουν την εξουσία θα κατορθώσουν να δίνουν και ρέστα σε όσους επιβάτες χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ για λιγότερο από 70 λεπτά. Μπορεί πάλι να εκτιμούν ότι αν διώξουν την τρόικα θα μπορέσουν να προσφέρουν ακόμη και δωρεάν τις συγκοινωνίες. Μέχρι ωστόσο όλα τούτα να συμβούν, καλό θα ήταν να θυμηθούν έστω νοερά εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ την εικόνα του κ. Γ. Παπανδρέου (ας πούμε να καταγγέλλει την επένδυση της Cosco) και να συνειδητοποιήσουν όχι μόνον γιατί η πλειονότητα των πολιτών δεν τους παίρνει στα σοβαρά, αλλά και γιατί τρέμουν στην ιδέα για το τι μέλλει να συμβεί αν κληθούν να κυβερνήσουν…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή