Μονοθέσιο φτιαγμένο από φοιτητές

Μονοθέσιο φτιαγμένο από φοιτητές

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Tο όνειρο πολλών ανδρών, που ως πιτσιρικάδες έπαιζαν με τις ώρες αυτοκινητάκια, έγινε πραγματικότητα για μία 18μελή ομάδα φοιτητών του ΑΠΘ. Το Aristotle Racing Team (ART) παρουσιάζει επίσημα το μονοθέσιο αυτοκίνητο που κατασκεύασε, στην Αποθήκη Δ΄ στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στις αίθουσες Village Cinemas, ενώ ετοιμάζεται να εκπροσωπήσει την Ελλάδα και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο σε τρεις διεθνείς διαγωνισμούς στη Γερμανία, την Ιταλία και την Ουγγαρία. «Η ομάδα μας, που ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2006, έχει συμμετάσχει σε διαγωνισμούς και έχει διακριθεί πολλάκις με βραβεία σε διάφορες κατηγορίες, όπως το βραβείο μηχανολογικού σχεδιασμού το 2009 ή η τρίτη θέση στη γενική κατάταξη στον διαγωνισμό της Ιταλίας το 2012», σημειώνει στην «Κ» ο υπεύθυνος επικοινωνίας Γιώργος Παπαροϊδάμης. Ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που οι Ελληνες συμμετέχοντες, προπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες μηχανολόγοι μηχανικοί ή ηλεκτρολόγοι μηχανικοί, στην πλειονότητά τους από 20 έως 24 ετών, θα δώσουν το «παρών» σε τρεις διοργανώσεις μέσα σε ένα καλοκαίρι!

Οι δεκαοχτώ νέοι αφιερώθηκαν από τον περασμένο Ιούλιο στον σχεδιασμό και την κατασκευή του οχήματος, «κάτι που ισοδυναμούσε με full time απασχόληση». Τις εβδομαδιαίες συναντήσεις τους πραγματοποιούσαν σε γραφείο που τους έχει παραχωρήσει το ΑΠΘ και σε άλλο χώρο κατασκεύασαν το ρηξικέλευθο όχημα. Συγκεκριμένα, το νέο όχημα κατασκευάστηκε ύστερα από αεροδυναμική μελέτη και τοποθέτηση αεροδυναμικού βοηθήματος. Επίσης, οι φοιτητές ανέπτυξαν σύστημα τηλεμετρίας για την απευθείας άμεση λήψη δεδομένων εν ώρα δράσης του μονοθεσίου στην πίστα. Στο τελικό εντυπωσιακό αποτέλεσμα καθοριστικό ρόλο έπαιξε η μείωση βάρους των επιμέρους κομματιών του οχήματος.

Η μόδα των φοιτητικών διαγωνισμών ξεκίνησε από τις ΗΠΑ στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Η κατασκευή οχημάτων συνδέεται στο εξωτερικό με το πρόγραμμα σπουδών στις πολυτεχνικές σχολές και οι διαγωνισμοί του είδους είναι εξαιρετικά διαδεδομένοι. Στην Ελλάδα, την ιδέα «αγκάλιασαν» διαδοχικά τρεις καθηγητές του ΑΠΘ (Αθ. Μιχαηλίδης, Ν. Μιχαηλίδης και Λ. Ντζιαχρήστος), όπως και δεκάδες χορηγοί, καθώς το συνολικό κόστος κυμάνθηκε στα 85.000 ευρώ. Οι νέοι που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα αποτελούν ουσιαστικά την πέμπτη «φουρνιά» αριστοτεχνών… κατασκευαστών αυτοκινήτου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή