Τεράστια διώρυγα στη Νικαράγουα

Τεράστια διώρυγα στη Νικαράγουα

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΜΑΝΑΓΚΟΥΑ. Τη χάραξη νέας διώρυγας που θα ενώνει τον Ειρηνικό με την Καραϊβική μέσω της Νικαράγουα παρουσίασε τη Δευτέρα η κυβέρνηση της χώρας μαζί με τον στρατηγικό επενδυτή, τον κινεζικό όμιλο HKND.

Η διώρυγα, κόστους 40 δισ. δολαρίων, θα ανταγωνίζεται εκείνη του Παναμά, ενώ η κυβέρνηση των Σαντινίστας φιλοδοξεί να καταπολεμήσει τη φτώχεια χάρη στο κολοσσιαίο έργο.

Μαζί με άλλα έργα

Η νέα διώρυγα, μήκους 280 χιλιομέτρων, θα είναι τρεις φορές μακρύτερη από εκείνη του Παναμά, 650 χιλιόμετρα στα βόρεια. Το έργο θα περιλαμβάνει πετρελαιαγωγό κατά μήκος του έργου, διπλή σιδηροδρομική γραμμή, καθώς και δύο νέα αεροδρόμια.

Ενώ σήμερα η διώρυγα του Παναμά μπορεί να εξυπηρετήσει υπερ-πετρελαιοφόρα, έως 120.000 τόνους, η σχεδιαζόμενη διώρυγα της Νικαράγουα θα είναι ικανή να φιλοξενεί πλοία έως 250.000 τόνους, που είναι και το εκτόπισμα των μεγαλύτερων «σούπερ-τάνκερ» στον κόσμο.

Τα πλοία, ύστερα από πορεία περίπου εκατό ναυτικών μιλίων μέσω της διώρυγας από τον Ειρηνικό προς την Καραϊβική, θα εισέρχονται στην αχανή λίμνη Νικαράγουα, την οποία θα διασχίζουν στο νότιο τμήμα της. Από εκεί, θα εισέρχονται πάλι σε δίαυλο της τεχνητής διώρυγας, με προορισμό την Καραϊβική και τον Ατλαντικό.

Εφόσον το έργο ευοδωθεί, θα πρόκειται για ένα από τα θαύματα της ανθρώπινης μηχανικής, καθώς η ολοκλήρωσή του θα απαιτήσει ειδικές δεξαμενές ανύψωσης, λόγω της μεγάλης υψομετρικής διαφοράς (7 μέτρα) μεταξύ των ακτών των δύο ωκεανών. Την ίδια στιγμή, ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι ο 40χρονος Ουάνγκ Τζινγκ, ο ελάχιστα γνωστός Κινέζος μεγιστάνας των τηλεπικοινωνιών, πίσω από τον όμιλο HKND, δεν έχει εμπειρία τόσο μεγάλων έργων.

Τις ανησυχίες αυτές απορρίπτει διαρρήδην ο κ. Ουάνγκ. «Είμαι 100% βέβαιος ότι οι εργασίες θα αρχίσουν τον Δεκέμβριο του 2014 και ότι θα έχουν ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, το 2015», είπε ο κ. Ουάνγκ, μιλώντας την περασμένη εβδομάδα σε δημοσιογράφους της βρετανικής εφημερίδας The Telegraph.

Περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν εκφράσει, όμως, ενστάσεις σε ό,τι αφορά τη διέλευση ποντοπόρων πλοίων από τη λίμνη Νικαράγουα. Η λίμνη έχει ήδη υποστεί σημαντική καταστροφή λόγω της απόρριψης σε αυτή λυμάτων. Η ρύπανσή της έχει στερήσει από τους παραλίμνιους πληθυσμούς μεγάλο μέρος των διατροφικών του αποθεμάτων σε ψάρι ή αμφίβιους οργανισμούς, που πεθαίνουν με ραγδαίους ρυθμούς.

Θα προστατευθεί η λίμνη

Ο κ. Ουάνγκ δεσμεύεται, όμως, ότι θα προστατεύσει το περιβάλλον: «Αντιλαμβάνομαι ότι η λίμνη είναι το επίκεντρο της χώρας, ένα σύμβολο, όπως ο Κίτρινος Ποταμός στην Κίνα. Η προστασία της λίμνης αποτελεί την πρώτη μας προτεραιότητα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή