Υποβολείο

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τον πιλάτευε ο τετράχρονος γιος του στην παραλία • δεν τον άφηνε να διαβάσει την κυριακάτικη «Καθημερινή» του. • Του δίνει λοιπόν το «Ντόναλντ Ντακ» να το χαζέψει, μπας κι απασχοληθεί λιγάκι • «Μη το σκίσεις όμως» του λέει, • οπότε ο μπόμπιρας κάθεται στην άμμο, ανοίγει το τεύχος και… σκίζει το πρώτο φύλλο • -κοιτάζοντας σταθερά τον πατέρα του. • Τον κοιτάζει κι αυτός ξαφνιασμένος, και μετά του λέει γελώντας: • «Α ρε κατρούγκαλε!». •

Εγεννήθη γαρ ημίν νέος αστήρ. •Τηλεοπτικός τουλάχιστον • -όπου σκίζει. • Και χαρτιά «επιστράτευσης» άμα λάχει. • Αλλά τον στείλαμε στο Ευρωκοινοβούλιο. • Δεν αντέχει άλλα αστέρια το ντόπιο. •

Ακριβώς 30 χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή της στο Ηρώδειο • -που ήταν και η πρώτη της στην πατρίδα 21 χρόνια μετά την εκτόξευσή της στο διεθνές στερέωμα- • η Νάνα Μούσχουρη εμφανίζεται αύριο πάλι εκεί, • για να γιορτάσει τα 80 της χρόνια. • Υπήρξα «άρρωστος» με τη φωνή της • -και με τα τραγούδια του Χατζιδάκι, εξυπακούεται- • από νωρίς, πριν καλά καλά αγγίξω την εφηβεία. • Κι εξακολουθώ να θεωρώ την πρώτη της εκείνη πενταετία (1958-1963) κάτι μοναδικό στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού. • Με εκείνη, την πρώτη φωνή της, την αποτυπωμένη στους δίσκους της περιόδου. • Αν και βεβαίως «η άλλη» φωνή της, «η έξω», την καθιέρωσε διεθνώς. • Και μου άρεσε η (επιτέλους) παρρησία της μιλώντας στο «Βήμαmagazino» πρόσφατα: • «Παρότι έχουν υπάρξει εξαιρετικοί ερμηνευτές που είπαν τα τραγούδια του, • δεν πιστεύω ότι μπόρεσε κανείς να τραγουδήσει τον Μάνο Χατζιδάκι όπως εγώ. • Δεν εννοώ φυσικά στη φωνή, αλλά στην ουσία του». • Ναι. • Ναι! • Ο χρόνος το έχει αποδείξει. •

Μα δεν είναι αξιοθαύμαστα ελληνικό • που μολονότι τα πανεπιστήμιά μας αργούν και σκυλεύονται • εντούτοις «σώζονται εξάμηνα»; • Να την κάνουμε εξαγωγή, μπρε, την πατέντα. • Αλλά θα βρούμε πουθενά στον κόσμο τέτοιες στρουθοκαμήλες • να κοροϊδεύουν έτσι εαυτούς και αλλήλους • και την κοινωνία όλη; •

Πολλή παρένδυση πέφτει φέτος στην αρχαία τραγωδία. • Στους «Πέρσες» λ.χ. που σκηνοθετεί στο ΚΘΒΕ η Νικαίτη Κοντούρη • τη βασίλισσα Ατοσσα, • χήρα του Δαρείου και μάνα του Ξέρξη, • θα την παίξει άντρας ηθοποιός, ο Ακης Σακελλαρίου • –ποιος ξέρει γιατί. • Αντιθέτως, στις «Βάκχες» που σκηνοθετεί η Αντζελα Μπρούσκου • τον θεό Διόνυσο θα τον υποδυθεί γυναίκα, η Αγλαΐα Παππά • -εδώ έχουμε ανατρεπτική ματιά, όχι αστεία, • αφού ο Διόνυσος είχε και μια θηλυκή πλευρά, ο μπαγάσας. • Αλλά γυναίκα και στον ρόλο του σκληροτράχηλου Προμηθέα; • Και μάλιστα «Δεσμώτη» στα κακοτράχαλα του Καυκάσου; • Ναι, μάλιστα, αν και εδώ ως Προμηθέας θα εμφανίζονται ταυτόχρονα δύο ηθοποιοί • μια γυναίκα κι ένας άντρας. • Εμφανίστηκαν δηλαδή ήδη χτες βράδυ στην Επίδαυρο • -η Στεφανία Γουλιώτη κι ο Εκτωρ Λυγίζος, που είναι και ο σκηνοθέτης της παράστασης. • Εδώ ο ρόλος σκίστηκε στα δύο «για να φανεί» λέει «η εσωτερική σύγκρουση του ήρωα» • -τίποτα προφανώς δεν δείξατε απ’ αυτό, • έτσι που παίζατε ολομόναχοι τον ρόλο, • Μινωτή, Λαζάνη, Παπαμιχαήλ, Τσακίρογλου και όλοι οι άλλοι Προμηθείς του παρελθόντος. • Αν και φαίνεται πως και τα άλλα πρόσωπα του έργου έχουν εν Καυκάσω τη σχιζούλα τους, • αφού όλοι οι ρόλοι παίζονται, λέει, από δύο ηθοποιούς. •

Αλλη τραγική καινοτομία φέτος, ακούω, • γιατί εγώ μη σώσω πια να βλέπω, • είναι το παλαιόν εκείνο των «νεωτεριστών» και «μεταμοντέρνων» • -εκείνο που μοιράζουν τα λόγια του βασικού ρόλου σε πολλούς ηθοποιούς. • Οπου γύρω γύρω όλοι, ποιος είναι η Ελένη; • Αυτή που είν’ και Φούφουτος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή