«Εκάβη» στον Σταθμό Πελοποννήσου, από το σκοτάδι στο φως

«Εκάβη» στον Σταθμό Πελοποννήσου, από το σκοτάδι στο φως

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ζωντάνεμα ενός αρχιτεκτονικού κοσμήματος της Αθήνας, του Παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Πελοποννήσου στην οδό Σιδηροδρόμων στο Μεταξουργείο, συντελείται αυτές τις μέρες με τον πιο όμορφο τρόπο. Στο σημείο όπου κάποτε περνούσαν οι ράγες σαν να είναι οι επιβάτες ενός διερχόμενου τρένου κάθονται οι θεατές της παράστασης «Εκάβη» του Ευριπίδη που, ύστερα από πολλές προσπάθειες, κατάφερε να ανεβάσει στον χώρο, κλειστό εδώ και περίπου τριάντα χρόνια, η καλλιτεχνική εταιρεία «επωδός» και ο σκηνοθέτης Βασίλης Κονταξής, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) και τον Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου. Οι παραστάσεις θα διαρκέσουν έως την ερχόμενη Πέμπτη (24/7).

«Επέλεξα τον συγκεκριμένο σταθμό, ο οποίος εγκαινιάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, όχι μόνο επειδή αποτελεί έναν σκηνικό χώρο από μόνος του. Είναι ένα κτίριο μοναδικού αρχιτεκτονικού κάλλους, εμποτισμένο με αναχωρήσεις, με ταξίδια», αναφέρει σε συνομιλία του με την «Κ» ο σκηνοθέτης, ο οποίος βρήκε τον «ταιριαστό χώρο» για το ταξίδι της Εκάβης και των αιχμαλώτων του έργου σε έναν σταθμό «που έχει ζήσει δύο πολέμους, δύο δικτατορίες, τη γερμανική Κατοχή και δεκάδες μεταφορές εξορίστων και αιχμαλώτων». «Στην αποβάθρα του εκατομμύρια άνθρωποι συναντήθηκαν ή αποχωρίστηκαν φεύγοντας για λίγο ή για πάντα από τη χώρα», λέει ο Κονταξής.

Η ευχάριστη είδηση είναι ότι σύντομα αναμένεται η έναρξη των εργασιών ανακαίνισης του Σταθμού και η λειτουργία του ως Σιδηροδρομικού Μουσείου με κοινή πρωτοβουλία των ΟΣΕ, Δήμου Αθηναίων και ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ μέρος του χώρου του προβλέπεται ότι θα φιλοξενεί πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Φέτος συμπληρώνονται 130 χρόνια από τα εγκαίνια του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Πελοποννήσου. Το περίτεχνο κτίριο αποτελεί μικρογραφία του σταθμού Chemins de fer Orientaux στην Κωνσταντινούπολη, χωρίς όμως τον έντονα ανατολίτικο χαρακτήρα εκείνου. Βρισκόταν επί της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιά – Πάτρας και εγκαινιάστηκε στις 30 Ιουνίου 1884. Χαρακτηρίστηκε ως διατηρητέο έργο τέχνης το 1985, καθώς αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα σιδηροδρομικής αρχιτεκτονικής στον ελλαδικό χώρο. Πρόκειται για ένα επίμηκες, διαμπερές και συμμετρικό κεντρικό διώροφο κτίριο, εκατέρωθεν του οποίου εκτείνονται δύο ισόγειες πτέρυγες. Συνδυάζει τις αρχές του νεοκλασικισμού, υιοθετώντας και πλήθος στοιχείων αρ νουβό, ενώ στην πίσω πλευρά του κτιρίου βρίσκεται η επιμήκης αποβάθρα. Ο αρχικός πυρήνας του σταθμού χτίστηκε κατά την περίοδο 1884-1889, βάσει σχεδίων ομάδας Γάλλων μηχανικών. Την τελική του μορφή, ωστόσο, έλαβε μεταξύ των ετών 1912-13, σε σχέδια του Ερνστ Τσίλερ, οπότε και προστέθηκαν οι χαρακτηριστικοί τρούλοι στη θέση των στεγών.

​​Η μετάφραση του έργου είναι του Νίκου Χουρμουζιάδη, η μουσική του Γεράσιμου Τριανταφύλλου. Την Εκάβη ερμηνεύει η Αννα Χατζηχρήστου. Ωρα έναρξης 9.30 μ.μ. Στάση Μετρό Μεταξουργείο (σχεδόν απέναντι από την Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής επί της οδού Δηληγιάννη 24-26), πληροφορίες/κρατήσεις στο τηλ. 6907315161.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή