Ελεγχόμενη στάθμευση, μια οδύσσεια

Ελεγχόμενη στάθμευση, μια οδύσσεια

3' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα βάσανα της ελεγχόμενης στάθμευσης συνεχίζονται στον Δήμο της Αθήνας. Η διαθεσιμότητα των δημοτικών αστυνομικών, που σημαίνει ότι δεν είναι πλέον διαθέσιμοι για τον έλεγχο των σταθμευμένων οχημάτων, αλλά και η διένεξη μεταξύ του αναδόχου που διακινεί τις κάρτες στάθμευσης και μερίδας των περιπτερούχων του κέντρου για τα ποσοστά επί των εσόδων, έχουν οδηγήσει την Αθήνα πίσω στο θλιβερό, ανεξέλεγκτο καθεστώς του παρελθόντος.

«Το κρίσιμο προαπαιτούμενο είναι ισχυρή αστυνόμευση», δηλώνει στην «Κ» ο Γ. Ράμφος, διευθύνων σύμβουλος της ΔΑΕΜ Α.Ε., της αναπτυξιακής εταιρείας, υπεύθυνης για τη μηχανογράφηση του δήμου, που από τον Μάιο του 2012 έχει αναλάβει τη διαχείριση της λειτουργίας του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Η νεότερη οδύσσεια της ελεγχόμενης στάθμευσης στην πρωτεύουσα -είχε προηγηθεί η τετράμηνη αναστολή λειτουργίας στις αρχές του 2012, λόγω εμπλοκής στο Ελεγκτικό Συνέδριο- έχει αφετηρία τον Ιούλιο του 2013, όταν ανακοινώθηκε η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας. Τους επόμενους μήνες, οι έλεγχοι ουσιαστικά σταμάτησαν.

Οταν το σύστημα τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία στα τέλη Οκτωβρίου, ήταν σε δραστικά συρρικνωμένη μορφή: 25 διοικητικοί υπάλληλοι του Δήμου, της νεοσυσταθείσας Διεύθυνσης Ελέγχου Κοινόχρηστων Χώρων, ανέλαβαν να επιτελέσουν το έργο το οποίο έκαναν πριν περίπου 300 δημοτικοί αστυνομικοί. «Δεν γίνονται πλέον απογευματινές βάρδιες, με αποτέλεσμα οι τακτικοί επισκέπτες, που γνωρίζουν την κατάσταση, να μην αγοράζουν ποτέ κάρτες τα απογεύματα», παρατηρεί ο κ. Ράμφος, μιλώντας για «κατάρρευση εσόδων». Τα στοιχεία δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών: στους πρώτους έξι μήνες του 2014, τα έσοδα από τις πωλήσεις καρτών έχουν μειωθεί κατά τα 2/3 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2013.

Τον περασμένο Μάιο, αμέσως μετά τον β΄ γύρο των δημοτικών εκλογών, η δημοτική αρχή υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την ΕΛ.ΑΣ. Βάσει του Μνημονίου, σύμφωνα με πηγές του δήμου, σημαντικός αριθμός πρώην δημοτικών αστυνομικών -περίπου 100- που έχουν μεταταχθεί στην Αστυνομία θα αναλάβουν εκ νέου καθήκοντα αστυνόμευσης της ελεγχόμενης στάθμευσης. Οπως λέει ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΑΕΜ, το μόνο που μένει τώρα είναι η εταιρεία να προμηθεύσει τους αστυνομικούς αυτούς με νέους ηλεκτρονικούς υπολογιστές χειρός για την καταγραφή των κλήσεων. («Η βεβαίωση των χειρόγραφων κλήσεων γίνεται με μεγάλη καθυστέρηση», σημειώνει.) Ο κ. Ράμφος εκφράζει την πεποίθησή του ότι τον Σεπτέμβριο οι σημαντικές αυτές ενισχύσεις στην επιβολή της ελεγχόμενης στάθμευσης θα έχουν αναλάβει δράση.

Ακόμη και έτσι, ωστόσο, εξακολουθεί να υφίσταται το ζήτημα της άρνησης αρκετών περιπτέρων να προμηθευτούν προς πώληση τις κάρτες στάθμευσης. Ο λόγος είναι ότι στον τελευταίο διαγωνισμό του Δήμου (με φορέα διεξαγωγής τη ΔΑΕΜ) για τη διακίνηση των καρτών, που κατακυρώθηκε προ κάποιων μηνών, μειώθηκε το υποχρεωτικό ελάχιστο που λαμβάνουν τα περίπτερα από τις πωλήσεις στο 3% από 4% που ήταν μέχρι πρότινος. Αρκετά περίπτερα δέχθηκαν τους νέους όρους και εξακολουθούν να πωλούν τις κάρτες (ο κ. Ράμφος λέει ότι έχουν μειωθεί στα 100 από 120 που ήταν με το προηγούμενο καθεστώς), αν και η μείωση της ζήτησης σημαίνει ότι δεν τις προμηθεύονται με την ίδια συχνότητα.

Στο Κολωνάκι

Ωστόσο, μία ομάδα 36 περιπτερούχων στην περιοχή του Κολωνακίου, πέριξ της οδού Σκουφά, που είναι η μεγαλύτερη πηγή δημοτικών εσόδων από την ελεγχόμενη στάθμευση, έχει αρνηθεί να προμηθευτεί τις κάρτες, απαιτώντας μάλιστα να αυξηθεί το ποσοστό στο 5%. «Τα ποσοστά, όπως και σε άλλα προϊόντα (εισιτήρια, κάρτες κινητής τηλεφωνίας), έχουν πέσει σε εξευτελιστικά επίπεδα. Είναι ασύμφορο», δηλώνει στην «Κ» ο Γ. Γκιώνης, πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Περιπτερούχων και Καπνοπωλών. Από την πλευρά του, ο τέως πρόεδρος (και νυν γραμματέας) του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γ. Ρεκλείτης, του οποίου η εταιρεία ανέλαβε τη διακίνηση των καρτών, ισχυρίζεται ότι, αν αύξανε το ποσοστό προς τα περίπτερα κατά ακόμη και 1%, θα κατέγραφε ζημίες.

Στις δύσκολες αυτές συνθήκες, ο κ. Ράμφος ελπίζει ότι οι ενισχύσεις στην αστυνόμευση θα έλθουν και με τη μορφή της τεχνολογίας. Η πιλοτική εφαρμογή στη Σκουφά του συστήματος αισθητήρων στάθμευσης, που προβλέπει ότι θα ξεκινήσει κι αυτή -με καθυστέρηση 5 μηνών- τον Σεπτέμβριο, θα βοηθήσει τους ελεγκτές να εντοπίζουν περιπτώσεις «αντικοινωνικής στάθμευσης» (σε πεζόδρομους, ράμπες ΑμεΑ κ.ο.κ.) και θα ενημερώνει οδηγούς με έξυπνα κινητά για κενές θέσεις στάθμευσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή