Το Σχολείον ξανανοίγει στην Πειραιώς 52

Το Σχολείον ξανανοίγει στην Πειραιώς 52

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΘΕΑΤΡΟ. Την Τετάρτη ξανανοίγει ένας χώρος, τον οποίο έφτιαξε μια σπουδαία γυναίκα του θεάτρου, η Ειρήνη Παπά. Εκεί, στον πρώην βιομηχανικό χώρο της Πειραιώς 52, κατέθεσε όλο το μεράκι και την περιουσία της για να φτιάξει έναν χώρο πολιτισμού, που πλέον περνά στη διαχείριση του Εθνικού Θεάτρου, μέχρι το 2027, με το εντυπωσιακό ποσόν των 700 ευρώ τον μήνα! Χθες ο διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Σωτήρης Χατζάκης κάλεσε τους δημοσιογράφους για «έναν πρόλογο μιας μεγάλης συνέντευξης Τύπου», όπου θα ανακοινωθούν αναλυτικά τα σχέδια του Εθνικού για τη χρήση και την αξιοποίηση του Σχολείου. Υποδέχθηκε τους δημοσιογράφους στο χτιστό θεατράκι του χώρου ξυπόλυτος, έχοντας δίπλα του όλους τους ηθοποιούς της παράστασης που θα εγκαινιάσει τον χώρο στις 23 Ιουλίου: είναι το έργο του νομπελίστα Χαθίντο Μπεναβέντε «Fantastico – Τα δημιουργημένα συμφέροντα», σε σκηνοθεσία του Σωτήρη Χατζάκη και μετάφραση Παντελή Πρεβελάκη. Μια παράσταση που είχε ανεβεί στο Εθνικό το 1939 σε σκηνοθεσία Τάκη Μουζενίδη. Η πρωτότυπη μουσική της παράστασης είναι του Θοδωρή Οικονόμου, η γενική είσοδος θα είναι 10 ευρώ, ενώ θα φεύγει λεωφορείο από το κτίριο Τσίλερ στην Αγίου Κωνσταντίνου και θα επιστρέφει εκεί μετά το τέλος της παράστασης.

Ομως δεν θα φιλοξενεί μόνο παραστάσεις το Σχολείον. Θα στεγαστεί εκεί ένα μέρος της Δραματικής Σχολής (το τμήμα αρχαίου δράματος και το τμήμα σκηνοθεσίας), θεατρικές αλλά και εκπαιδευτικές δραστηρικότητες. «Οι διεθνείς ανταλλαγές θα γίνονται εδώ, αλλά θα είναι ένα βήμα έκφρασης των νέων δημιουργών. Θα υπάρξει φεστιβάλ το ερχόμενο καλοκαίρι».

Ο Σωτήρης Χατζάκης πιστεύει ότι με τη θεσμοθέτηση της Θερινής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου ενισχύεται και το τουριστικό πρόσωπο της Αθήνας. Οσο για το έργο του Μπεναβέντε, είναι μια «βιτριολική κωμωδία κοινωνικής κριτικής» ή μια «εφιαλτική κωμωδία», όπως τη χαρακτήρισαν οι ηθοποιοί της παράστασης. Οι ήρωές του είναι φτιαγμένοι με τα υλικά της Κομέντια ντελ Αρτε και στροβιλίζονται γύρω από το χρήμα, τον κυνισμό, τη ματαιοδοξία και το συμφέρον. «Το έργο καταρρίπτει με τόλμη το ιδεολόγημα ότι ο λαός έχει πάντα δίκιο», είπε ο Σ. Χατζάκης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή