Ματιές στον κόσμο

4' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΒΕΝΕΤΙΑ

ΕΚΘΕΣΗ

Palazzo Grassi

www.palazzograssi.it

«L’ illusione della luce», «Irving Penn: Resonance». Δύο εκθέσεις παρουσιάζονται ταυτόχρονα στο Παλάτσο Γκράσι. H πρώτη, με τίτλο «Η ψευδαίσθηση του φωτός», εξερευνά τις φυσικές, αισθητικές, συμβολικές, φιλοσοφικές και πολιτικές πλευρές μιας βασικής διάστασης της ανθρώπινης εμπειρίας, η οποία υπήρξε επίσης θεμελιακό στοιχείο της τέχνης: του φωτός. Εστιάζει κυρίως, αλλά όχι μόνο, σε σύγχρονους καλλιτέχνες οι οποίοι έχουν χρησιμοποιήσει το ίδιο το φως ως μέσον έκφρασης. Με άξονα την πλειάδα των νοημάτων που συνδέονται με το φως –αποκάλυψη, διαφώτιση, αντίθεση με το σκοτάδι, εξήγηση, λάμψη, επίδειξη κ.ο.κ.– παρουσιάζονται έργα 18 καλλιτεχνών, από τη δεκαετία του ’60 έως σήμερα, ανάμεσά τους ο Νταν Φλέιβιν, o Μαρσέλ Μπροντχέρς, o Μπρους Κόνερ, ο Ρόμπερτ Εργουιν, ο Νταγκ Γουίλερ και οι Gilbert & George. Η δεύτερη έκθεση, με τίτλο «Αντήχηση», είναι ένα αναδρομικό αφιέρωμα στον Αμερικανό φωτογράφο Ιρβινγκ Πεν. Παρουσιάζονται 130 φωτογραφίες του, από τα τέλη της δεκαετίας του ’40 έως τα μέσα του ’80, ανάμεσά τους πορτρέτα (εδώ o Αλφρεντ Χίτσκοκ), νεκρές φύσεις, οι σειρές «Μικρά επαγγέλματα» (από τη Γαλλία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ της δεκαετίας του ’50) καθώς και εθνογραφικές φωτογραφίες από την Αφρική και την Ασία. Οι εκθέσεις θα διαρκέσουν έως τις 31 Δεκεμβρίου.

ΜΟΝΑΧΟ

ΕΚΘΕΣΗ

Haus der Kunst

www.hausderkunst.de

«Matthew Barney: River of Fundament». Η επική ταινία του Αμερικανού video artist Μάθιου Μπάρνεϊ «The River of Fundament» προκάλεσε σοκ όταν προβλήθηκε για πρώτη φορά στη Μουσική Ακαδημία του Μπρούκλιν, τον περασμένο Φεβρουάριο. Εξάωρης διάρκειας, το φιλμ εστιάζει σ’ ένα ποτάμι-αγωγό αποχέτευσης και συνδυάζει αναφορές στο ακραία τολμηρό μυθιστόρημα του Νόρμαν Μέιλερ «Αρχαία απογεύματα» και στην παρακμή της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με επίκεντρο το Ντιτρόιτ, χρησιμοποιώντας παραδοσιακές τεχνικές αφηγηματικού κινηματογράφου μαζί με στοιχεία περφόρμανς, γλυπτικής και όπερας. Η έκθεση στο Μόναχο, που διοργανώθηκε ως συμπλήρωμα στο φιλμ, περιλαμβάνει 15 νέα γλυπτά του 47χρονου καλλιτέχνη, καθώς και μια σειρά σχεδίων και storyboards που δείχνουν πώς επινοήθηκε και γυρίστηκε η ταινία, η οποία θα προβληθεί αρκετές φορές στη διάρκεια της έκθεσης. Εως τις 17 Αυγούστου.

ΜΟΣΧΑ

ΕΚΘΕΣΗ

Moscow Museum of Modern Art

www.mmoma.ru

«Είσαι έτοιμος να πετάξεις;» Στόχος της έκθεσης είναι να εξερευνήσει τη σχέση της σύγχρονης τέχνης με τη διαστημική θεματική, την εικόνα του αστροναύτη, των διαστημοπλοίων και του Διαστήματος, όπως εμφανίζονται στο έργο σύγχρονων καλλιτεχνών. Εξετάζει αν πράγματι έχει εγκαταλειφθεί η ρομαντική αντίληψη και επιβεβαιώνει ότι το θέμα εξακολουθεί να εμπνέει παρότι ο τρόπος προσέγγισής του έχει αλλάξει, κλίνοντας περισσότερο προς μια ειρωνική και φιλοσοφική αντιμετώπιση. Εκτίθενται πίνακες, γλυπτά, αντικείμενα, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες, βίντεο κ.λπ., με την υπογραφή περισσοτέρων των 40 σύγχρονων Ρώσων και Ουκρανών καλλιτεχνών, όλα δημιουργημένα στη διάρκεια του 21ου αιώνα (εδώ το έργο του Λέονιντ Τίσκοφ «Ο Λάντομιρ στον ουρανό»). Ο τίτλος της έκθεσης προέρχεται από την ερώτηση που απηύθυνε συνεχώς στους μελλοντικούς αστροναύτες ο Μαρκ Γκαλάι, ο πιλότος και εκπαιδευτής των μελών της πρώτης ομάδας κοσμοναυτών, ο οποίος φέτος θα γιορτάσει τα 100ά του γενέθλια. Μόλις του απαντούσαν «Ετοιμος!» ακουγόταν αμέσως το θρυλικό «Φύγαμε!». Εως τις 7 Σεπτεμβρίου.

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

ΘΕΑΤΡΟ

Walter Kerr Theater

www.agentlemansguidebroadway.com

«A Gentleman’s Guide to Love and Murder». Η νέα μουσική κωμωδία που θριαμβεύει στο Μπρόντγουεϊ (έχοντας κερδίσει και τρία βραβεία Τόνι 2014, ανάμεσά τους το βραβείο για το καλύτερο μιούζικαλ) αφηγείται τις εξωφρενικές περιπέτειες του Μόντι Ναβάρο, μακρινού κληρονόμου μιας πλούσιας οικογένειας, ο οποίος αποφασίζει να επισπεύσει τη διαδρομή που τον οδηγεί στο χρήμα βγάζοντας από τη μέση με ευρηματική μαεστρία μερικούς παρεμβαλλόμενους συγγενείς, χωρίς στιγμή να παραμελεί τους καλούς τρόπους ενός κυρίου της εδουαρδιανής Αγγλίας. Ο έξοχος κωμικός ηθοποιός Τζέφερσον Μέις (ήδη βραβευμένος δύο φορές στο παρελθόν με Τόνι) δίνει κατά γενική ομολογία μια εκπληκτική ερμηνεία, υποδυόμενος ξεκαρδιστικά και τους οκτώ καταδικασμένους κληρονόμους –άνδρες, γυναίκες και αναποφάσιστους– χορεύοντας, τραγουδώντας, κάνοντας πατινάζ και ποδήλατο και γενικά αλωνίζοντας στη σκηνή, μαζί με τον Μπράις Πίνκμαν, εξαιρετικό επίσης στον ρόλο του τζέντλεμαν-φονιά. Παρά τους απανωτούς φόνους (ίσως κι επειδή τα θύματα είναι όλα αχώνευτοι τύποι), η ευθυμία κυριαρχεί στο μιούζικαλ, έργο των Ρόμπερτ Φρίντμαν (λιμπρέτο και στίχοι) και Στίβεν Λούτβακ (μουσική και στίχοι), βασισμένο στην κλασική αγγλική κωμωδία «Kind Hearts and Coronets», με πρωταγωνιστή τον Αλεκ Γκίνες. Η σκηνοθεσία είναι του Ντάρκο Τρέσντζακ.

ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ

ΕΚΘΕΣΗ

K21 Standehaus

www.kunstsammlung.de

«Tomas Saraceno: In Orbit». Οι επισκέπτες της έκθεσης καλούνται να πάρουν μέρος, αν θέλουν, σε ένα τολμηρό εγχείρημα μέσα στη διαδραστική εγκατάσταση που έχει στηθεί στον θόλο του μουσείου, περίπου είκοσι μέτρα πάνω από το έδαφος, με τα σώματά τους, σύμφωνα με τον Τομάς Σαρασένο, να αναπαριστούν μεταφορικά «πλανήτες, μόρια και κοινωνικές μαύρες τρύπες». Ο 40χρονος Αργεντινός καλλιτέχνης (ο οποίος το περασμένο καλοκαίρι κατέλαβε την ταράτσα του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης με ένα σύνολο 16 θαλαμίσκων από ατσάλι και πλεξιγκλάς περίπλοκης γεωμετρίας και αλληλοσύνδεσης) έχει εγκαταστήσει εδώ μια εναέρια δικτύωση από ατσάλινο σύρμα σε τρία επίπεδα, που συνδέεται με μπάλες από PVC γεμάτες αέρα. Το έργο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε σε περίοδο τριών χρόνων, αφού προηγουμένως ο Τομάς Σαρασένο μελέτησε προσεκτικά τον τρόπο που φτιάχνουν οι αράχνες τα δίχτυα τους. Εως τις 31 Οκτωβρίου.

Μάλεβιτς στην Πινακοθήκη Τέιτ

Η Πινακοθήκη Τέιτ Μόντερν του Λονδίνου παίρνει τη σκυτάλη από την Bundeskunsthalle της Βόννης για να φιλοξενήσει ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Καζιμίρ Μάλεβιτς, με τίτλο «Malevich: Revolutionary of Russian Art». Πρωταγωνιστής της ρωσικής αβάν-γκαρντ στα χρόνια του κοινωνικού αναβρασμού πριν και μετά την Επανάσταση του 1917, ο Μάλεβιτς (1879-1935) έγινε περισσότερο γνωστός στη Δύση ως ο πρωτεργάτης του σουπρεματισμού, καλλιτεχνικού κινήματος που προώθησε την απόλυτη, καθαρή αφαίρεση (εδώ ο πίνακας «Supremus», 1915). Το έργο του ωστόσο έχει τις ρίζες του στο σταυροδρόμι ανάμεσα στην αφαίρεση και την παραστατικότητα, θεμελιωμένο στην αναζήτηση μιας οικουμενικής αντίληψης για τον άνθρωπο και στην πίστη για τη συμβολή της τέχνης στη δημιουργία ενός νέου κόσμου. Η έκθεση, με έργα που προέρχονται και από τη Συλλογή Κωστάκη του ΜΣΤΘ, παρακολουθεί τη διαδρομή του σε όλα της τα στάδια και θα διαρκέσει έως τις 26 Οκτωβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή